Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #209811:
Kiez by ?
A ked uz si DPB objednal tlac listkov, tak to znamena, ze ich ceny su schvalene? Mestski a krajski poslanci to kedy schvalili, ze o tom neviem?
Ozaj, ZSSK budu na staniciach predavat iba predtlacene papierove listky IDS BK? Tam nehrozi, ze by to bolo take jednoduche ako v busoch Slovak Lines, ze staci povedat kam cestujem a strojcek mi automaticky vyda listok so spravnou zonovou aj casovou platnostou?
Reply on: Peon #209816:
Opat, zavisi to od podmienok kombinacie CL... Tam sa pri kombinovani moze menit aj casova platnost (opat vid priklad z JMK).
Reply on: 810zssk #209814:
Hmm ale to by vznikla zvláštna situácia, že cestovné vlakom cez BID by bolo lacnejšie ako autobusom, lebo vlak je rýchlejší.

Podľa zón 510+520 a jazde vlaku 12 minút z Rače by som vďaka kombinovaní lístkov zaplatil do Pezínka iba 0,70 €. Lenže pri použití autobusu by som platil 0,90 €, lebo cesta autobusom zo zastávky Trávna (neďaleko ŽST) trvá na námestie alebo na ŽST približne 23 minút.
Reply on: 810zssk #209814:
* Pezinkom, nie Sv. Jurom, pardon
Reply on: Peon #209812:
Taka sanca nie je, ale ty si vo svojom vypocte so Sv. Jurom predpokladal, ze pri kombinacii PCL 100+101 a JCL dalej do zony 520 si musis kupit trojzonovy JCL (101+510+520). Ak sa vsak nejak rozumne umozni kombinovat listky, bude ti stacit JCL pre 2 zony (510+520), kedze zonu 101 uz mas.

Uvidime ake budu finalne podmienky. Bud bude kombinovanie vyriesene (a tym padom ti budu stacit +2 zony), alebo nebude a potom ti nebudu stacit ani tri (pri ceste zo zony 100 si nebudes mat CL kde v zone 101 oznacit).
Reply on: Peon #209804:
Vsimni si ze existuju dva druhy listkov na dve zony s roznou casovou platnostou. To napoveda ako ta tarifa vznika a kde sa stratil jednoznovy listok 🙂 Kto sa chce vozit hore-dole po Borinke si moze kupit 1-zonovy PCL a mat tam zo SL obecnu MHD 😃
Reply on: 810zssk #209808:
To znamená, že keď mám PCL pre 100+101 a dnes ma z dopravnej karty stojí cestovné z Lamača do Stupavy 0,45 €, tak je ešte šanca, že to nebude po novom až za 0,70 € (resp. 0,63 € po 10% zľave) ALEBO to čo píšeš myslíš iba pre zóny nesusediace so zónou 101, lebo lístok na jednu zónu žiaľ neexistuje?
Reply on: MatejBA #209805:
Z KV do Avionu prejdes za 15 minut? 🙂
Reply on: Peon #209807:
V Malackách nič navyše nebude zastavovať - naďalej Os + REX.
V Senci budú zastavovať nové REXy, a tak sa vytvorí celkom slušný interval ráno podobný k tomu v Pezinku (cca. 20 minútový), popoludní 30 minútový v preklade Os + REX. Takže žiadne rýchliky tam nebudú samozrejme premávať.
Jednorazové ZSSK-lístky využívajú hlavne tí, ktorí nemajú ani PCL 100+101, teda nepravidelní cestujúci - a ak nemajú PCL 100+101, tak cca. sa im aj vyplatí BID-jednorazový lístok.
Tí, ktorí ale majú električenku, väčšinou majú aj "TCL" na traťovom úseku povedzme Senec - Bratislava-Vajnory (ak dobre viem 30 dňový, spiatočný 20 €), teda ich cena je výrazne nižšia, ako budú mať BID PCL, takže vo vlakoch BID PCL nebudú veľkým ternom pochopiteľne.
...Možno keď sa spustia nejaké prestupy, návozy a odvozy od tých REX-ov na jar 2016,... práve vtedy sa očakáva veľký presun cestujúcich zo SAD DS a TT, kde sú zatiaľ nižšie cestovné, ako u SL, a sú obce, z ktorých napr. SAD DS robí jedinú obsluhu (ale len v špičke) v relácii región--->Bratislava. (Pusté Ulany, Velky Grob, Reca, Boldog) - tí cestujúci ale silno pravdepodobne v tom momente presadnú do SL autobusov, akonáhle budú mať racionálne cest. poriadky, a ktoré ich odvezú na seneckú stanicu k vlakom - už dlho sa tu vlastne čaká na fungujúci IDS na báze vlakov. No a im sa pri takomto systéme znížia dopravné náklady aj o 40 % vďaka BID PCL!
Vlastne racionalizáciou CP u SL v seneckom regióne sa veľmi drasticky posilní železničná doprava, lebo momentálne schválne sú v špičke ľudia doslova odrezaní od vlakov, nezachádza sa na prestupný terminál napr... a v širokom okolí len počujem a čítam, ako ľudia prosia o IDS a fungovaní prestupného systému z/do vlakov. Ale keďže sa im nevyhovelo zatiaľ nikdy, presadli do áut.

