Bezžliabkové koľajnice sú lacnejšie ako tie žliabkové, ale sú určené predovšetkým pre otvorené koľajové zvršky, keďže nie je tak ľahké (lacné) ich prekryť a "uzavrieť".
Bezžliabkové majú aj nejaké ďalšie obmedzenia (napr. limitovaný polomer oblúkov kvôli možnému vykoľajenie električiek), naopak žliabky zas treba napríklad pravidelne čistiť.
Veď to nový vložený spoj myslený asi ako školský.. Omnoho viac by som privítal keby konečne poriešili večerné spoje smer BA. Posledný Os smer Ba z N.Zámkov o 19:22!! čo je nonsens hlavne ,keď chcú dostať ludí do vlakov.
Pokial ide o 91, najidealnejsie by bolo zahustit takt s tym, ze vykony by sa zobrali z 90/801, ktore by premavali len medzi Cunovom a Rajkou/AVS. Len to by niekto musel rozmyslat ked robil ten projekt na 801.
Hups, tak to mi nejako ušlo ?
Každopádne, cestujúcich na 91 a 191 v posledných rokoch dosť pribúda, takže kĺby by som určite cez pracovné dni už nemenil.
Zmluva o výkonoch nie je celoročná nemenná dogma. Pokiaľ viem tak ušetrené km z 91/191 boli použité na predĺženie 90 a zavedenie intervalu spolu s 801. Takže dokopy by to mala byť 0. A výmena krátke/kĺbové medzi 9194 bola vraj objednávateľom aj odsúhlasená...
Táto situácia nikomu nevyhovuje. Aj krátke vozy (niekedy aj 9,5-metrové) na linke 94 bez zmeny intervalu sú absolútne nepostačujúce. Po prvej väčšej dodávke nových vozov by sa mal okamžite vrátiť predošlý stav – kĺbové vozy na 94 a hustejší interval s 12-metrovými vozmi na linke 91. Nakoniec, bola vôbec takáto zmena reflektovaná v zmluve o výkonoch?
Tým že sa zhoršil interval zo 7 na 10 minút sú 12m vozidlá hlavne v rannej špičke nepostačujúce. Takže L91 a L191 kĺby pri 10minútovom intervale v pracovných dňoch potrebuje. Inak to už asi ani nebude, Čunovo, Rusovce, Jarovce a juh Petržalky sa majú rozrastať, čiže o pár rokov sa bude musieť aj pri kĺbových vozidlách interval zahustiť.
Žilinské 671 ide iba jeden či dva tuším do BA potom ide späť do ZA.
Ostatné tj 671.011-671.015 sú NZ majú lepšie sedačky a obrazovku.
minulé GDV na 4604 chodila 671 /teraz Push-Pull tuším o 60 miest viac ako 671/ a chodil riadne plný.
Mike