Ahojte, potrebujem radu prosim vas. Ak mi Bratislavska mestska karta plati do augusta 2016 a kupil by som si napriklad od zajtra rocny listok, tak ako to je? Budem si ho musiet potom prepisat na novu kartu, alebo mozem dalej fungovat so starou?
Vdaka
Neviem, čo chceš týmto príspevkom povedať. Že vodiči sú kompetentní a má sa údržba presunúť na nich?
Ja poviem za seba. Nadštandardné upratovanie vodiča, pokiaľ má pocit, že DPB nevykonal svoju prácu, je úplne v poriadku. Samozrejme, mal by brať ohľad na to, aké prostriedky použije. Môže byť povedzme alergik a keby aj DPB robil svoju prácu poctivo a externá firma skutočne umyla vozidlá detailne, môže sa stať, že pri tom množstve vozidiel ostane niekde neutretý prach, čo vodičovi znižuje schopnosť vykonávať povolanie. Zhodneme sa, že najlepšie riešenie je utrieť ho vodičom.
Ale nerozumiem zdobeniu. To má aký význam? Mňa ako cestujúceho to spolu s celovozidlovými reklamami otravuje, pretože aj dôstojne vyzerajúca CNG umytá Karosa vyzerá ako nemotorná maršrutka. A za ten fixkou preškrtnutý návod ako postupovať na zastávke na znamenie a načarbaný nápis "ZVONIŤ IBA 1x!!!!!!!!!!!!!" s podčiarknutím, by tiež zamestnanec v normálnej firme veľmi nevyskakoval. Nehovorím o všelijakých návodoch ako zvoniť.
Naozaj si neviem predstaviť, že prídem do banky kdesi v Auparku, na dverách bude fixkou preškrtnutý nápis "ťahať", bude tam škaredým písmom napísané "vstupujte po JEDNOM" a pracovníčka priehradky bude mať na stole vianočný stromček, fotografie každého člena rodokmenu rodiny a bude oblečená ako keby práve dobehla maratón. Verím, že firma by bola nadšená, že ignoruje dress code a dizajnmanuál korporátnej identity. A určite by zákazníci nešli do konkurencie, pretože ak banka vyzerá ako cirkus, určite sa vie starať aj o financie. Toto isté platí pre dopravcu a vodičov.
A to nehovorím o mojom poslednom zážitku 31.12.2015, keď som sa z okna pozeral na ohňostroj a videl ako nejaký v šušťákoch oblečený človek umýval svojou žltou telesnou tekutinou dvere na jednom zbytočnom trolejbuse vyrobenom v roku 2015 a jazdiacom na zbytočnej linke. Schválne som počkal, čo sa bude diať a či vystúpi vodič, ktorý mu osobne vysvetlí, že nový majetok mesta by sa nemal močiť. Aké to bolo prekvapenie, keď som zistil, že vodičom je práve tento človek. Naozaj prudko reprezentatívne.
Áno trpím tzv. Monkovým syndrómom a nehanbím sa za to aj keď som chlap ? mám rád poriadok a priebežne si udržujem čistotu a poriadok,aspoň sa nenadriem jak debil pri sobotňajšom upratovaní jak niektorí ľudia,čo si "pestujú" celý týždeň bordel v domácnosti a potom celú sobotu len upratujú a nadávajú ako sa im nechce alebo už nevládzu ?
Ja mám rovnako v kabíne tlačídiel požehnane,ale zase to neutieram silou,ale rozumom ☺ a hlavne neutieram premočenou handrou komplet celý panel s ovládačmi majákov,rádia,vysielačky a pod. ale špeciálnou handričkou,ktorá elektronike nemá ako uškodiť...Prípravkov je na to neúrekom a toľko sebareflexie má hádam každý,aby prístrojový panel neleštil mokrou handrou ?
Ako nehnevaj sa,ale zatiaľ som nezažil negatívnu reakciu od ľudí,že by sa im nepáčila dočasná Vianočná výzdoba a príjemná vôňa (tie záchodové gebuziny nerátam,lebo aj takí sa nájdu čo to rozvešajú) vo voze,ktorý je ešte k tomu umytý z vonka aj z vnútra...Jednoducho ťa to takpovediac prekvapí a spríjemní ti to cestovanie oproti tým klasickým (častokrát odporným) zápachom vo vozidlách ? tvoj názor na túto vec ti neberie nikto z nás,ale skús trochu porozmýšľať nad tým či viac zaujme zasraný voz od podbehov po strechu,zo zanedbaným interíérom alebo príebežne v čístote udržiavaný voz ? nemusím mať "Bangladéš style",ale také nenápadné dekorácie mimo sviatkov níkomu predsa nemôžu prekážať.Raz za rok hádam tvoje antivianočné ego zvládne farebný LED pás zo stromčekom ?
To,že podnik nevie zabezpečiť servis a údržbu na takej úrovni,aby každé vozidlo bolo umyté a čisté vo vnútri my nevyriešime nijako,to sú s prepáčením ich sračky,ale potom nech nečakajú že im ľudia nechcú presedlať z auta do MHD,keď 99% vozidiel je zasraných a smradľavých ako keby sa tam mačky kotili ? a o kvalite poskytovaných služieb a atraktivite a podporovaní MHD na úkor IAD sa nebudem radšej vyjadrovať lebo všetci dobre vieme ako to (ne)funguje a z iných miest vieme ako to má vyzerať,ale opakujem to je mimo tému ?
