Kua, však si spočítaj, aká bola vtedy výprava v špičke. Nepamätám si to už presne, ale orientačne:
1: 9x 2T
2: 7x T
3: 6x K
4: 12x 2T
5: 11x K
6: 4x 2T
7: 7x K
8: 4x T
9: 8x K
10: 6x T
11: 12x K
12: 24x 2T
13: 4x K
14: 3x T.
K tomu si pripočítaj, že často sa na 1T linky vypravovali 2T.
presne tak, komunikácie okolo trolejbusovej výpravni vyzerajú oproti nie tak vzdialenej minulosti minimálne o 100% lepšie, oproti vzdialenejšej z konca doby komančov sa to nedá vôbec porovnať ?
hľadať takú 6135 alebo 6145 na koľaji 17(s tým číslom som si nie úplne istý, predsa len to bolo skoro 30 rokov dozadu) potme v 20cm snehovej brečke nebola žiadna sranda, pod nohami klzké mačacie hlavy, sem tam chýbajúce, prostredie vhodné tak akurát na vyvrtnutie členka, niekedy si stúpil do jamy plnej vody, topánky boli hneď premočené, no samá radosť... a to si šiel do 8-9 hodinovej šichty na odporovej klasike 9Tr, ešte že tie staré šroty aspoň kúrili ?
Ike, beriem Tvoj návrh, ale s jednou výhradou - povoliť rezidenčné parkovanie len pre osobné automobily s EČV BA/BL a sú evidované na fyzickú osobu, nie firmu či živnostníka ... pre firemné autá poskytovať (v rámci možností) miesto za plnú cenu (prípadne s progresívnou sadzbou) a až po uspokojení požiadaviek obyvateľstva ....
jou...ono nejak skor padaju rychlejsie OT nez odpovede....
Ike: TO ano, ale ked ti ludia tu ziju roky....a nezmenia si pobyt? Spravne beriem, kde chcem zit. Proste a skratka, ak clovek vacsinu svojho casu travi v nejakom meste, byva v nom, tak ma v nom mat trvaly pobyt. A nie 400km inym smerom. Resp ked to tak vezmes, TP je na to, aby kazdy vedel, kde ta vacsinou najde. po druhe, to by az tak neprekazalo, keby neboli dotacie rozdelovane na hlavu poda TP. A tak teoreticky vieska, v ktorej cez den nik nie je (vsetci inde) dostava vacsi pridel krmiva ako mesto, v ktorom vsetci su (no nikto s TP)... A z coho ma byt fin mesto? Navyse, tu ani tak nejde o BA ako taku, ale o jej post. Kedze BA je hl.mesto republiky, vacsina velkych institucii a pobociek sidli prave tu. preto je vseobecne znamy fakt, ze obyvatel SVK z inej casti do BA pride (chtiac-nechtiac) zatial co Bratislavcan k nemu nie. Toto priamo dokazuje, ze mesto bude viac vytazene (infrastruktura, doprava) a tudiz by malo z rozpoctu STATU dostavat riadny pridel navyse, nakolko su tu vydaje, ktore nik neuhradi.
A nebola náhodou pôvodná diskusia o tom, či je JD predimenzovaný alebo nie? Lebo to nemá nič spoločné s tým, koľko vozov je prevádzkyschopných, ale koľko ich máš všetkých dokopy.
Nebol by som tak radikálny. Nie je dôležité, kde sa človek narodil, ale kde chce žiť. Výhody pre Bratislavčanov by mohli byť motiváciou pre v-podstate-Bratislavčanov, ktorým sa nechce meniť si pobyt. To isté by malo platiť aj na MHD. BMK je fajn vec, no zvýhodnenie by mohlo byť možno predsa len trocha významnejšie. Aspoň teda v prípade mestských inštitúcií a napríklad cestovného na MHD.
Ano, ale toho casu srotovna kolaj bola plna (dnes prazdna) a aj dielne mali toho viacej. V principe bol stav vozoveho parku pred zmenou storocia dost zalostny. Preto i ked papierovym poctom vozidiel ich bolo rozhodne viac, neviem, ci ich mohlo do vypravy viacej zasiahnut. Realne. Ak mam 5 elektriciek, a jednu v dielnach na oprave, mam 4 prevadzkove. Ak mam 8 vozov (wow, o 60% viac!) ale polka stoji v dezolatnom stave kade tade po dielnach..stale mi zasahuju do vypravy len 4. Preto taka reakcia. Ano, ked to citam spatne, mozno to nie kazdemu dava zmysel...
A obzvlast to viest na sidliskach. Pred vlastnym domom mame parkovisko. Pre 192 bytov mame 56 parkovacich miest. A vies kto tu parkuje? 1Ax XXX, SV, TN, KE, BN, TT... priblizny pomer tu je BL:zbytok - 3:2. Takze cele tunajsie bytove....druzstvo... dodava bratislave 3/5 celkoveho mozneho zarobku. Zbytok sa pari do prdeli kde dotknuty nebyvaju. A potom pri prchode do BA hlasky typu: No v nasej vieske mame krajsie zastavky aj chodniky a namestia.... Ano...za peniaze, ktore ste UKRADLI!!!!
