Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ZSSK si ale plní svoje veci potichúčku:
Čas vo vlakoch je väčšinou správny náhodou!
Na obrazovkách už chodia EU-reklamy, posty, krátke rozprávky ovceSK, kde sa diskutuje o nástrahách internetu
pridali prestupové možnosti v žel.doprave aj MHD
správy
ZSSK-propagácie
fotky

Na žiadnej! žel. zastávke mimo BA nebola ani dnes zmienka o spustení IDS, proste vôbec nič. V jedinom vlaku bola aj mapka IDS, ale stále len tá záhorská.
Informačný systém už v niektorých vlakoch je nahodený, aby sa objavovalo číslo linky pred prvou stanicou v IDS. Okrem toho žiadny propagačný materiál aspoň pohodený na sedadlách, nikde nič.

No neviem, ako tento systém nabehne - niekde chápem, že personál to nezvládol, ale mohli si to nacvičovať už počas jesene, no ale napr. u ZSSK školenia boli len počas októbra. Ľudí toto odrádza, nabudúce si ani nebudú skúšať kúpiť si zónové lístky, kúpia si naďalej ZSSK-lístok a v BA DPB-lístok. Aj keď asi len dopravní fanatici dnes kupovali integrované, keďže len oni vedeli o štarte IDS.
Na busoch SL nech nerotujú zastávky nad cieľom, veď to vyzerá otrasne.

Vďaka dvojhodinového víkendového intervalu S60 celý podvečer/večer smerom do Bratislavy preplnený až napchatý. No nech žije kvalitný IDS BK.
Inak Ike a Peon myslím, že by bolo fajn keby vaše príspevky boli zachované tu niekde na Imhd vo forme článku pre budúce generácie, lebo tu vo všeobecnej diskusii sa hneď stratia...
? ? ?
Reply on: Ike #210725:
Pozerám, že ten vodič Slovak Lines mal aj papier v tlačiarni založený naopak. Tá šedá potlač by predsa mala byť na rubovej strane, nie? ?
Reply on: Ike #210732:
ZSSK tarifa v Slovak Lines, to by bola iná integrovaná doprava ?
Reply on: appdie #210730:
Prepáč, ty riešiš Slovak Lines... to neviem ? platil som v hotovosti.
Reply on: appdie #210730:
To nebol IDS BK lístok, ale klasická ZSSK relačná tarifa, ktorá platí na celom Slovensku na bežných tratiach.
Reply on: Ike #210725:
Ten lístok zo slovak lines na 3 zóny je prečo za 80 centov? Tam bola ešte nejaká zľava?
Nedal by sa ten problém provizórne s vlakmi vyriešiť tak, že časová platnosť JCL by sa zvyšovala o každú zónu, na ktorú mám PCL o 5 minút? Môže to byť aj inak odborne vypočítaná hodnota, ktorá by mala byť odvodená asi z najpočetnejšieho prípadu kombinovania PCL a JCL, teda 100+101 a ostatné zóny.

HLST - Rača = 9 minút
HLST - Vajnory = 9 minút
HLST - Devínske Jazero = 19 minút
HLST - Devínska Nová Ves = 15 minút.

Za predpokladu, že by to bola hodnota 5 minút, potom by platnosť lístka v relácii Vajnory - Senec s označením v HLST bola 70 minút. Cestujúci by síce dostal 1 minútu grátis, ale bolo by to relatívne fér, dokázateľné a cestujúci by nemuseli hľadať jedného revízora.

Záhorie by bolo mierne diskriminované (alebo v opačnom prípade smer TT a GA značne zvýhodnené), ale tiež by to bolo prijateľnejšie. Cestujúci by boli ukrátení iba o 9 minút namiesto 19 minút.
Reply on: semele #210726:
Nie, takýto lístok (platiaci pre psa, či batožinu) platí tri hodiny. Tu...
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10021/Preprava-zvierat.html
...je to posledná veta. Neni to myslím zas taká veda ? (oproti niektorým iným novým otázkam)
Reply on: Ike #210725:
Cestovali sme v dvojici, preto sú v bode šesť spomenuté 4 lístky ?
Prosím Vás na aký lístok mám vlastne cestovať zo psom? pochopil som 15 minútový za 0,35 centov, ale to mám každých 15 minút označovať nový?
Tak sľúbená drobná reportáž z využitia IDS BK. Chápem, že je to prvý deň, ale ten systém výnimiek z výnimiek je proste apriórne zlý (toto nie sú detské choroby). A to dnes nebola úplne ostrá premávka. Kebyže som veľmi zlý človek, napísal by som niekoľko sťažností. No toľko bezradných tvárí som nevidel, ani keď som chvíľu učil na osemročnom gymnáziu a dal deťom písomku na Deň detí ? A viem, že nie vždy je to zlyhanie ľudí, s ktorými som bol v kontakte, ale možno ich nadriadených.

