Ja som dnes videl ma 4935 cieľ Zvláštna jazda v hornom riadku a dole že RedBull motokáry, nechápal som, asi si urobil výluku po svojom. Samozrejme číslo linky 83
Lenže najväčší vtip bol ten, že ja som nemal preštudovanú výlukovú trasu a teda vedel som, že je výluka, ale nemal som potuchy, prečo nenastupovať a tak odkiaľ sa vezú tí ludia od Saratovskej zase hore a smerom do starej Dúbravky. ? A hlavne prečo nemôžem nastúpiť na Homolovu...
Celé je to na jedno veliké h....Tiež mám svoju skúsenosť,ale keby som to tu napísal tak len s pejoratívami najhrubšieho kalibru ? keď mám ísť v týchto dňoch (počas výluky) z mesta do Dúbravky tak využijem hoci akú linku len nie 83 ? radšej si ten kúsok zo Saratovskej odšlapem
Prečo to nevedeli informatici DPB nastaviť?No pretože je im s prepáčením u zadnej časti tela nejaký cestujúci ? v normálnej krajine (stačí aj Česká republika) sa výluky a akékoľvek (aj dočasné zmeny) nahrajú do palubáku a informujú cestujúcich nielen vo vozidle,ale HLAVNE tých na zastávkach ?
Mňa minule úplne zdrbol vodič. Som práve uvidel prichádzajúci 83 NENASTUPOVAŤ / DO NOT BOARD a zastal na zastávke. Práve som vystúpil z X5 a išiel som hore - tak ma napadlo rýchlo naskočiť, nech ma vyvezie hore na Homolovu. A skoro ma vyhodil. ?
Babka mi spomínala, že niektorý vodič 83-ky na obchádzkovej trase ešte na konečnej zastávke "Pekníkova" dal raz ihneď po výstupe cestujúcich cieľ "Petržalka, Technopol". To by náhodou nemal spraviť až na konečnej nech to ľudí zbytočne nemýli?
Inak "úžasné" je tiež, že niektorí vodiči idú celú cestu až po dočasnú konečnú "Pekníkova" s cieľom "Pri kríži" (zastávky vnútri ukazujú stálu trasu) a iní nahodia asi už pri Saratove cieľ "Nenastupovať". Vtedy to vnútri ukazuje "konečná zastávka, vystúpte" a "vozidlo končí premávku".
Je zvláštny pocit nastúpiť na zastávke "Homolova" do vozidla s označením "83 NENASTUPOVAŤ" (išiel som po zastávku "Pekníkova"). Fakt nechápem prečo na tých niekoľko týždňov informatici v DPB nenastavili, aby bolo možné ukazovať cieľ "Pekníkova" s "ide cez Pri kríži". ?
Dnes vtipná situácia s vodičom na linke 83. Pre ľahšie pochopenie vysvetlivky:
- bus 1, vodič 1 = idúci do Dúbravky
- bus 2, vodič 2 = idúci do Petržalky
Bus 1 išiel svojou obchádzkovou trasou v obratisku Pri kríži. Otočiť sa s vozidlom je tam možné prvou alebo druhou súbežnou cestou. Vodič 1 bol asi nepozorný, lebo vybral sa prvou cestou, = tá je bližšie k odstavným koľajám (momentálne stavenisku). Lenže tam už bol odstavený voz z linky X5 (jeho vodič bol asi na WC / v kuchynke) a obísť sa nedal, lebo vedľa X5-ky stálo vozidlo robotníkov "koľajných".
Pritom druhá cesta vedľa bola prejazdná. Stáli tam dva autobusy, ale nie vedľa seba, takže keby vodič 1 zabočil tam, bez problémov by prešiel. No a z prvej cesty sa na druhú cez obrubník a úzky trávnik autobusom nedá dostať, lebo sú tam lampy. No a klbák s cestujúcimi samozrejme nemôže cúvať na frekventovanú cestu pri obratisku vedúcu do DNV.
