Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Len pre uistenie... Kedze od 1.11. to zacina, tak by sa technicky mali dat nove listky kupit uz i v zltych automatoch DPB. Sice je jasne, ze zo dna na den asi neupravia vsetky automaty, takze preto nechali to prechodne obdobie do 8.11...?
Reply on: Peon #209898:
Tak teda k BID (IDS BK) si odpíšem sám, lebo práve som sa na webe DPB dočítal:

„Pre cestujúcich vytvorila Bratislavská integrovaná doprava informačnú linku, prostredníctvom ktorej máme záujem cestujúcim poradiť a pomôcť čo najrýchlejšie. Informačná linka bude cestujúcim k dispozícii od 1. novembra,“ povedal Rovenský.
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/cestujuci-sa-mozu-informovat-o-zmenach-v-integrovanej-doprave-aj-na-internete-alebo-na-infolinke/

Aké bude mať telefónne číslo? Predpokladám, že bude mať aj emailovú formu. Určite by sa však zišiel aj online chat (ako majú mobilní operátori a niektoré banky).
Reply on: Danny #210608:
Súhlasím, ale IDS JMK sa mi zdá byť ešte zložitejší (napr. kvôli úsekovým lístkom). Nechápem ako si na ich tarifu mohli zvyknúť ľudia, ktorí sa o verejnú dopravu vôbec nezaujímajú...
Reply on: Valec #210575:
"- kúpiš si IDS BK lístok na stanici s časom počítajúcim sa od času kúpy."

ZSSK bude tlačiť lístky pre IDS BK priamo na stanici? Aj v Lamači sa s tým budú trápiť pri okienku zamestnanci dopravnej kancelárie, ktorí sú zo ŽSR? ? Lebo inak neviem ako by sa dalo zistiť kedy presne bol ten lístok kúpený...
Priznám sa, že som veľký fanúšik IDS od jeho prvej koncepcie a tiež som pozorne sledoval jeho vývoj. Na 1. novembra sa teším a už som si naplánoval aj testovaciu jazdu. No jedným dychom dodám, že ten systém je (prepáčte) v súčasnosti brutálne komplikovaný. Je mi jasné, že niektoré vlastnosti sú imanentné, niektoré neprešli cez tvrdohlavosť dopravcov a s ohľadom na toto celé, je to, čo vznikne 1.11.2015, skutočne grandiózny úspech. Práve preto ma mrzí a mám obavy, že to verejnosť neprijme pozitívne.

Čudné správanie zóny 100 tu odkomunikované bolo, Zálesie viac menej tiež. Ale samotné cestovanie je veľmi komplikované. Počnúc od označovania lístkov, ktoré bude všade odlišné, ktoré bude iné pri prestupoch, ktoré bude iné pri kombinovaní s električenkou. Niekde budú predplatné lístky použiteľné, niekde nie, niekde sa budú dať kúpiť za jazdy, niekde nie, niekde nahlasujem konkrétne čísla zón, niekde nie. Ako človek, čo na túto stránku chodí 13 rokov a teda v doprave sa celkom vyzná, mám problém niektoré veci si zapamätať, či predstaviť praxi.

To celé naráža aj na to, ako bude ochotný personál (už sa mi stalo, že ma na relácii Vinohrady - HlSt vysmial vo vlaku revízor, že mu dávam bankomatovú kartu [pozn. BMK s nahranou električenkou]) a ako to pochopia ľudia, ktorí dnes nemajú ani predstavu, že sa niečo 1. novembra bude diať.
Reply on: Joyki #210602:
Takže to ešte uzavriem:
Cestovná relácia: Most pri Bratislave - Bratislava, Brodná (LIDL): stará cena, z karty 0,65€, po novom, z karty 1,35€. To je krásna cena! Toto nesmierne pomôže podpore verejnej dopravy... Už vidím ako budú cestujúci na celú BID nas*ratí...
Ale jedno je isté, z celej integrácie bude natešená SAD DS.