Trasa: Bratislava, Lovinského - Senec, Bratislavská č. d. 57 a späť
Použité dopravné prostriedky: autobus, prímestský autobus, trolejbus, električka a vlak.

Popis cesty:
1. Trolejbusová linka 64 s trasou BA, Lovinského (100) - BA, Námestie Franza Liszta (100) = bez problémov. Mám PCL 100+101.

2. Kúpa JCL na 3 zóny v predpredaji v automate na zastávke Nám. F. Liszta = bez problémov, ale na lístku sú zavádzajúce informácie (pozri obrázok).

3. Električková linka 2 s trasou BA, Námestie Franza Liszta (100) - BA, Hlavná stanica (100) bez problémov.

4. Kúpa JCL na 3 lokalizované zóny v predpredaji v okienku ZSSK = problém. Vypýtal som si "lístok na IDS, na tri zóny, na zóny 610, 620 a 630". Pokladníčka sa ma spýtala, kam cestujem. Hovorím, že do Senca. Jej reakcia bola, že si mám kúpiť relačný lístok v hodnote 0,80 €, že je to lacnejšie. Moja reakcia bola, že budem cestovať s prípojom. Začala sa tváriť bezradne a klikať. Klikala, klikala, až doklikala. Pýta sa ma: "takže to budú zóny 100, 101, 610, 620 a 630?". Vravím jej, že "nie, na zóny 100+101 mám PCL". Zavolala, kolegyňu. Klikali do počítača obe. Zrazu sa ma pýta: "takže mesačník na zóny 610, 620 a 630?". Vravím, že si prosím JCL. Napokon ho po asi 12 minútach vyklikali. Ľudí, našťastie, nebolo veľa. Upozornila ma, že označovače ešte nie sú osadené a že si mám vo vlaku vyhľadať revízora.

5. Cesta vlakovou linkou S60 s trasou BA, Hlavná stanica (100) - Senec, žel. st. (630) dopadla nasledovne: revízor sa objavil ešte pred odchodovým návestidlom v HLST. Ukázal som mu PCL na zóny 100+101 a JCL kúpené v pokladni ZSSK. Upozornil ma, že ich nemám označené. Vravím mu, že ešte sme v zóne 100 a že označovače nie sú osadené. Povedal mi, že to nebude riešiť a označil mi lístok. Označil mi ho klasickou pečiatkou, kde je vyznačený iba dátum (pozri fotografiu). Jednak ešte v zóne 100, čím mi teoreticky znížil časovú platnosť, ale jednak bez uvedenia času (!), takže lístok by mal byť dnes ešte teoreticky v tejto relácii stále platný. Inak vo vlakoch je stále ešte letný čas.

6. Príchod do Senca bol načas. Prípoj zo ŽST na Bratislavskú ul. (smer Bratislava, aut. st.) mal ísť o 25 minút. Zobrazoval mi tak cp.sk, zobrazovali tak všetky transparenty umiestnené na stanici (pozri fotografiu). Za ten čas som šiel na jazerá a vrátil sa 5 minút pred odchodom. Po 15 minútach čakania som volal na dispečing Slovak Lines s otázkou, čo je s týmto spojom. Povedali mi, že tento spoj jazdí iba cez týždeň a dnes nemal žiadny naplánovaný odchod. Možno sa niekde stala chyba: http://tinyurl.com/orze9yc (?)

Na Bratislavskú som teda šiel peši (nie že by mi to robilo problém, ale chcel som vyskúšať, ako fungujú prestupy) s dvoma neoznačenými 3-zónovými lístkami a dvoma pochybne (ale podľa mňa ne-) označenými 3-zónovými lístkami.