Ja by som skôr šiel cestou rezidenčného paušálneho parkovania. Kto má EČV BA/BL má možnosť si na jedno osobné motorové vozidlo zakúpiť ročnú známku (povedzme za 20 €, v prípade druhého auta by mohol byť poplatok násobný). V uliciach by sa zriadili "verejné parkoviská" s pomerom 3:1 v prospech rezidentov, kde by tieto vozidlá mohli parkovať. Kto nestihne, tak smola, máme kopec súkromných parkovísk, kde je navyše po určitej dobe garantovaná fixná cena. To by zároveň donútilo obyvateľov s prechodným pobytom zmeniť si trvalý pobyt a tým by BA získala štatisticky viac obyvateľov a viac peňazí do rozpočtu na ľudí, ktorý tu teraz reálne žijú, mesto financuje ich potreby a peniaze za nich utekajú mimo. Za posledných 20 rokov klesol počet obyvateľov v Petržalke zo ~120 tisíc na 104 tisíc. Reálny počet osôb sa však nezmenil, no sú bytové domy v Petržalke, kde sa všetky byty prenajímajú. Osobne poznám aj ľudí, ktorý dokonca v BA vlastnia nehnuteľnosť, no trvalý pobyt majú stále kdesi v Svidníku. A statická doprava úzko súvisí s dynamickou.
Problémom je údajne nevypovedateľná zmluva mesta s BPS do roku 2024. Každopádne by naozaj mala Bratislava začať zvýhodňovať Bratislavčanov, keď už nikto nie je schopný zvýšiť jej rozpočet, vďaka ktorému sme v porovnaní s okolitými mestami chudáci
Všetky riešenia potrebujú peniaze, takže ako prvú vec by som navrhoval zaviesť parkovne pre mimo bratislavských odchádzajúcich napr 3€/deň t. J. 60€/mesiac to by bol pekný základ pre investície do budúcej MHD
To je pekne co sa vypravy tyka, ale prakticky sa jedna stale o rovnaky pocet vozidiel. Ba naopak, bolo k dispo viac K2 a niektore starsie T3 resp este toho casu podaktore T2. Kedy zhruba sme mali k dispo najvacsi vozopark? ked som sledoval linkovo, tak 2000 bolo hadam najviac liniek. Avsak interval ziadna slava. Predosle roky menej liniek, viac spojov/hod.
Súdruhovia neboli megalomani, treba si uvedomiť, aká bola výprava koncom osemdesiatych - začiatkom deväťdesiatych rokov (24 poradí len na linke 12). Práve vtedy sa dorábala "tretia stojánka", keďže vozovňa kapacitne nezvládala. O Cíferi, kde stáli vozy na každom metri koľají ani nehovoriac.
Ad veľkorysé rekonštrukcie : Stačí zohnať peniaze. Ale inak stav zvršku okrem spojky pred výpravňou nie je na Juráku nijako tragický. Trolejové vedenie na Trnávke (trolejbusy) prešlo kompletnou obnovou pred pár rokmi.
Súdruhovia boli istým spôsobom megalomani a podľa môjho názoru ani nemali poňatia čo sa bude diať v roku 2014-2015 vo vozovni ? po revolúcii som skôr čakal,že vozovňu JRD + Trnávku budú nejakým spôsobom zmenšovať a prenajímať (len aby čosi zarobili) a k môjmu prekvapeniu sa doteraz nič také neudialo,čo sa teraz ukázalo ako dobré.
Neviem v akom stave je koľajový zvršok vo vozovni (asi však v úbohom keďže sme v Blave) tak by nebolo na škodu poriešiť nejakú tú rekonštrukciu celého koľajového zvršku v Juráku + trolejového vedenia Jurák & Trnávka a prípadne vybetónovať odstavné plochy pre BUSy & Trofle v oboch vozovniach prípadne nový asfalt na príjazdových cestách nech sa tie nové vozé nerozd*bú do ďalších komunálnych volieb ?
Mám však pocit,že som až príliš veľký optimista čo? ?
Dakovala za odpoved.. Cize uz len mimosietove obluky. Fajn. A k prepojkam tunel?
Inak take bokovne OT: ak som po polozeni T3 spravne ratal, tak deponovacia kapacita juraku je na stojanke 3x60T cize 180 vozov. Navyse je este srotovna kolaj, skusobna, dielne a hala denneho. Pri lepsej sebakazni sa da polozit medzi kazdu stojanku zvlast kolaj s deponovacou kapacitou 15xT cize 30T. To je uz 210T. Mam pocit, alebo je jurak kapacitne predimenzovany? Ak by veskere linky zacinali a koncili v meste, tak je prakticky mozne veskere kolajove vozitka schovat a vypravovat z JRD... Je to nahoda? ci nejaky byvaly tajny umysel?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike