Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: juraj.k #209775:
100+101 nikdy nebude jedna zona. 100 su dve zony, 101 je jedna zona. Pri cestach v ramci mesta Bratislava (bez pouzitia regionalnych zon) sa do uvahy zonova platnost neberie. To je cele.

1. Bude.
2. A stratu z takehoto riesenia zaplati kto? 🙂 Pretoze prave si obrovskemu mnozstvu cestujucich znizil cenu.
Ako sorry chlapi, ale ak toto má byť prehľadný systém: raz je 100+101 jedna zóna, inokedy je 100 dve zóny. Veď to je choré. Keď už teda máme 100 a 101, mali by byť vždy 2 zóny. Pričom:
1. Minimálny lístok by bol dvojzónový.
2. Počet zón na lístku by platil na ľubovoľné kombinácie susediacich zón - napr. trojzónový by mohol byť 100+101+601 alebo 101+601+602 alebo 601+602+603.

Toto považujem za jednoduchý, zrozumiteľný a univerzálny systém.
Reply on: Jezo #209761:
Vraj nie. Riesilo sa to aj na HC Slovan fb.
Reply on: 810zssk #209769:
Ďakujem za vysvetlenie ?
A este jedna preventivna: Predtym ako by sa niekto chcel zacat rozculovat nad tym ze "akotomacestujucivediet", prosim berte do uvahy, ze ziadne oficialne informacie pre cestujucich k dalsej etape neboli zverejnene.
Reply on: Ike #209766:
Ano, pretoze 100+101 su tri zony - zona 100 sa pocita ako dve zony. Teda listok plati bud na dve zony, alebo na zony 100+101.
Reply on: Ike #209762:
Ak budes chciet ist z BA do Senca, Bratislava sa pocita ako tri zony (zona 101 a dvojzona 100).
Reply on: Ike #209763:
1. Nie je mozne zlucit zony 100 a 101, pretoze ma byt zachovana rozna cena pre cesty az do centra a pre cesty na okraj mesta. Je nezmysel aby cesta zo Stupavy stala rovnako do Zahorskej Bystrice aj na Nivy.

2. Zo schemy zon.
Reply on: Ike #209766:
Ten lístok proste platí buď
- na dve zóny v regióne, alebo
- 1 zónu v regióne + 101, alebo
- na cestovanie po meste (100+101)

Teda nemôžeš ho použiť na cestu z regiónu až do "centra"

A vo všeobecnosti platí, že pri cestách len po meste ťa zóny na lístku netrápia, len časová platnosť. Zóna 100 sa počíta za dve len pri cestách do/z regiónu. Neni v tom žiadny zádrhel ?
Reply on: Ike #209765:
V prvom rade sa nebavíme o SÚČASNÝCH cestovných lístkoch, ale o tých, kt. budú platiť od (asi) 1.11.2015, po spustení III. etapy IDS (nazvime ich napr. "tie nové široké"). Tak neviem, čo tu porovnávaš súčasné lístky

Nedá sa kúpiť cestovný doklad samostatne pre 100, či 101, to máš pravdu. Ale nevidím v tom problém. Proste lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Tak to proste je

Zóna 100 sa (okrem CL na dve zóny) počíta za dve zóny, čo je na tom tak zložité? Proste keď začínaš cestu v zóne 100 a ideš za mesto (do regiónu), potrebuješ min. lístok na 4 zóny. Do Senca dokonca na 6 zón (2x100+101+610+620+630)
Reply on: Ike #209765:
Btw. podľa návrhu JCL bude existovať lístok "2 zóny/100+101". Ak by sme zóny 100+101 zlúčili a z lístka vyhodili "/100+101", zmenilo by sa niečo? Iba by sme prinútili cestujúcich kúpiť si lístok na 2 zóny, pričom by potrebovali iba na jednu. Snažím sa teraz na to pozerať z pohľadu cestujúceho. Ak je tam iný zádrhel, tak dávam námet na diskusiu.
Reply on: Rubber38 #209764:
Zóny 100+101 sa správajú ako jedna zóna (t.j. nedá sa kúpiť cestovný doklad samostatne pre 100, resp. 101) pri
a) súčasných JCL
b) súčasných PCL.
Mohol by si mi teda uviesť príklad, kedy tomu tak nie je? A priznám sa, že kupovanie 4 zónového a 6 zónového lístka v relácii BA - SC som tiež nepochopil. Ja by som si ako príležitostný cestujúci kúpil 5 zónový (100+101+610+620+630). Aspoň podla tejto schémy ( http://www.bid.sk/data/File/dopravne/maps/SchemaZonIDSBK_IIetapa-620px.png ).