(Isteže sú výhodné mesačníky, no nie všetci cestujú pravidelne /musia využívať MHD. Je to trošku nefér, keď človek porovná kilometrovnú tarifu ZSSK, ktorá sa dá naďalej využívať).

Zábava sa začína...
Reply on: Danny #210607:
Na našej linke zo seneckej stanice 8 km trvá ráno 20 minút, predpoludním 13 minút, popoludní 17, podvečer 24. A popritom najsilnejšia frekvencia je krátko popoludní, keď idú školáci domov - dokopy tak 15 až 20. A kolóny teda nie sú, alebo vždy v opačnom smere a autobus ide max. 60-70 km/h, a ešte na zastávkach stojí, alebo chodia 4-5 min. predčasne. Počkajme si na nové zjednotené CP z dielne BID.
Lenže s tými kolónami bude fakt problematické... čo ak časová platnosť lístka uplynie ešte v prímestskom autobuse niekde na ceste a na MHD už treba mať ďalší? Dnes tiež kvalitný kolaps, obávam sa, že bez úprimnej snahy zo strany objednávateľov áut veľa neubudne - zatiaľ stále nič atraktívne, no ale veď to už poznáme... ?
Zdravím, mám takýto problém, ktorý sledujem už nejaký čas pri označovaní lístkov. Nemám zatiaľ PCL, takže pri jazde MHD využívam obyčajné lístky. Len teraz neviem, či som vadný ja alebo tie označovače. Vždy keď vsuniem lístok do štrbiny, tak mi čas označenia označí v poslednej dobe vždy dosť nečitateľne, najmä ak tam lístok vsuniem ako je napísané "vkladajte lístok vpravo". Prečo vždy vtedy je čas a dátum označenia niekde celkom na kraji lístka, že keby prišiel revízor, tak by nemal šancu vidieť v ktorom čase to bolo presne označené? A to nehovorím len o starých označovačoch, ale aj o tých nových, dnes takisto v jednej 29T mi to označilo dosť nečitateľne.
Ďakujem za vaše postrehy, komentáre.
Najviac ma na tom zaráža, že som pravidelný dlhoročný čitateľ IMHD, fanúšik MHD a napriek tomu, pre pomernú komplikovanosť systému sa v tom strácam. Od začiatku som pozorne sledoval vývoj v BID. A aj tak sa v tom zamotávam. A to si pripadám ako fanúšik tejto témy. Inak povedané neviem si predstaviť, ako sa budú v tom orientovať bežní cestujúci, ktorí nie sú ani fanúšikovia a celú verejnú dopravu majú u prdele, hoc ju využívajú.

Ja si každopádne zakúpim mesačník ?
Reply on: Valec #210600:
Ano, ten bordel je luxusný.
Uvediem príklad:
V rannej zápche je v 1 relácií Most pri Bratislave, obch. dom - Brodná, pri totožnej trase bohovská chronometráž spojov podľa www.cp.sk (o 7:00) 17 min., 16 min., 32 min. (!), 25 min., pričom všetky idú takmer naraz a stoja v totožnej zápche...
Teda jeden bude mať lístok za nižšiu cenu, ďalší za vyššiu cenu...?

Obávam sa, že keď sa to zjednotí, pôjde to hore a bude to drahšie. Ale potom som zvedavý ako to vyhútajú, keďže v sedle či cez víkendy žiadne zápchy nie sú a teda jazdná doba je úplne iná.
Reply on: Joyki #210604:
Tam sa to "stopí"... treba aj obecný úrad, poslanec BSK za Váš obvod, ale najmä médiá - teraz je to téma ktorá všetkých zaujíma.
Reply on: Danny #210601:
Zatiaľ len takto:
http://www.idsbk.sk/listky-ceny/karnet