Miesas hrusky s jablkami. Proti udrziavaniu vozidla tu nikto prestoval (hoci je samozrejme systemova chyba ak to musi robit vodic). To ale nie je podmienene tym ze vodic voz bude balkanizovat.
Rofl. Aha, takže tvrdenia o "väčšine" ktorej to neprekáža a gardistické že sa "nemám starať" sú tie (bezvýznamné) slovíčka za ktoré ťa chytám ? Tak ešte raz, vôbec nemusíte byť väčšinou a starať sa, keďže ide o verejnú dopravu (a jej bezpečnosť) môžem, áno ?!
Neviem ako je to teraz, ale pamätám si, že Karosa #2631, alebo Ikarus 435 s #4815 patrili medzi najkrajšie autobusy v BA pár rokov dozadu, vďaka ich "majiteľom", ktorí sa o ne vzorne starali. Rovnako aj staručký Ikarus 280, myslím 4958 mal tiež veľmi peknú výzdobu.
prave tie vozy, ktore spadaju do tvojej kategorie "sovietsky cirkus", reprezentuju mesto a firmu najlepsie, pretoze su najcistejsie, ci uz zvonku alebo zvnutra a v dobrom technickom stave. iste, mozme sa bavit o tom co uz je za ciaru a co este nie, pretoze niektore veci su fatk , mierne povedane, mimo. napriklad ked niekto namiesto folie nalepi na sklo niekolko pasov lepiacej pasky. to mne ako cestujucemu, ale aj ako vodicovi ( pretoze sa tam citim jak najvacsia socka, kedze okrem tej pasky je tam aj humus ) pride o dost vacsi pruser ako cisty, umyty, navonany voz s led pasikom pod oknom.
Neni to vodicov autobus, nema si teda z neho co robit putovnu vystavu nevkusu. Uvedom si ze to vozidlo reprezentuje DPB a aj toto mesto. Normalna firma sa neprezentuje priestormi podla design manualu sovietskeho cirkusu.
Aha, takže už si začal s koncepciou pravidiel pre výzdobu ? A ak nie na hlavu, tak na nohu spadnúť môžu ? Ešte raz - tvoria sa ťažko a ľahko sa ohýbajú. A nemám to u prdele, pretože pokiaľ za službu platím, tak očakávam, že aj nejak slušne bude vyzerať a nie tak ako si kto zmyslí.
Vodič by sa pokiaľ mu cestujúci stoja vo výhľade nemal pohnúť zo zastávky a existujú spôsoby ako si vynútiť aby tam nestáli. V prípade zranenia je zodpovedný opäť on, že áno..
Akých vás, akých nás? Božemoj, ako ti máme vysvetliť, že väčšine ľudí (áno, aj mne) je proste U PRDELE, čo má vodič v kabíne vyvesené?!
Nerozumiem síce, ako ti to môže spôsobiť nepokoje, ale vážne to nie je náš, ani vodičov problém. Nemáš sa starať do toho, kým ti to nepadá za jazdy na hlavu, neobsadí miesto na sedenie, neprekáža v pohybe vo vozidle. Šnúry natiahnuté pri prvých dverách neberiem ako argument, to tam nie je len tak pre srandu králikov, ale pre váženú vytupenú cestujúcu verejnosť, ktorá nemá na to aby pochopila, že nemá stáť v priestore predných dverí. Bohužiaľ, snaha výrobcu (napríklad SOR) farebne vyznačiť ominózne miesto na podlahe bola málo platná, lebo z nejakého dôvodu sa spoliehali na to, že ľudia vnímajú čo je okolo nich. Osobne ani mne sa nepáči, nehorázne to tam špatí ale čo s tým, keď to haveď inak nepochopí.
Ja tvrdím rovnako ako vás, ktorých to teší, že tu sú aj taký, ktorých to neteší. Čo nasleduje - vy, ktorých to teší budete tvrdiť, že my, ktorých to neteší neexistujeme ?
Na margo tej ortodoxnosti ti odpoviem, že nemáš pravdu, no keď si s klapkami zrejme vyberáš len kresťanských cestujúcich, tak to potom hovor o sebe.. Nemá to tam čo robiť. A poviem ti úprimne, Londýnsky tfl mi menej prekáža s poppy kampaňami vojnových veteránov (ktoré sú obmedzené na nálepky na prednej strane vozov, ktoré však na rozdiel od stromčekov nemajú ako prekážať vo výhľade, že áno) no viac mi vadí používaním informačných tabúľ na informovanie o výsledkoch futbalových zápasov. A v rámci ľudskej nátury som sa mnohokrát presvedčil, že nulová tolerancia je často nevyhnutnosť, pretože sa hranice toho čo ešte áno a čo už nie ťažko určujú a (časom často jednoducho) posúvajú.
"ktorá mnohých cestujúcich rozhodne nepoteší."
- moje nervy, ako si k tomuto akože došiel? Podľa seba súdim teba?
Väčšine ľudí je srdečne ukradnuté, či tam vodič niečo má, a "menšina" si to všimne akurát do takej miery, ako píše Grzyly - maximálne sa nad tým usmeje a ide ďalej. Vážení cestujúci často nepozerajú ani len to, čo majú (displej, oznamy, cestovné poriadky), nieto aby riešili, čo má vodič v/na/pri/za/pod/nad kabínou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fun
Vdaka