Integrácia týchto dopravcov nastane, ak sa BID rozšíri o ďalšie okresy (DS, GA, TT).
Reply on: Gryzly65 #209803:
V spodnej casti stranky je uvedene ze ceny listkov na 6 a viac zon nevychadzaju z realneho cennika, kedze nie je zverejneny 🙂 Zamerne su tie sumy premrstene, aby si niekto nahodou nemyslel ze to tolko bude naozaj 🙂 Ceny pre listky do 5 zon su realne.
Reply on: Peon #209807:
S tymi vypoctami predbiehas udalosti. Este nie je zname ako bude prebiehat kombinovanie PCL a JCL IDS. Ak by to bolo podobne ako v JMK, tak napr. do zony 520 by ti stacilo k 100+101 doplatit 2 zonovy listok za 70 centov.

V Malackach a Senci pokial viem ziadne R stat nemaju.
No ako pozerám, ľuďom s PCL pre 100+101 ak budú chcieť ísť jednorazovo vlakom z Bratislavy do Pezinka alebo Senca, tak o dosť výhodnejšie bude využiť tarifu ZSSK.

Konkrétne Regional, ktorá je (pokiaľ viem) stále automaticky dostupná pre všetkých. Podľa pôvodných plánov ju tuším mali využívať iba držitelia BČK zo ZSSK po zaplatení jednorazového poplatku asi 5 € na rok?

a) Bratislava,Rača - Pezinok
- vlak: 0,74 € (pri nákupe cez internet iba 0,70 €)
- BID: 1,20 € (nedá sa kúpiť cez internet)

b) Bratislava, Vajnory - Senec
- vlak: 0,90 € (pri nákupe cez internet iba 0,86 €)
- BID: 1,50 € (nedá sa kúpiť cez internet)

Hmm a niekde som čítal, že od nového GVD majú nejaké rýchliky (R) zastavovať aj v Malackách a Senci. BID (IDS BK) naďalej nebude platiť na rýchlikoch?

A kedy je v pláne zaintegrovať dopravcov SAD Trnava a SAD Dunajská Streda?
Reply on: MatejBA #209805:
Dodatkom, že jednozónový lístok neplatí v zónach 100 a 101. ?
Reply on: Peon #209804:
Len zas si zober, ze za jednu zonu ja mozem prejst z KV k Avionu (Stara Ivanska je stale 100). A to mas cez celu bratislavu, cca 16 kilometrov. Cize ako by si to riesil potom?
Reply on: Rubber38 #209767:
Je smutné, že lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Ten kto sa potrebuje odviezť napr. z jedného konca Borinky zaplatí za 3-minútovú jazdu až 0,70 € (pri novej 10 % zľave z dopravnej karty to bude 0,63 € čo je tiež dosť).

Pre porovnanie, v SAD Trenčín je nulté tarifné pásmo v rámci obce. http://www.sadtn.sk/?mod=novinky--nulte-tarifne-pasmo

"SAD Trenčín, a.s. v spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom oznamuje cestujúcej verejnosti, že v termíne od 1.8.2015 zavádza v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave nulté tarifné pásmo pri preprave na kratšiu vzdialenosť v rámci obce (škola, obchod, kostol, kultúra, lekár).

Vychádza sa tak v ústrety našim zákazníkom pri preprave na kratšiu vzdialenosť. Cena cestovného v novom tarifnom pásme sa znižuje oproti súčasnému platnému 1. tarifnému pásmu o 33%.

Výška cestovného v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave v kilometrickej vzdialenosti 0 – 2 km bude:
- Hotovosť: 0,40 €
- Dopravná karta: 0,27 €
- Krajská karta multiCARD: 0,24 € "
@Samo - to je trochu zaujimava cifra, či nie? 😃 dnes ma to aj so študentskou zľavou stojí 3,70-4,50, podľa toho, kadiaľ sa vyberiem...
Reply on: richardhudec #209801:
Zostal by ti ale problem s vynimkou pre dvojzonovy listok. To je podla mna ovela vacsi problem ako zdvojena zona 100.
Reply on: 810zssk #209788:
Páči sa mi IKEho návrh. Mierne by som ho pozmenil. Medzi zónu 100 a 101 (101 by som zmenil na 102) by som "strčil" novú zónu 101, ktorá by bola bezzastávková. Tým by boli odstránené problémy s pochopením zdojenia zóny 100.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.