Reply on: Petik #208134:
Nemusíme si veľmi modelovať náklady, stačí keď použijeme tie z roku 2011:http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700000&id_dokumenty=11029324
Keďže však nie je celkom jasné, ktoré vozidlo je Crossway, tak vezmime náklad na obdobný výkon a teda pre SOR C10,5 (lebo jazdia linky s podobným "prímestským" charakterom).
Náklad na 1 vzkm je 1,7545 €, to, že cez víkend je to kvôli príplatkom viac teraz zanedbajme.
Pri tebou vypočítaných 40 tis. vzkm ročne to tak činí 70.180 €. Takže, aby sa náklady zaplatili, bolo by potrebné predať tých ročných kupónov (pri cene 147,90, t.j. bez DPH 123,25 €) až 569 ! A to už úplne ignorujem taký fakt, že značná časť cestujúcich by mala nárok na zľavnené cestovné a teda tých kupónov na dosiahnutie požadovanej tržby by muselo byť v skutočnosti ešte viac.
No, a teraz k tomu ten najzaujímavejší údaj, L801 prepraví za mesiac cca 11.000 cestujúcich. Ak každý z nich spraví mesačne 20 ciest do BA a 20 naspäť, tak predelením 40-timi zistíme, že tých ročných kupónov by sa predalo tak 275, teda ani nie polovica z toho, čo je potreba.
Takže, ak žije v Rajke údajne 3.000 Slovákov, najlepšou cestou aby im linka zostala je, aby ju začali aj skutočne využívať. ?
DarkSymphony
ale kua bud poskytnes presne tie sluzby za ktore platim, alebo nechci odo mna peniaze za nekompletne poskytnutie sluzby