nejaké info sú aj v tých infoletákoch pre cestujúcich
Reply on: Valec #210600:
VÚC, Slovak Lines, BID už 5. rok ...
Reply on: Danny #210601:
Pri Karnete platí, že počet zón = počet políčok+1, takže:
2 zóny, 30 min. = 3 políčka
3 zóny, 60 min. = 4 políčka
4 zóny, 60 min. = 5 políčok...
Reply on: Danny #210597:
Cintorín Vrakuňa je už v zóne 100, ktorý sa počíta dvojmo, teda od Cint. Vrakuňa, či z ASMN do Mostu sa bude účtovať až 4zónový lístok za 1,50 €. Mediálny omyl je to, že ten trojzónový bude platiť už do prvej mimomestskej zóny - nie, nebude: trojzónový lístok bude platiť pre tri regionálne zóny, pre 101+dva regionálne zóny (Štvrtok na Ostrove, Bernolákovo, Pezinok, Zohor). Ak cesta je začatá zo zóny 100 do regiónu, prvý, najlacnejší lístok bude 4zónový za 1,50 € (neviem koľko z EP).

Nikto nevravel, že pre nich to bude výhodnejšie - dokonca pre cestujúcich, ktorí cestujú len vlakmi a majú predplatný traťový lístok (TCL), by tarifa IDS bola ešte menej výhodnejšia, ako cestujúcemu, ktorý cestuje v relácii Most - Cintorín Vrakuňa autobusom Slovak Lines, samozrejme ak nevyužíva "služby" DPB - teda necestuje MHD v rámci mesta. Tarifa ZSSK je veľmi výhodná, majú veľmi nízke ceny predplatných úsekových lístkov, študenti cestujú bezplatne...

Z Mostu nechodí SAD DS? takýto cestujúci by mohli prejsť k nim, ak nechcú platiť priveľa.
Reply on: 810zssk #210599:
Díky za odpoveď. Už len posledná: A potom relácia Most pri BA- Ba, trebars hl. stanica, teda keď to stihnem do 59 minút bude koľko políčok? Nie tiež 3 ako hodinový lístok? Podľa toho, čo píšeš by to už malo vychádzať na 4 políčka (ak to má mať logiku).

Aj tak som sa v tom dáko zamotal-keďže BA ako celé mesto sú 2 zóny a Most pri Bratislave je jedna navyše, dávalo by mi logiku oraziť 3 zóny a teda 3 políčka...
Asi je Karnet nejak inak počítaný ako klasické zónové cestovanie (škoda, že zatiaľ sa nedá prečítať návod, ktorý je vytlačený na každom papierovom Karnete)
Reply on: Joyki #210596:
K tej poslednej vete... sťažujte sa ak vám niečo nevyhovuje všade kde to len ide, inak sa nič nepohne. ?
Reply on: Danny #210598:
Pochopili sme sa. 2 zony na 30 minut su tri policka. Takto oznaceny karnet mozno pouzit v zone 100 a 101 (bez ohladu na to ci v MHD, alebo inom dopravnom prostriedku).
Reply on: 810zssk #210595:
Asi sme sa úplne nepochopili: A 2 zóny (t.j. 30 minút v MHD, 100+101) nemajú byť len 2 políčka na Karnete?
Reply on: Joyki #210596:
Na 1. pohľad sa to tak zdá. Ale je stále veĺa cestujúcich, ktorí platili mincami a teda nie kartou a tí budú v pondelok pozerať na vodiča jak puk. Trebárs doteraz na relácií:
1. Most pri Bratislave - Cintorín Vrakuňa stálo cestovné 0,90€ resp. 0,65 z karty, po novom to už budú 3 zóny a 1,20€ alebo 1,08€ z karty?
2. Most pri Bratislave - Brodná 0,90 resp. 0,65 z karty, po novom 1,20/1,08 !
3. Most pri Bratislave - AS 1,15 /0,90 po novom 1,20/1,08? (lebo nie každý nutne prestupuje na MHD)

Ešte rozmýšlam, či ten môj 1. bod nie je len za 2 zóny (710+101)

Inak povedané tým, ktorí ďalej necestujú po meste, ale len prímestskou dopravou, cestovanie zdražie...?

(O tom, že sa dá zakúpiť električenka viem - no nie všetci cestujúci denne využívajú verejnú dopravu).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.