Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
L1 určite pôjde v trase Petržalka - Hl. stanica aj ,keď je bude o niečo dlhšia jazdná doba. Donekonečna nebude jazdiť X13. Nosná trasa L1 bude Petržalka - Obchodná a v určitých časoch to bude aj centrum - stanica.

K Eurovei pred vchod ostane L210.

K druhej linke ktorá to bude ťažko povedať. ja som to tipoval aj na L6 Petržalka - Karlova Ves po nábreží. Následne by sa dalo hýbať aj s trasou L 88. Prípadne aj ako navrhoval 810 zssk 1+3.

Reply on: SirJoe #209139:
Petržalka - Staré Mesto 7 110 osôb,
Petržalka - Ružinov 6 762 osôb,
Petržalka - Nové Mesto 5 300 osôb.

zdroj: ŠÚ SR k 20. máju 2011

Či ale vystupuje všetkých 7 110 osôb na Obchodnej Ti povedať neviem.
Reply on: SirJoe #209139:
Ale vsak spojenie Petrzalka-Obchodna by bolo zachovane aj keby do Petrzalky isla 8ka namiesto 1ky - 8ka jazdi cez Obchodnu.
No cestovať na stanicu cez Štefanovičovu pohodlne električkou bez prestupu je fajn. Neviem či niekto niekedy išiel v nedeľu večer alebo v piatok popoludní z/na stanicu tak L1 a 2 boli naozaj natrieskané. Mimochodom bolo povedané, že akonáhle sa otvorí Štúrová ulica, linka X13 úplne zanikne, čiže de facto by sa človek z Petržalky dostal električkou do mesta a nemal by kde prestúpiť na iný spoj a preto by ostal sedieť v L1 a išiel pekne tam, kde mu treba. A tiež si myslím, že na Obchodnej ulici sa pohybuje veľa Petržalčanov.

L3 alebo 8 do Petržalky ? Dobrý nápad, najmä ako spojenie Trnavského mýta z Petržalkou cez Špitálsku , len ja by som asi zvolil variant, aby L9 bola presunutá do Petržalky a aby prišla na stálo L6 z Karlovky ku ŽST Vinohrady, tak ako chodila pred rozkopaním Jesenského. Zabezpečil by sa kvalitný spoj jednak Trnavského mýta z Petržalkou, stále by bol zabezpečený spoj s Karlovou Vsou (L4) a takisto by sa z Karlovky L6 posilnila doprava aj do Rače.
Reply on: 810zssk #209137:
Pravdu mas, moja predstavivost sa sekla ? Ale aj tak sa mi zda zbytocne mat linku specialne pre vlakom prichodzich turistov, ktorych teda ziadne davy nie su. A teda otazka stoji - mat radsej L1 pre nemnoho turistov alebo so zbytocnou kapacitou co moze chybat inde? (A v pripade, ze by bol do Pe dvojlinkovy variant, tak ta kapacita chybat velmi kde nema, pretoze raca by sa posilnila skrz 30T na 3 a ruzinovska vetva je pretazena v trase Tr.myto-Kamenne ktoru 30T na L8 nevyriesia)
Reply on: Viko #209134:
Variant kedy by do Petrzalky chodili 1 a 3 je podla mna na km zhruba rovnako narocny ako variant s 3 a 8. Pretoze vozy ti najazdia to iste, len v inych kombinaciach (ta 8 bude aj tak musiet jazdit a tocit sa v meste ako by sa tocila 1).
Reply on: Rubber38 #209132:
Nehovorim o natrieskanej 1, ale o moznosti lepsie optimalizovat pouzitie vozokm, t.j. setrit ked je na stanicu maly dopyt a pouzivat to ked je velky 🙂
Reply on: skeli #209130:
Ako casto cestujes s kuframi?
Reply on: 810zssk #209128:
S kapacitou suhlasim... Riesit raciansky problem cez Petrzalku je jednoduche a uzitocne, hoci tiez len docasne. Avsak 1 ako ozivenie 13ky pokladam za riziko - zbytocne plytvat vozokm na solo linku (lebo vozit tam co i len K2S je mrhanie a nenasobne intervaly vyrobia akurat tak vlaciky, ktore budu prepchavat uzol Safko/Jesenskeho pri pocte 5 liniek), plus na zastavku pod Manderlakom su uz dake terminy vystavby? A na SND vobec dake plany?