7. Cesta späť bola ešte strastiplnejšia:
Autobus na zastávke Senec, Bratislavská č. d. 57 meškal 12 minút. Nemám rád čiernych pasažierov a tak som si nachystal lístok z automatu (teda ten pochybne označený som bral ako označený). Prišiel autobus a vravím vodičovi "Prosím si lístok na AS, zóny 100+101 mám nahrané tu (ukázal som PCL) a zvyšné tri zóny mám tu (ukázal som mu JCL)". Vodiča oblial studený pot, chytil sa za hlavu a smutne-rezignovane mi oznámil, že "nemá označovač". Napadla ma myšlienka, že využijem tie pochybné lístky (a platné potom znehodnotím roztrhaním, aby som bol férový) a povedal som mu, že ešte mám lístky označené z vlaku. Začal habkať, obliala ho ďalšia dávka studeného potu a zobral do ruku nejaké papiere v ktorých začal listovať, čo má robiť. Pri tom si opakoval "vlak, vlak, vlak..." a tak sa mu potili prsty, že, chudákovi, mu občas nešlo obrátiť stranu. Vravím mu, že nech mi teda vytlačí normálny lístok, ale že nech zohľadní električenku (pozri obrázok). Povedal mi, že už nevie, kde je sever a že mi dá lístok po Zlaté piesky, nech potom prídem na Zlatých si odpípnuť kartu.

Tu končí každá sranda, ten vodič bol evidentne v STRESE! a nie úplne zvládal jazdu. Zopárkrát prudko zabrzdil a raz preletel zastávku. Na Zlatých sa mu moju kartu (a ďalších dvoch ľudí) nepodarilo aktivovať a povedal mi, že "musím ísť, mám meškanie, kašlime na to" (už chápem, prečo meškal). Na ASMN som sa mu prihovoril a zaželal mu veľa šťastia zajtra, na čo mi s trpkým úsmevom povedal, že už teraz sa bojí. Každopádne, vodič by sa mal hlavne venovať vedeniu vozidla a jeho cieľom by malo dopraviť cestujúcich z bodu A do bodu B bezpečne a načas.

8. Krásnym vyvrcholením bola jazda v L21 na trase ASMN (100) - Patrónka (100), kde si takmer všetci, s ktorými som šiel v Slovak Lines cvikali nové lístky! (aj tak mám súkromné podozrenie, že PCL 101+101 malo v plnom prímestskom autobuse viac ľudí a nie traja, čo sme sa na Zlatých pieskoch skúšali spojazdniť karty).
**********************************

Čo vnímam pozitívne, je označovanie liniek na všetkých transparentoch (ale aj to iba na autobusoch, na tabuliach v staniciach sú namiesto označení čísla liniek - pozri obrázok).
Všetko ostatné vnímam negatívne. Systém je tak komplikovaný, že ho nepochopil ani personál, ani cestujúci, čiže je nefunkčný (a nie je to náhoda). Je zrejmé, že sa prispôsobovalo všetkým dopravcom, no je naozaj potrebné všetko v rámci možností zjednotiť (je to doprava vo verejnom záujme) a hlavne je potrebné vedieť odpovedať na otázky, ktoré z toho vyplývajú (napr. označovanie lístku počas jazdy vo vlaku). Nemôže označovanie lístkov v PAD a ŽOD fungovať rovnako ako v MHD? Na linke S25 to ide.

A čo zlyhalo najviac (a zopár mínusiek som tu za to dostal) je propagácia. Verklíkoval som to tu asi mesiac.

Na záver prikladám fotografie ? a verím, že zlyhania sa promptne opravia. Je za tým predsa kus práce.

P.S. neverím, že to poviem, ale najviac pripravený dopravca mi prišiel DPB.
Reply on: Peon #210721:
Samozrejme, to ich šialené nejednotné chrono (dokonca aj pri spojoch s rovnakými obsluhovanými zastávkami) je dlhodobo známy problém. Najväčší chaos samozrejme vznikne pri frekventovaných trasách, ako je práve aj Stupava - Lamač, kde ti napr. ráno v smere do BA zastaví pomaly čo minúta, to autobus (samozrejme nejaké rozumné linkové delenie a označenie je vec nevídaná), a človeku pri takej frekvencii (a náhodných meškaniach) potom nestačia ani CP, musí sa pomaly pýtať vodičov, že ktorý že bus to ide 13, a ktorý 17 minút...

