Ja si myslím, že Valec nie je hlúpy a toto všetko vie. Len ako každý integrátor a dopravný úradník musí mať odpor k tomu, čo nie je integrované a dokonca mu ani nemôže kecať do grafikonov a posúvať mu odchody každý rok o tri minúty.
Pri plnej obsadenosti autobusu - 63 miest má RJ tržbu za jednu jazdu 126€. Autobusy Regiojetu majú spotrebu do 25litrov na 100km, čo pri cene nafty 1,1€/liter a 90 km vzdialenosti BA-NR tvorí celkovo 25€ náklady na palivo. Náklady na vodiča + stewardku nech sú na hodinu a pol (jazda plus obrat) 25€. Amortizáciu a servis vozidla neviem už presne vypočítať, ale keby to stálo na jednu jazdu ďalších 25€, tak stále je RJ v pluse 51€.
Tým autobusom som išiel raz do nitry. Kupoval som si lístok pri obsadenosti 50%. Prišiel som na autobusovú stanicu na nástupište priamo k autobusu kde mi slečna stevardka povedala že musím chvíločku počkať že príde druhý autobus. Tak som teda počkal pristavili druhý autobus a za ním pristavili dokonca tretí autobus. Čuduj sa svetu v jednu hodinu odchádzali 3 plné autobusy do Nitry.
Nechápem ako tá firma dokáže jazdiť za tak nízke ceny ale oni to musia mať dobre rozrátané.?
K 21.5.2011 odchádzalo z Nitry do Bratislavy denne 1 136 osôb.
K 21.5.2011 odchádzalo z Trnavy do Bratislavy denne 2 041 osôb.
K tomu musíme počítať, že trasa Bratislava - Nitra nie je uzatvorená a že existujú aj prestupy /minimálne z okolia Nitry/, teda tých osôb bude určite viac.
Ozaj, ako je možné, že RegioJet ešte stále udržiava podnákladovú cenu 2 € na linke Bratislava - Nitra? ? A ako je možné, že Turancar a Arriva to zatiaľ prežili? Turancar tam jazdí za 4 € a Arriva dorovnala RegioJetu na 2 €!
A vlastne kto tak často cestuje medzi Bratislavou a Nitrou? Predpokladám, že ľudí dochádzajúcich denne za prácou do Bratislavy odtiaľ nie je veľa (na rozdiel od napr. bližšej Trnavy).
15€ priemerná cena. Aj Ryanair je na linke Bratislava - Berlin na nule pri približne 16€ za jednosmerný let pri 85% obsadenosti a ponúka letenky od 2€ do 104€ jednosmerne. Takže RJ pokojne môže mať základnú cenu 9€ jedmosmerne s tým, že cena bude rýchlejšie a skôr stúpať s ubúdajúcim množstvom voľných miest pričom posledné lístky sa môžu predávať za povedzme 18€ v triede standard. Vyššie triedy samozrejme priemernú cenu lístka ešte viac dvihnú a dostanú RJ do plusových čísel. Pravdepodobne pomôže aj posilnenie vlakov.
1; Vie mi niekto logicky vysvetliť rozdielne jazdné doby v Slovak Lines? V praxi ľudia na tej istej trase na rôznych spojoch platia pri zónovej a časovej tarife odlišné cestovné... Aj spoje, ktoré majú cestou tie iste zastávky majú niekedy rôzne jazdne doby. Nasledujúci príklad je však ešte absurdnejší:
106406 48 v úseku "Rohožník,,pri moste - Malacky,,Nemocnica" má cestou dve zastávky ("Rohožník,,hájovňa" a "Rohožník,,strelnica B"). Odchod má o 7:12 h a z Rohožníka ma jazdnú dobu 16 minút.
Nasledujúci 106406 12 na tej istej trase s odchodom o 7:18 h má jazdnú dobu 15 minút, ale paradoxne okrem dvoch vyššie uvedených zastávok ma navyše aj zastávky "Malacky, polesie" a "Malacky,,les. hosp."
