Reply on: Peon #204199:
Ešte raz:GPS (v hovorovej reči) = prijímač polohy GPS družíc + nejaký drobný soft na vypočítanie polohy prijímača v súradnicovom systéme (poloha GPS družíc predstavuje stred geometrického telesa "guľa" s polomerom rovným vzdialenosti vypočítanej na základe časového rozdielu odoslania signálu z družice a prijatia prijímačom na zemskom povrchu. Poloha sa teda určuje ako prienik troch a viac gúľ).
Navigácia = pokročilejší software, ktorý obsahuje mapy buď v georeferencovanom (umiestnenom v súradnicovom systéme) rastri alebo vo vektore. Keďže poloha GPS prijímača sa počíta v tom istom súradnicovom systéme, je možné umiestniť na túto mapu bod polohy. Dnes je bežnou súčasťou funkcia snapping, ktorá umožňuje v prípade slabšieho signálu lokalizovať bod (polohu) na konkrétnu komunikáciu (teda bus nejde podľa navigácie napríklad 2,5 m vedľa vozovky). Ak tieto cestné komunikácie navyše obsahujú metadáta (prípad vektoru - napr. MPR, jednosmerky a pod.), potom navigácia (software) dokáže pokročilejšie funkcie, ako napr. výpočet trasy, predpokladaný čas a pod.
GPRS = mobilný signál na prenos dát. Môže prenášať čokoľvek a teda o.i. aj údaje o polohe konkrétneho prijímača, ktorý sa nachádza v konkrétnej krabičke v konkrétnom vozidle.
Tieto tri veci vedia existovať nezávisle bez seba. Keďže každá niečo stojí, asi by nemalo zmysel aby mali vodiči navigáciu (zrejme najdrahšia položka) v každom vozidle. Preto predpokladám, že majú len GPS modul, ktorý prostredníctvom GPRS posiela dáta na dispečing, kde sú jednotlivé vozidlá zobrazované v softvéri (alebo službe ako google maps a pod.)
810zssk
Btw, to ze vozidlo bolo na palubaku prihlasene do nejakej sluzby este nemusi znamenat ze bolo na "rovnakom poradi" - kludne interne mohlo byt oznacene nejako inak (ci aj bolo, to netusim).