Som VÉÉĽMI zvedavý na tú plánovanú reorganizáciu liniek (či skôr Vznik rozumných liniek, keďže teraz sa moc o linkách hovoriť nedá) na Záhorí na konci roka. Zatiaľ sa o tom moc nehovorí
Reply on: miamis #210722:
Áno, my vieme, ďakujeme za pripomenutie ? (inak Váš, a samozrejme i tento môj príspevok do diskusie, bude v priebehu pár hodín "posunutý" novšími príspevkami a reakciami nadol do histórie, kde si ho neskôr už prakticky nikto nový neprečíta, to by musel mať nevedno prečo nápad a chuť hľadať informácie práve tu, vo Všeobecnej diskusii, v jednom z 210000 dávnych príspevkov o hocičom. Takže Vaša snaha posunúť Vami získané informácie ďalej pravdepodobne bohužiaľ nebude mať veľkú účinnosť, a určite nie dlhodobejšiu ? A väčšina ľudí si aj tak hľadá konkrétne info v "Užitočných informáciach" a nie v náhodných príspevkoch vo Všeobecnej diskusii. Do diskusie sa takíto ľudia, keď už, väčšinou chodia pýtať, a nie rovno hľadať odpovede)
Po mojej skúsenosti ako ťažko som sa dopracovala k platným informáciám, ktoré mali byť dávno uverejnené vo všetkých novinách spolu s ostatnými informáciami o zmenách cestovného v MHD:
Pre ZŤP-občanov s trvalým bydliskom v Bratislave je do konca roku 2015 platným dokladom na cestovanie spolu s preukazom občiansky preukaz. Informácia bola uvedená v predajni MHD a je aj na internete: Užitočné informácie: Prechodné obdobie pre vybrané skupiny cestujúcich v zónach 100+101.
Ozaj, keďže má Slovak Lines pre rôzne spoje na rovnakej trase (napr. z Lamača, ŽST do Stupavy, ZŠ) stále rôzne jazdné doby, tak kvôli zónovo-časovej tarife IDS BK zaplatia cestujúci u vodiča na rôznych spojoch rôzne cestovné? ? 14, 15, ale aj 16 a 17 minút idú podľa CP niektoré spoje... To je rozdiel 0,20 € pri kúpe lístka v hotovosti a 0,18 € pri kúpe lístka z dopravnej karty.
Reply on: monikavargova #210717:
Skúsil som to aj ja. Takže máte kúpený PCL pre Bratislavu (zóny 100+101) a k tomu si chcete dokúpiť napr. na 30 dní (alebo 7, 90, 365 dní) PCL pre Čiernu vodu. To je zóna 610. Určite je to možné kúpiť, len systém Vám pripomína, že nejaký PCL už máte kúpený (to je ten spomínaný pre Bratislavu).

Možno ste tak ako ja zabudli zakliknúť pri objednávke na eshope dopravcu spôsob platby (napr. cardPay, ePlatby VUB, TatraPay atď.). Potom by Vás to už po kliknutí na "Ďalej" malo pustiť k dokončeniu objednávky.
Som ZTP-S, 60% inv. Dochodca z mimo bratislavskeho kraja. Vazeni, taky chaos ako sprevadza 2 roky pripravovany a 2x odlozeny BID - nakopat zodpovednych do zadnej casti tela...

Kupil som si dopravnu kartu Slovak Lines cez internet, s volbou ZTP, aby som mohol kupit elektricenku, kedze po 25. rokoch budovania kapitalizmu uz sa rozkradlo tolko, ze treba skasirovat aj invalidov.
Vo formulari bolo:
- vlozte foto - vlozil som format JPG, original z fotosluzby.
- vlozte posudok UPSVaR-vlozil som. OK.
Kartu som nabil 10 E - lebo obcas aj cestujem autobusom. A odoslal.

Vecer mail zo SL: poslite nam kopiu ZTP preukazu...ok, mam nascanovane. Preco chceli vo formulari posudok ked chcu preukaz?
Cakam dva dni – mail: karta pripravena a bude odoslana. Poslali mi SNR - skontrolujem - karta vydana ako obycajna, nie ZTP. Kredit:0
Karta prisla do 5 dni od objednania – to sedi. Fotka - tak zdeformovana ze no comment...

Dnes ju idem pouzit v autobuse SL: karta je prazdna (hoci 10E kredit + 3 za vystavenie a 2 za postovne som zaplatil). Este ze som ma drobne.
Pridem teda na SAD Nivy - rada az na druhu stranu. Zle sa mi stoji, ale ok. Vydrzal som. Predomnou kopu seniorov, ktorych nahnali vybavit karty. Za poplatok 6 E. Dobry biznis pred Vianocami
Konecne pri okienku.
Prva otazka: preco karta nie je ZTP ked som ziadal a vsetko zdokladoval? Vraj to je s internetom objednanymi kartami problem...treba prist OSOBNE - rucne sa to dalo nastavit
Druha otazka: kde mam kredit? Vraj system ma nejaku chybu, informatici na tom pracuju, peniaze su ako ze rezervovane na kartu, TREBA VYDRZAT
Tretia otazka: Mozem si teda kupit 30d elektricenku ZTP? Ano mozte. Zaplatil som cca 14 E - cena je spravna, potvrdenku vraj nepotrebujem. Pre istotu som ju ale zalozil ku karte
Stvrta otazka: Co ta fotografia? Jaaaj, to sa pri prenose systemom stava...

