No pokial normálny rozchod nepovedie až po JD , tak je to skutočne raritná podivná investícia o ničom.
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.
Presne tak, je to fakt na smiech, nič moderného táto trať neprináša, ale prvky mestskej železnice zrazu nesie, no nikdy sa nevyužijú. V tomto meste budeme mať opäť koľajnice v zemi, cez ktoré dlhé desaťročia nič neprejde.
No ved keby mala v ramci propagačných jázd jazdit len ten 1435mm úsek Štúrová - Bosáková ako sa otočí naspat bez obratiska kedze nie je obojsmerna? Jedine zeby to naspat odcuvala. ?
Ak tomu spravne rozumiem tak od Štúrovej po Nám.Hraničiarov bude 8kolajníc a po štyroch z nich v živote neprejde električka alebo vlakoelektrička? To si robia prdel nie??? Stavajú ich len na to aby ich po 20tich rokoch znova demontovali? Keby to mysleli s 1435mm rozchodom vazne mohli to urobit dualne aj ked robili trat na hlavnej štanici a v Dubravke... Hlavne, že Schlosser povedal, že estakada Bosakova "nie je ekonomicky vyhodna" ale budovat dualny rozchod po ktorom v živote nič neprejde už ekonomicky rentabilne je. Keby ju aspon zakončili nejakym obratiskom aby po nej mohla jazdit "Viedenska električka". Síce bude môcť asi aj teraz ale naspat bude musiet cúvať ?
Ono tato trat s dualnym rozchodom sa robi vylucne len kvoli Eu fondom,ktore by sme len tak na obycajnu elektrickovu trat nedostali. Preto sa nasi uradnici rozhodli rychlo zakomponovat do projektu "tram train" ako relativnu nahradu za projekt Filialky. Ten dualny rozchod bude odnikial nikam,je to len dan za neschopnost tohto mesta nacas rozhozhodovat o cerpani eu fondov. Je to horsie ako v Kocurkove,rozmyslam ci bude vobec nieco dobre na tej trati. Mozno len tie elektricky
Ak to správne chápem, po tejto trati by mohli chodiť aj vlaky resp. tramtrain? Je na to trať prispôsobená (teda okrem rozchodu)? Aj keď neznie to až ako taká blbosť Astonomická - Janíkov dvor, ale no neviem ?
Aká bola tá povodná koncepcia ? Pokial sa ako dvojrozchodná stavia len prvá etapa, bude to mat nejaké zmysluplné trasovanie (odniekial niekam) a ukončenie 1435 rozchodu, alebo to bude len "od mostu a zrazu ukončené do nikam" ? Prečo bol použitý tento drahší systém a nie trojkolajnicový ako v Liberci ?
Od stavby smyčiek sa definitivne na petržalskej trati upustilo?
Tak ma napadlo sa opýtať, či existuje akási koncepcia pre tých 1435 mm čo spolu s metrom osadzujú na novej trati. Mám jednak neblahé tušenie, že tu zas o 20 rokov, keď sa s tým nič neudeje, bude akýsi súdruh vysvetľovať, že to bolo rovnako drahé tak ako to bolo v prípade dvojrozchodových podvalov a tretieho žľabu zvyšku siete. Má aspoň niekto niekde ako takú predstavu o tom (keď už nie kedy) tak aspoň odkiaľ, kam a v akých fázach ? Pretože v opačnom prípade sa nestačím diviť tej pretrvávajúcej anarchii, kedy sa stavajú veci na niečo o čom nikto nemá čo i len rámcové tušenie ako by to mohlo vyzerať, ale podstatné je, že sa to tak deje.. (?)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KVKV
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.