1) ok tak si podme porovnat bazu. Na jednu stranu si dajme elektricku, kde v SR pada vacsi podiel vyrobenej elektriny na vodne elektrarne ako na elektrarne tepelne a celkovo polovicu ma jadro. Na druhu stranu si daj smradobus.
2) ludstvo ma ten problem, ze produkuje nie len CO2 ale aj vsetky ostatne latky, ktore sa tvoria pri spalovani fosilnych paliv. A to je najvacsi problem miest. Mne je jedno, ze doprava produkuje 2% CO2 produkovanych ludmi. Mne vadi, ze rano po Kollarku idem na tri nadychy.
1) Samozrejme. Ale elektrickovy voz sam o sebe nic nevyfukuje, zatial co autobus ano.
2) Aj k tomu som nieco cital. Problem z ludstvom je ten, ze emisie CO2 neabsorbuje. Naopak, oceany vyprodukuju ovela viac CO2, ale viacmenej vsetko sa zase do oceanov vrati spat (aspon tak som to cital). A co sa tyka dopravy: stale je prijemnejsie a aj zdravsie, ak vozidla MHD svoje okolie maximalne zahlcuju zvukom a ziadnymi skodlivymi latkami, hlavne v meste. A aj mala zmena je zmena.
Ved o to ide, ze maju "vyfuk" niekde inde... V mestach je najhorsi vzduch a autobusy aj keby mali normu emisii euro neviemkolko tomu nejak nepomahaju... ?
Cela studia plava na vode, ak porovnava trat z roku 1986 s BRT z roku 2008... Ina doba predsa prinasa ine priority v orientacii obcanov i ochodnikov.
Takisto sa neda americky vyskum priamo aplikovat do slovenskych podmienok bez akychkolvek korekcii zohladnujucich socioekonomicke ukazovatele tunajsej populacie, jej socialne spravanie a denne navyky.
A hlavne si myslim, ze okrem vzorca zisky÷investicie treba dohliadat i na udrzatelnost... Hoci je vyroba ocele energeticky narocna, mame jej vacsie zasoby nez ropy (potrebnej ako palivo ci povrch vozovky), cize zo strednodobeho hladiska je BRT vacsim riskom (velmi male zasoby bude znamenat velmi vysoke ceny -> problemy s ufinancovanim prevadzky). Aj ked sa crta riesenie v podobe elektrobusov, najblizsie desatrocia este nebudu technologie tak daleko, aby priamy odber prudu bol menej ucinny ako baterie.
Ako električkofil oponujem:
1) Električky nemajú nulové emisie. Akurát majú výfuk niekde inde.
2) Ľudstvo produkuje nejakých 3,5% emisií CO2 na Zemi a z týchto 3,5% nejaké dve percentá produkuje doprava.
Objem uvoľnených K2S pre L9 v sedle bude plus mínus rovnaký ako doteraz, L6 sa líce skráti, no v zvyšnom doterajšom úseku ju plne supluje L7 rovnako premávajúca len v špičke, a rovnako obsadzovaná (predpokladám) K2S
Este doplnim ze vyhodnou alternativou k 24-Studen-Ticketu a Einkaufskarte je aj jednodenny mobilny listok, ktory stoji len 5,50 eur (je ho mozne zakupit cez aplikaciu Wiener Linien, aplikaciu OBB Ticket, alebo mobilny web). Listok je vhodny pre jednodnove cesty, kedze neplati 24 hodin, ale len jeden kalendardny den (+ do 1:00 nasledujuceho dna).
UPOZORNENIE PRE CESTUJÚCICH s BČK z DPB (SENIORPAS a ŤZP) - a možno aj s BČK zo ZSSK
"V autobusoch Slovak Lines na palubných počítačoch dopravné karty vydané Dopravným podnikom ako SENIOR PAS čítacie zariadenie prečíta DK ako ZDARMA, pričom z karty nejde vydať cestovný lístok bez hodnoty v zmysle tarify IDS BK, ale systém žiada doplatiť 50 % zľavnené cestovné . Na základe prijatých reklamácií bola k uvedenému problému požiadaná o stanovisko spoločnosť TransData.
Vodiči Slovak Lines sú písomne informovaní, aby do 31.12.2015 prepravovali osoby nad 70 rokov bezplatne na základe preukázania sa občianskym preukazom.
Problémy sú aj s kartami vydanými v DPB ako ŤZP, tieto zariadenia v autobusoch čítajú ako Dôchodca nad 70 rokov. Takisto s tým majú vodiči ako aj cestujúci problémy, keďže osoby nad 70 rokov sa prepravujú bezplatne.
MatejBA