Reply on: anbis #212307:
To je tak, keď sa desaťnásobne vyrastený rozsah dopravy ženie cez stále tú istú, roky neprestavanú križovatku. Račko bolo problém už v roku 1968 či 1969, keď k nám prenikli radiče CSS značky Siemens - křižovatka sa nezmestila do jedného štandardného radiča EST a keďže medzičasom atmosféra spolupráce s kapitalistami zo známych dôvodov zase ochladla (pôvodne malo radiče Siemens v licencii vyrábať AŽD Bratislava) a na nákup riadiacej centrály už neboli devízy, musel Siemens vyvinúť nadradený "radič" BA, čo bola obrovská krabica, plná krokových voličov a relé, ktorá bola vlastne nositeľom signálneho plánu, samotný radič už mal na starosti len závislostnú tabuľku a spínanie silových prvkov. Pražské AŽD ešte stihlo kúpiť licenciu na radiče s pokročilým kolíčkovým programovaním od mníchovského Signalbau Huber, ktoré vyrábali pre Prahu hádam až do prevratu, pre zvyšok štátu vyvinulo bratislavské AŽD radiče radu BD, neskôr BDE, ktoré boli tak pokrokové, že v kombinácii so vtedy disponibilnou súčiastkovou základňou bol interval medzi závadami hádam 2 hodiny.
Valec