Sumar: Online sluzby su PASKVIL, nutite ludi ktori si myslia ze sa da vsetko vybavit z domu, aby sa prevetrali. Ale, som obcan ktory sa tazko pohybuje. Uvedomuje si niekto ze nie kazdy je na tom aspon tak ako ja a vie si veci skoordinovat a skontrolovat? Toto trvalo 2 roky? Takyto NEZVLADNUTY akoze integrovany system?

Bonus: Z domu som znova skontroloval PCL na karte, kde som si zakupil elektricenku - ZIADNA PCL NA KARTE NIE JE EVIDOVANA...este ze som zalozil tu potvrdenku...a uz sa tesim na premiechtivych revizorov....

HANBA, HANBA, HANBA
Na ŽST DNV pokladníkovi dlhšie trvalo vydať mi 15-minútový lístok IDS BK (platný do výdaja), ale zvládol to. Upozornil ma, že ešte nemajú označovače.

V predajni DPB na Hlavnej stanici sa poobede čakalo asi 10 minút - videl som tam už väčšie množstva ľudí (bola tam iba jedna predavačka). Horšie to bolo v podchode na Hodžovom nám. - tam boli tuším dve alebo tri predavačky a množstvo dôchodcov.

Pokojná situácia bola na ASMN kde boli otvorené pokladne 1 aj 2. Čakalo sa do 10 minút. Škoda, že jednorazové lístky IDS BK nepredáva Slovak Lines aj pri zvyšných okienkach - tam v čase mojej návštevy predavačky čakali na zákazníkov. Myslel som, že v pokladni 1 dostanem predtlačený lístok (ako v novinových stánkoch a predajniach DPB), ale Slovak Lines tlačí vlastné. ?

Príjemne ma prekvapilo označenie autobusu Slovak Lines: Na vonkajšom displeji zobrazoval "269 Rohožník". To je tiež oddnes? Plastové tabule zostanú ako záložná možnosť? Aj keď mi dal vodič na kartu s PCL 100+101 lístok z pokladne (a teda asi mu strojček zobrazoval, že niekto má vystúpiť na Vrančovičovej), tak zabudol mi otvoriť druhé dvere. Ani jedno z dvoch blízkych tlačidiel na znamenie vodičovi na strope v SOR-e nefungovalo, tak som musel kričať, že vystupujem...

V multifunkčnom automate v Bille v Dúbravke je už tiež nová ponuka cestovných lístkov a skvelé je, že aj za lístok za 0,35 € sa dá zaplatiť platobnou kartou.

Je zaujímavé mať možnosť si v automate na električkovej zastávke kúpiť 24-hodinový sieťový lístok (čiže pre všetky zóny IDS BK). ? Páči sa mi, že základné informácie sú okrem slovenčiny napísané aj v angličtine a nemčine. Dokonca je tam uvedené číslo aj na infolinku DPB s jej prevádzkovou dobou (pondelok - nedeľa 7:00 - 19:00 h).

Nepáči sa mi aký cirkus robí DPB s predajom a vymieňaním lístkov. Automaty, ktoré Mikomat zatiaľ nestihol upraviť jednoducho vypli! Teda nie úplne, zobrazujú, že majú poruchu... Takže radšej nekúpiť žiadny lístok len aby si dnes preboha nikto nekúpil lístok za tarifu platnú do 31. 10. 2015!

A tá výmena lístkov: Pokúsil som sa predavačku na Hlavnej stanici presvedčiť, aby mi vymenila zopár lístkov na nové, ale rázne povedala "Nesmiem!". Veď do 8. 11. 2015 sú ešte použiteľné a vymieňať sa budú od 9. 11. 2015 do 31. 12. 2015.

V prílohe pripájam na ukážku naskenované lístky: z pokladne ZSSK, z pokladne Slovak Lines na ASMN a z automatu DPB na električkovej zastávke Drobného.
Reply on: 810zssk #210716:
ano, mam zakupenu elektricenku pre ba a cestujem pravidelne do ciernej vody. doteraz fungoval system cvakanie si listkov od prvej zastavky a teraz sa da kupit na elektricenku ale pri navoleni si tohoto pasma na na kupeni PCL cez internet mi vyhodilo ze uz mam platny listok tak neviem ci je mozne si dokupit na dalsie pasmo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement