Ja tiež pridám jeden postreh k železničnej doprave. Dvakrát som šiel Os 4676 (Šaľa - BA-NM) a bolo v ňom minimum cestujúcich. V pohode by to myslím pobral aj šukafón. Je naozaj nutné viesť v tomto čase tento vlak? Viem, že ide kvôli hodinovému taktu na trati 130, ale v tom čase nie je atraktívny ani pre študentov, ani pre pracujúcich a ani pre dôchodcov, ktorí by mohli ísť do BA k lekárovi. Podľa radenia (http://www.zelpage.cz/razeni/15/vlaky/zssk-4676) daná súprava v daný deň už nejazdí. Nemohla by teda smer Bratislava ísť niekedy poobede, napr 15.21 alebo 16.21 zo Šale?
Po čase tu mám znova nejaké postrehy a otázky pre znalcov železničnej dopravy v okoli Bratislavy:
1; Ako je možné, že REx 860 mal dnes radený aj vozeň 1. triedy? Podľa CP nemal mať... To z ktorého vlaku sú tie vagóny? Takže aj tam bolo plno študentov. ?
2; Čiastočne zmodernizovaná 810-na ČD ma prekvapila automatickým akustickým hlásením. Mohol som si tak vypočuť "Příští stanice: Brodské". ? A aj keď tu o tom bola diskusia bez výsledku - to vážne môže ktokoľvek cestovať neoficiálne bezplatne v úseku Kúty - Brodské a späť keďže průvodčí ČD nevydáva lístky ani pokuty na vnútroštátny úsek na území SR? Po Brodské íšlo viacero študentov, ale on začal kontrolovať až keď vystúpili. ☺ A staršiemu Čechovi (tesne za stanicou Brodské), ktorý ukázal aj bezplatný lístok po Brodské povedal, že to ho nezaujíma a že či chcel cestovať len po Brodské keď ten lístok ukazuje. ?
3; Prekvapil ma aj Ex Devín. Aj keď na svojej pomerne krátkej trase stojí iba v tých staniciach ako vlaky EC a aj vozne ČD má tie isté ako niektoré ĚC, tak tam sa neplatí príplatok na EC. Keďže (minimálne) v smere do Bratislavy nebol nejako príliš využitý, nestálo by za zváženie jeho zastavovanie aj v Malackách?
4; Keďže z Bratislavy smer Břeclav a takisto aj smer Budapešť na žiadnom EC nie sú radené slovenské vozne, ako tam rieši ZSSK vyrovnávku výkonov s ČD a MÁV?
musim povedat, ze po prestudovani info k reko Vajnorskej a Ruzinovskej radialy som velmi prijemne prekvapeny. Je to ako z pekneho sna, dufam ze to iniciativny blbec nepokazi.
V podstate sa mysli takmer na vsetko, aj na veci, na ktore sa v Bratislave bezne "pozabuda"
Ziadne opakovanie Dubravky teda hadam nehrozi a pojde o skutocnu modernizaciu.
tiez som sa cudoval, ze stale sa vsade umiestnuju nosice na sodikove vybojky. Myslim si, ze sice mesto sa nemusi pustit do velkej vymeny vsetkych lamp, ale tam kde sa osadzaju nove svetelne zdroje, treba osadzat uz len LEDkove.
Napr. Bory o cesty, ktore bude mat v sprave mesto su sodikove, ale to o co sa budu starat Bory uz su ledkove.
No mestu ide teda karta. Najprv na Šafko dali klasické pozinkované stĺpy ako na výpadovku mimo mesta (to som aj viac menej predpokladal), ale že nahradili LED osvetlenie, ktoré bolo na Šafku sodíkovými výbojkami tak to už vážne nepochopím. Nemajú náhodou Eurofondy slúžiť na modernizáciu a nie demodernizáciu? ? ? ?
Ja ked im niečo nahlásim cez dispečing tak spravidla do dvoch týždňov to je opravené. Jedine cca-mesiac im trvala jedna porucha pre prerušené vedenie v zemi.
MatejBA