Ak je jedna možnosť eurofondy a 3 roky výluk a druhá možnosť oprava bez výluk ako teraz (odhlučnenie, brúsenie, koľajové spojky pre 30 T aj preferencia + zrušenie jednej zástavky ako v tej superrekonštrukcii, sa dá spraviť bez výluk), tak istotne to druhé.
Prínos je úplne ten istý. Rozdiel je len v tom, koľko peňazí pretečie a koľko cestujúcich sa vykašle na MHD pre výluky.
Nehovorím, že nemohla byť nakreslená lepšie (ale neni nakreslená ani zas tak zle, pár prínosov určite prinesie, je to lepšie než napr. Dúravská reko), tiež samozrejme netvrdím, že kvitujem prístup DPB k údržbe všeobecne. Ale prirovnávať tú reko k Grécku, a vykrikovať niečo v zmysle, že lepšie je to bez nej, lebo sme dostali pryžové obloženie, tak to mi príde ešte viac scestné
Ešte by bola jedna možnosť. Ja som rozmýšľal, že by sa linka č. 1 dala obojsmernými električkami a išla by trasou Hl. stanica - Obchodná - Kapucínska - Most SNP.. tým pádom by sa spojila kompletne s centrom mesta a takisto by sa dalo dostať na nábrežie aj z východnej strany nie len zo západnej.
To je pekné, že rok pred rekonštrukciou DPB ukáže, že za málo peňazí sa dá spraviť tichá, odhlučnená trať. Detto zobojsmernenie obratiska KV, keď tu už máme obojsmerné 30T.
Prečo mi to tak silne pripomína Grécko a ich čerpanie eurofondov?
Lenze treba mysliet na to, ze mozno (snad) sa coskoro podari spustit elinu do Petrzalky, kam ma prave linka 1 jazdit, cize by bolo zbytocne pliest cestujucich jej terajsim zrusenim a naslednym znovuobnovenim za par mesiacov v kusok predlzenej povodnej trase...
Podla mna jedine rozumne riesenie v sucasnom stave by bolo spustit to bez 1ky, t.j. na stanicu len L2. Hoci teda, ja som trochu extremista, keby bolo po mojom, tak 1ka nejazdi uz nikdy ? Do centra je rychlejsi autobus. Teoreticky by este potom mohlo byt take riesenie ze v spicke 7 zo ZST Vinohrady cez Spitalsku, SNP a Obchodnu na stanicu a v sedle nic.
HS sa podla mna nestihne do zac.septembra a mozno to spoja s Jesenskeho od oktobra. Pevne verim ze bude aspon obnovena L7 od 2.9. inak amen na Racianskej ?
Mňa by hlavne zaujímalo celkové linkové vedenie od septembra. Hlavne, čo vymyslia na Račianskej, keďže počas školského roka tam 3 a 5 nebudú stačiť. Dúfam, že dočasne obnovia linku 7. Čo sa týka HLST, tak sú v podstate nasledovné možnosti:
1. Linka 1 bude premávať okruhom HLST - Obchodná - Kamenné nám. - Špitálska - Blumentál - Vazovova - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - HLST. Linka 2 normálne ako pred výlukou. Nevýhodou je, že jednotka bude v úseku Kamenné nám. - Nám. SNP voziť vzduch. Na stanicu by kľudne stačila linka 2, lenže vyťaženejší býval zo stanice vždy smer centrum a nie smer TrMy, čo ma priviedlo k bodu 2:
2. Linka 1 nebude premávať, linka 2 bude premávať po trase ŽST. N. Mesto - TrMy - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - HLST. Výhodou je zachovanie spojenia centra s HLST a zároveň spojenie oboma linkami z Vajnorskej až do centra. Nevýhodou je kľukatá trasa dvojky pre tých, čo chcú ísť z východnej časti mesta na stanicu (tu sa ale dá argumentovať možnosťou prestupu na TrMy na busy/t-busy).
3. Linka 1 nebude premávať vôbec, linka 2 bude premávať ako pred výlukou. Linka 7 (rovnako s ňou počítam aj v bodoch 1 a 2) bude premávať v špičke po trase ŽST. Vinohrady - Nám. SNP - ŽST. Vinohrady.
4. Linka 2 ako v predošlom bode. Linka 7 pôjde v špičke z Vinohradou cez Špitálsku na Nám. SNP, tam zmení číslo na 1 a pôjde na HLST. Rovnako aj opačne. Mimo špičky by linka 1 premávala buď okruhom ako v bode 1 alebo by premávala iba v špičke (mimo špičky spojenie HLST a centra myslím v pohode zvládne X13).
Mne osobne sa najviac pozdáva štvrtý variant, ale nechajme sa prekvapiť.
Zrejme z interných rezerv DPB. Odhlučnenie danej trate robia zrejme preto lebo z Karlovky bolo obyvateľmi zaslaných niekoľko sťažností na RÚVZ. Aspoň také info som zachytil. Keďže plánovaná rekonštrukcia je na spadnutie (o rok) tak zrejme veľké investície nemožno čakať.
Rubber38