Argument s lacným cestovaním po BA (za predpokladu, že sa nezmení cena CL), prípadne s drahým po regióne (za predpokladu, že sa na každom CL zníži počet zón o jednu so zachovaním ceny) beriem.
Reply on: Ike #209763:
1) 100+101 sa zlučovať nikdy nebudú, pretože tak by si mal cestovanie po meste príliš lacné. A neviem, kde preboha si prišiel na to, že 100+101 sa správajú, ako jedna zóna. fakt ma nenapadá, kde si na takú blbosť prišiel. Pri lístkoch na 3 a viac zón sa zóna 100 ráta dokonca za dve zóny = na cestu do Senca potrebuješ zo zóny 100 6 zónový a zo zóny 101 štvorzónový.
2) CP sú aktuálne jeden bordel, kedy na zastávke často nemáš vyznačenú ani presnú trasu, resp. zastavovanie spojov na konkrétnych zastávkach. Príp. nemáš ani zastávkový označník 😃 Ale ideálne by to nateraz malo byť nejak takto (viď ľavý stĺpec)
http://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/pal/102402.pdf
Reply on: Ike #209762:
Keďže odpoveď poznám, spýtam sa nasledovné dve otázky:

1) Aký má zmysel mať v relatívne prehľadnom systéme dvojicu zón, ktorá sa v každom prípade správa ako jedna zóna? Nebola by tarifná integrácia dobrý dôvodom systém sprehľadniť a zóny 100+101 zlúčiť?

2) Po spustení tarifnej integrácie a predaja jednorázových cestovných lístkov stúpne počet cestujúcich využívajúcich IDS, ktorí nepoznajú miestne reálie. Ako sa môže priemerný cestujúci dozvedieť, či jeho spoj prechádza cez zónu bez zastávky? Ako budem vedieť, keď náhodne prídem na AS MN, z cestovného poriadku vyčítať zóny, cez ktoré spoj prechádza? Bude v CP pri zozname zastávok uvedené aspoň kurzívou, že "--- spoj prechádza cez zóny XYZ ---"?
Otázka pre IDSákov. Ak budem chcieť ísť z BA do Senca, počíta sa Bratislava ako jedna zóna (teda kúpim si 4 zónový lístok) alebo dve zóny (teda musím si kúpiť 5 zónový). Ak sa počíta ako dve zóny, potom si môžem uplatniť iba jednu zónu, ak napríklad cestujem z Vajnor (a kúpiť si 4 zónový)?
Zdravim. Aktualne uz neplati moznost cestovat MHD na listok na KHL na Slovan?
Reply on: 4004 #209758:
Adblock na PC funguje, no musíš označiť tie dve správy dodatočne kliknutím na logo Adblock a dať blokovať reklamu. Na androide som chodil iba na mobilnú verziu.
Reply on: 4004 #209758:
Na pc odporucam cez ablock zablokovat prvok, na android neviem
Nevie niekto, ci sa da nejako zablokovat Topky na tejto stranke, aj na PC aj na Android mobile?
Reply on: S499.1023 #209756:
V doprave sa skutocne vyuziva najma aztec, ale tym to konci. Pre verejnost je ovela vhodnejsi QR kod, ktory vie precitat podstatne viac softwarovych aplikacii (najst SW co nevie citat aztec, ale vie QR je celkom lahke, naopak uz nie). Ak teda zariadenia dopravcov vedia citat aj QR kod, tak je to vhodnejsie, pretoze moze sluzit ako dopravcom, tak aj cestujucim (kod smeruje na webovu stranku, takze ho budu moct pouzit aj zakaznici, pricom ale zaroven URL stranky obsahuje kod listka, takze si viem predstavit aj pouzitie pre ucely dopravcov).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.