(a jeden povzdych na zaver)
Podla mna petrzalska elektricka vypali nateraz ako fail tak ci tak, pretoze 1. etapa nevyriesi pre vacsinu obyvatelov nic, lebo tomu nie je prisposobene autobusove LV. Co donuti ludi uprednostnit pomalsie spojenie s dalsim prestupom na mieste, kde viacmenej nic nie je? A vobec, preco by sme ich mali na nieco take nutit? (napr rusenim ci skracovanim liniek). Takze cokolvek tam pojde, problemy s kapacitou to mat nebude. Ale necham sa prekvapit, ludia su nevyspytatelni.
Reply on: Solider #209127:
Zníźenie rýchlosti ako dôsledok toho je? Alebo je autor článku stále ten istý projektant/ firma?
Reply on: 810zssk #209128:
Inak rozdielne náporové časy na dnešnej L1 kvôli CP a turistom myslím nie sú takým problémom, neverím tomu, že by chodila natrieskaná v akomkoľvek čase v akomkoľvek intervale rozumnom pre Petržalku. Dnes v tých K2S nevídavam ani stojacich pasažierov, efektívne obsadenie priestrannej a dlhej 30T fakt nehrozí
Reply on: 810zssk #209128:
Pôvodne, keď ešte výstavba trate do Petržalky len začínala, som sa seriózne zaoberal myšlienkou spojiť na ľavej strane Dunaja linky 93 a 94 do jednej, s konečnou na Blumentáli. Za predpokladu vybudovania kvalitnej prestupnej zastávky STU (presun všetkých exist. nástupíšť k Rozhlasu/NB, príp. ponechanie toho na Radlinského), kde by celá Petržalka, plus 31/39 mohla prestupovať na električky smer Hlavná stanica. Priemerná časová strata oproti dnešnému stavu (na HlSt 93, prestup z ostatných liniek na Zochovej) žiadna (v sedle/cez víkend dajme tomu dve minúty, no v špičke naopak obídenie preťaženej Štefánikovej a x semaforov pri Hodžku a SAV). Zároveň by to pomohlo zmysluplnne vyťažiť linky z HlSt + odľahčiť časť vnútorného mestského okruhu a tiež priestoru pred samotnou HlSt. A nenásilným spôsobom "uživilo" L1 do Petržalky.

Toto riešenie však definitívne padlo po "rekonštrukcii" trate na HlSt, kde naďalej ostal akýkoľvek prestup (okrem stráášne využívaného na/z 203) nereálnym. Plus samozrejme celá zastávka STU je náhodne rozhádzaná po okolí a dostupná len vo vybraných smeroch
Reply on: 810zssk #209120:
Ver tomu ale ja pôjdem z Petržalky na hl.stanicu.Len preto,že to bude bez prestupu.Tých pár minút mi stojí zato,aby som nemusel ťahať kufre hore-dole.A s prestupom stratím pravdepodobne toľko času ako keď pôjdem električkou priamo cez Štefanovičovú.
Reply on: Petto #209121:
Tak potom super 🙂
Reply on: TomJ #209122:
Viem si skor predstavit ze niekto pojde na Trnavske myto, pripadne do niektorych casti Ruzinova z Petrzalky elektrickou cez Obchodnu ako ze pojde na hlavnu stanicu cez Stefanovicovu. Ale OK, toto je subjektivne, kym nemame poriadne data, takze to zanedbajme.

Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).

Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.

Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.

Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.
Reply on: ufo #209126:
Problém s lôžkom je, bolo to spomínané aj v odborných časopisoch, kde okrem iného spomínali aj nevhodné odvodnenie trate, čo spôsobuje problémy so zlou únosnosťou trate.
Reply on: luky133 #209123:
Geometria sa rieši podbíjačkou. Inak tá trať od 1992 bola podbitá celkovo 4-krát. Keby bol problém s lôžkom, bola by znížená rýchlosť a podbíjala by sa niekoľkokrát ročne. Takže celý problém bude asi len v projektantovi, ktorého odmena je % z hodnoty projektu. Keby mohol, zahrnul by tam aj preložku Dunaja.
Reply on: ufo #209117:
Nakoľko na trati je problém s lôžkom t.j. štrkový podklad a taktiež zlé odvodnenie trate + pri Lafranconi je zlá geometria trate + veľa ďalších vecí tak je potrebná komplexná rekonštrukcia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement