Ma to graficku uroven a to je u DPB velka novinka ? Za to plusovy bod. Ale nesuhlasil by som s tym trafenim sa, oni potrebuju ludi 21+, toto je dizajn tak pre 15-16 rocne deti.
Ale prosim Vas co tu riesite. Niekto nakupil pozemky na individualnu a bytovu vystavbu a chce zvysit predajnost spravou o elektricke.
Freso len dostal pokyn co ma odkvakat. Tu je treba ine trate stavat, nie blbost do Pezinka a Sv.Jura.
Nebolo by rýchlejšie ísť vlakom z Monaru a severnejšie, zo Slovenského Grobu do mesta? Na jednej strane chceme stavať zastávky po železničných tratiach, lebo aké sú to rýchle trate, a tuto chceme predlžovať električku. Samotná Vajnorská radiála má jazdnú dobu 15 minút (od TrnMy - prvý významný uzol, štiepenie prepravných prúdov). Po žst Vajnory by to bolo cca. +5 min., po Monar +10 min., po Pezinok +10 min. (tipujem) = cca. 40 min. ... a to ešte som len na Trnavskom mýte. Odtiaľ zrejme drvivá väčšina cestuje ďalej do centra: ďalších 10-20 min. To je už pomaly hodina cestovania, síce ekologicky, ale takisto dlho, ako autom, alebo 525 + 4.
Tram-train podobne, len by mal menej zastávok mimo mesta od Zlatých Pieskov.
Kým normálny vlak (vozidlo 1435 mm, zrejme ľahšia elektrická obojsmerná súprava) by mal zastávku len niekde pri Slovenskom Grobe, možno dve v Čiernej Vode a hneď by sa napájal na trať v žst Vajnory ďalej na slávnu Filiálku, či na Hlavnú stanicu. Úsek Pezinok - Vajnory by urobil za 15 min., za 10 min. je odtiaľ na Filiálke/Hlavnej stanici. Prípadný prestup na žst Vajnory na Vajnorskú radiálu (plánované predlženie k žst, dochádzka: Stará Vajnorská - Polus, Bajkalská).
Bratislavčania nechcú dotovať električku do suburbia: načoby aj bola, tipujem by zastavovala každých 300 metrov, lebo veď je to "električka", a má nejaké štandardy. Načo také pohodlie? To nie je sídlisko mesta (teda je, ale administratívne nie, a je už vzdialená príliš od centra - veď preto sme chceli aj do Petržalky rýchlodráhu, a budeme mať pomalodráhu). Načo viesť električku už z regiónu zbytočne dlho, keď dokonca by križovala s normálnou rýchlou železničnou koridorovou traťou? Aj ŽSR vie o pláne železničnej trate cez Čiernu Vodu, počítajú s tým.
Spomínajú električku, lebo je to viacej mestskejšie slovo, a viacej sa im to tam páči. Ale neviem, ako by sa im páčila jazdná doba tej električky po tom, čo by vyžiadali 3 zastávky v jednej ulici s argumentom "je to predsa električka, nie vlak!"...
"A ak fakt by to bolo na 1000 mm, tak je to obrovský nezmysel pre veľkú vzdialenosť."
Zdovodni.
Z toho co je prezentovane nie je sice jasne skoro nic, ale ak nieco hej, tak ze nema ist o vlak, ale predlzenie elektrickovej trate, teda prirodzene by to bolo na rozchode 1000mm.
Prečo sa to spomína, ako pezinská električka netuším... z Pezinka som vlakom na Vinohradoch za 10-15 min, kým električkou by som bol asi tak za dajme tomu cca. 45 min. na Trnavskom mýte cez bezkolíznu zmodernizovanú vajnorskú radiálu, tou električkou aj tak by nikto nechodil priamo z Pezinka.
Je to proste regionálna železničná trať (ÚP VUC BA) cez Čiernu Vodu zaústená do žst Pezinok. Primárne obsluhuje Čiernu Vodu a Monar, Slovenský Grob (nové štvrte), keby tam hrozilo fakt 40tisíc obyvateľov. Zatiaľ je to nezmyseľ, dúfam o ostane naďalej len na papieri. Ak by pribudla ďalšia 10tisícka v tej oblasti, mohlo by sa k tomu vrátiť.
Eleketrička... tram-train, keď už, ale vajnorskú radiálu zrejme nepostavia duálne, tým pádom normálny vlak po žst Vajnory... to je teda výhra! A ak fakt by to bolo na 1000 mm, tak je to obrovský nezmysel pre veľkú vzdialenosť.
Tým pádom môžme začať riešiť aj vysokorýchlostnú železnicu z Bernolákova povedľa Čataja a ďalej popri D1 hore.
Pretože dráha je ekologickejšia, rýchlejšia a spoľahlivejšia. A suburbium východ BA je celkom slušný zdroj pravidelných cestujúcich. Samozrejme, dôležitú úlohu hrá lokalizácia zastávok.
V prvom rade sa musí vyjasniť, či to bude električka alebo vlak (t.j. či to bude končiť v ŽST Vinohrady, alebo či sa to bude napájať na el. trať Zlaté Piesky - Vajnory, na ktorú sa odporúčalo v genereli zachovať územnú rezervu). Následne sa musí určiť, kto bude vlastníkom trate, či SR, alebo či to bude kraj, prípadne iná právnická osoba. Každopádne, dopravu by mal objednávať kraj alebo obce. Tu naozaj nevidím dôvod, prečo by to mala byť Bratislava. Dopravca sa môže vybrať priamym zadaním alebo súťažou.
Baden je dobrý na porovnanie. Z Viedne tam premáva vlak, medzimestská električka aj autobus. Ako však niekomu mohlo napadnúť, že aj do Pezinka treba električku? ? Inak aj z Liberca do Jablonca nad Nisou idú viac-menej súbežne vlak aj medzimestská električka a tiež prímestské autobusy (samozrejme aj diaľkové).
Rano, ked bola zapcha od Staromestskej az po Rusovsku mohli policajti dobre zarobit. Tolko autistov, kolko sa prehnalo buspruhom len v tych chvilach ked som tam bol, by sa nedalo ani na nohach spocitat...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Freso len dostal pokyn co ma odkvakat. Tu je treba ine trate stavat, nie blbost do Pezinka a Sv.Jura.
Uz nech ten BSK zrusia.