Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #212098:
Tak keď sa dostavíme na Hlavnú stanicu Juraja Jánošíka, tak tam nájdeme na LCD displejoch odchody vlakov a radenie vlakov - to sú také údaje, ktoré aj v Lipsku alebo Frankfurte nad Mohanom majú na papieri, keďže sa menia max. štyrikrát ročne (ale v 99% len raz ročne), ale naša uplakaná podfinancovaná železnica si to musí na stanici, ktorá nemá bezbariérový prístup napriek tomu, že prebehla modernizácia (vozenie invalidov a kočíkov v nákladnom výťahu so sprievodom nevrlého nádražníka, nepovažujem za riešenie), nakúpiť LCD displeje (a to v čase, keď boli ešte pomerne drahé)
Reply on: Ike #212101:
Urcite suhlasim ze existuju lepsie moznosti vyuzitia ako fotky, ale zrovna mapu nepovazujem za spravnu volbu. Prestupy, naopak, jednoznacne ano.
Reply on: Ámos #212091:
A čo má znamenie vodičovi spoločné s palubákom? Treba napísať sťažnosť, obsluha tlačidla "Znamenie vodičovi" ako aj rýchlosť a obsluha dverí sa v palubnom počítači zaznamenávajú, takže to môže byť vyriešené bleskovo.
Reply on: Ike #212101:
Ten displej nie je dostatočne rozmerný na zobrazenie mapy a už z princípu je vhodný najmä na zobrazovanie dynamických informácií a nie mapy.
V modely, po interiéry, na LCD panely - to je všetko podľa vzoru v (plytkom) tunely?
Reply on: gejza #212089:
Ajajáj, v modely, s tvrdým 'y'. Au! ?
Reply on: 810zssk #212099:
Je to sci-fi, ale pokojne by sa to dalo zlúčiť do jednej grafiky. A využiť na informovanie o prestupoch a pod. Pokojne by to šlo prepojiť s dátami, ktoré sa využívajú na virtuálnu tabulu. Ten displej je obrovský a podľa mňa je veľká škoda využiť ho iba na jednoduché zobrazovanie nasledujúcich zastávok a historickej fotky.
Reply on: Ike #212096:
Súhlasím... mapu liniek stále na displeji a napríklad odchody ostatných liniek zo zastávky v ktorej tram zastavuje budem písať nejaký zriadenec kriedou nad dvere. ?
Reply on: Ike #212096:
A kde ju tam chces zobrazovat stale? Namiesto udajov o aktualnych zastavkach, event. prestupoch? Ci na tom zostavajucom stvorci?
Reply on: Ike #212093:
Papierova mapa je na tieto ucely podstatne vhodnejsia ako displej. Displeje su umiestnene tak aby ich videli cestujuci z dialky. Naopak, mapu spravidla pozeras z blizka, lebo potrebujes detail - stat pod displejom s vylomenym krkom neni to prave orechove.

Osobne mam problem si vobec spomenut na nejaku prevadzku kde by sa schema liniek riesila displejom.
stara fotka
Reply on: david1 #212095:
Na tom LCD panely by mala byť zobrazená mapa stále. Na historické fotografie máš múzeum, túto stránku, alebo skupiny na facebooku ? To je naozaj ťažké pochopiť, že doprava má byť čo najviac prispôsobená cestujúcim?
Reply on: Ike #212093:
A čo keď máme plnografické panely, keď si nestihneš pozrieť informácie . Mapa električkovej siete nijako neškodí interiéru. Viem si tam predstaviť rovnaké ako sú napr. v T6 .
Reply on: Ike #212093:
*interiéri
Reply on: david1 #212088:
Máme plnografické LCD panely a budeme lepiť mapy po interiéry? Ďakujem. Radšej tam uvidím interaktívnu mapu s polohou vozidla, ktorá môže z času na čas odzoomovať na celú sieť a späť.
Reply on: palos #212083:
A vylukove oznamy, a popripade ine oznamy, zoznam liniek s moznosotu prestupu na dalsej zastavke, etc. etc.

Uz sa tesim, ked si v novej saline odfotim prvy letak na okne nalepeny. A potom to moze zacat ?
Reply on: gejza #212089:
Tieto zmeny vsak predpokladaju, ze vodic dokaze pracovat s palubakom.
Lebo ak moja zena, trasy neznala, zvoni na zastavke na znamenie Cerveny kriz v dostatocnom predstihu, no ocitne sa na Budkovej niekde bude chyba.
Reply on: petoo #212069:
A co takto kupit nieco nove a kvalitne ako zo starej herky vyrabat voz, ktory poriadnu pracu neurobi?

Ak mame stvoky milionov € na nove elektricky a trate, tak tych par milionov na riadnu podbijacku a brusku sa urcite najdu. Dokonca by sa to dalo urcite zviest spolu s reko udrzbovej zakladne a trati ako sucast projektu.
ZÁZRAK !!!

včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter

dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement