Ale nekecaj. Podľa mňa sa zachoval maximálne neprofesionálne. Mal zlodeja pustiť von, odstaviť autobus, zavolať na dispečing a čakať na DPB jednotku rýchleho nasadenia.
Zastavka viedenskeho typu je v pohode a najlepsim dokazom su desiatky takychto zastavok vo Viedni a dalsich mestach kde funguju uplne v pohode. Na Blumentali sa kombinuje nevhodna realizacia, neschopnost vodicov a mampicizmus policie.
Tak mylil som sa aj ja (holt, ucil som sa este podla stareho zakona). Podla sucasneho zakona sa rozumie:
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
Dalej dat prednost v jazde znamena "povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy". Kazdopadne, tym ze do neho auto tukne jeho vodic nahle zmeni smer a teda nedal prednost ?
V súčasnom zákone na definíciu obmedzenia a ohrozenia nejako pozabudli ale my sme sa kedysi učili:
obmedziť = prinútiť zmeniť smer a/alebo rýchlosť
ohroziť = prinútiť NÁHLE zmeniť smer a/alebo rýchlosť
Ale tak mohol by si dať prednosť tým, že znížiš rýchlosť auta (napr. na 3 kmh) ale ten chodec nestihne cez ten prechod prejsť, tak ho autom iba jemne ťukneš, čím mu nespôsobíš žiadnu ujmu a ani ho neohrozíš ani neobmedzíš. ?
Možnosť b) že za Tebou idúce auto do teba vrazí, lebo síce nedodržalo dostatočný odstup, ale Ty si zbytočne vytvoril prekážku lebo si zastal aj keby si mohol pomaly ísť ďalej (lebo ten chodec/vozidlo by stihli prejsť.)Ale keďže je vo vyhláške uvedené že na tento účel môžeš kľudne aj zastať, tak je to úplne ok a treba s tým počítať ☺
čo sa ti nepáči? aspoň je týmto pripravená ďalšia výhovorka, prečo sa to nestíha do 8/2015 - najprv bomby, teraz zaplavenie stavby (to odkukali tuším od Váhostavu na severe SVK)
Tak prichádza hodina H, pilier starého mosta tento týždeň búrali smerom do hĺbky, pričom tam vznikla slušná jama. Hladina Dunaja ma však do zajtra po výdatných zrážkach v Rakúsku stúpnuť na 550cm, čo automaticky znamená zatopenie jamy. Je na to vypracovaný nejaký postup, ktorý by sa mal vykonať aby sa tak nestalo? či sa to nechá zatopiť a potom odčerpajú? V konečnom dôsledku to bude stáť opäť čas.
Podobne formulacie sa nachadzaju na viacerych miestach v tom zakone, vid napr.
"Vodič je povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať takú vzdialenosť, aby mohol včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo, ak vodič vozidla jazdiaceho pred ním zníži rýchlosť jazdy alebo zastaví"
"Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo."
Tiez by sme si mohli klast tu tvoju otazku ci bez tej formulacie by nebolo potrebne vozidlo zastavit ak zastavi to pred nami Skratka sa to tak pouziva.
810zssk
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
Dalej dat prednost v jazde znamena "povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy". Kazdopadne, tym ze do neho auto tukne jeho vodic nahle zmeni smer a teda nedal prednost ?