Pre porovnanie: V bratislavskej MHD sú v CP uvádzané maximálne jazdné doby, takže tam takýto problém nie je.
2; Veľká škoda, že dopravnú optimalizáciu na Záhorí sa k plánovanému termínu 13. 12. 2015 nepodarilo dať z papiera do praxe. Keby mala BID väčšie kompetencie, vyzeralo by to inak...
Nedávno som sa bol previezť z Perneka cez ten vojenský útvar. 15:45 h prišiel podľa CP z Pezinka cez Pezinskú Babu malý autobus v ktorom boli aj voľné miesta - pokračoval do Malaciek. O 3 minúty na to, čiže 15:48 h prišiel podľa CP zo susednej Kuchyne úplne prázdny 12-metrový SOR, ktorý zostal prázdny na celej trase do Malaciek! Prekvapilo ma, že aj keď boli ľudia na zastávke "Kuchyňa,,VÚ", tak nikto nenastúpil. Asi čakali na nejakú zmluvnú dopravu...
Podla informacii ktore som mal by to malo byt tak ze ak vodic zada ako cielovu zonu rovnaku, resp. susednu zonu, tak by mu system mal ponuknut na vyber 15/30 minutovy listok.
Mimochodom, akekolvek preplatky vzniknute dementnym odbavovacim systemom v SL odporucam riesit formou reklamacie a ziadat vratenie penazi. Nie je problem cestujuceho ze si vymysleli cely henten nezmysel ktory nedokaze vydavat mnohe druhy listkov, rovnako ako nie je problem cestujuceho ze SL je neschopny zaucit vodicov na tarifu.
Chalani, máte niekto skúsenosť, stále vodiči Slovak Lines nedokážu / nemajú možnosť predať 2-zónový lístok na 30 minút keď cesta tým vozidlom trvá do 15 minút? ?
Mám na mysli situácie keď treba prestúpiť napr. z prímestského autobusu na MHD a cestujúci by to s prestupom na jeden lístok stihol do 30 minút. Takto si musí kúpiť 15-minútový v SL a ďalší 15-minútový na MHD a tým sa mu cesta zbytočne predraží...
Jediným riešením je kúpiť si správny lístok v predpredaji a označiť si ho pri nástupe v autobuse Slovak Lines. Lenže ak má človek elektronickú peňaženku, tak nemôže využiť tú zľavu 10 % z lístka...
Nepomôže ani keď si cestujúci vypýta lístok "do zóny" namiesto do konkrétnej zastávky?
A jaj, tolko nehod, tak vcerajsok za "zadaril" (myslim to ironicky)
Tie tabule LCD a vsetko co maju, by naozaj mohli vyuzit aj na info o nehodach pripadne odklonoch a pod. Vo Svajciarsku som to zazil v MHD na vlastnej kozi. Je to skvela vec. Ked sa chce, tak da sa to..
Ja zas vodicom MHD davam poklonu, musia mat nervy z olova pomaly.. Ale je to tak ako kolega tu pisal, kazdy jazdi ako sam najlepsie vie, bud dordzuje vsetko striktne a potom naozaj meska velmi vela.. Dolezite je aby nas "ovecky" vo voze doviezol do ciela bez nehody..
Tu BA chyba (metro bohuzial nie je) viac elektrickovych trati. Vyhradene BUS pruhy.. Z roka na rok je to len horsie a horsie.
To ked postava to co planuju vo Vajnoroch (tam kde je teraz Stare letisko) a pribudne tam tolko bytov a ludi (vyse 10 tisic asi), tak to bez predlzenia elektricky (pripadne prepojenie Zlate Piesky a Raca Komisarky cez Vajnory) - to radsej ani nechcem vidiet co bude. Uz teraz je to prepchate aj v tej casti mesta (Vajnory)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Podla ocakavani sa neudiali prakticky ziadne zmeny.