Takže zastavili sme, vodič 1 sa chvíľami s vozom posunul o pár centimetrov, ale nič sa nedialo. Po chvíľke so slovami "Sme na stavbe" vystúpil a išiel za X5-kou aj vozidlom robotníkov, ale zrejme nepochodil (alebo nikoho tam nenašiel), preto prešiel pešo na druhú cestu k busu 2 za vodičom 2, ktorý mal práve našťastie tesne pred odchodom smer Technopol.
Vodič 1 sa vrátil, požiadal nás o prestúpenie do busu 2 a otvoril všetky dvere. Aj bus 2 otvoril všetky dvere. Pobavilo ma, že vodič 1 ešte raz prišiel za vodičom 2 a pred cestujúcimi mu povedal "Dík, ušetrím naftu". ? To mi vyznelo akoby sa tam vodič 1 nechal s busom 1 zablokovať naschvál. ? Ale asi si len príliš domýšlam. ?
Suhlasim ze zakon o cestnej premavke a suvisiace vyhlasky by bolo vhodne zjednodusit (hoci osobne pravidla povazujem za naucitelne sa - ovela podstatnejsi problem su vodici s vodicakmi vydanymi v case ked platilo nieco uplne, preto by bolo namieste povinne opakovanie teoretickych skusok aspon raz za 10 rokov). Tebou popisovany problem s VDZ treba riesit tak ze priamo do zakona by sa uviedlo ze znacka plati len pokial je viditelna, pricom jednym z pripadov kedy neplati by mohol byt prave pripad ak je zakryta snehom.
Inak povedane: BUS pruh by stacilo vyznacit VDZ, ale taky BUS pruh by neplatil ak by nasnezilo.
Dostavame sa ale k inemu problemu: Vacsina BUS pruhov v Bratislave sa nevyznacuju ako vyhradene pruhy pre autobusy, ale pruhy so zakazom jazdy inych vozidiel ako autobusov (co ma svoje opodstatnenie). Tym padom by beztak to VDZ nestacilo, ba naopak, ak by VDZ vyhradzovalo jazdny pruh tak by sa dostalo do rozporu s tymi zvislymi znackami.
Možno by stačilo vo vyhláške odstrániť sporné body, ktoré zvyšujú neprehľadnosť, zhoršujú orientáciu v predpisoch a v neposlednom rade zväčšujú jej objem.
Len teraz ma napadá
- striedavé radenie (raz tak, raz onak)
- zvislé dopravné značenie pre jazdné pruhy (tri rôzne typy)
- okružné križovatky
- zákaz duplikovať DZ (!)
- diaľnica v obci
- prejazd cez priecestie na biele svetlo a bez bieleho svetla
- križovatky vs. cesta mimo cesty
- a pod.
V tvojom konkrétnom prípade by mohlo platiť, že ak nie je definovaný jazdný pruh na ZDZ, potom ho môže definovať VDZ. Tu je však naozaj problém a síce ten, že ak nasneží, VDZ nie je vidno. A čo potom? Konkrétne v jazdných pruhoch by to až taký problém nebol, no ak by sme chceli určovať prednosti na križovatkách, tak potom by sme mohli mať vážny problém.
Ja ten Essen spomínam len preto, lebo sa tam rovnako skúšal odber prúdu pomocou pantografu na inak cestných vozidlách, akurát, že v tam mali jazdiť v prevažnej miere po tej špeciálnej dráhe, ktorá je pri takomto odbere nevyhnutná. Teda za predpokladu, že to má byť hlavný predmet diskusie. Ono tam šlo len o krátkodobé skúsky a neviem či vôbec sa uskutočnili aj s cestujúcimi. Je tam aj jedna fotografia akéhosi dvojkĺbového hybridného vozidla, niečo medzi autobusom a električkou, podobného, ako sa aj dnes vyrábajú hlavne pre BRT- metrobus. http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg Pantograf sa však hneď po krátkom čase neujal a po dráhe potom už jazdili úplne klasické autobusy a trolejbusy na svoj klasický pohon.
Preto je otázne, či sa odber prúdu pomocou pantografu v praxi ujme aj v prípade Los Angeles navyše bez akýchkoľvek vodiacich koľajníc. Vozidlá budú mať problém , hlavne náhle, obchádzať na ceste prekážky aj keď aj keď podľa toho videa je tam určitá vôľa posúvaním celého zberača na vozidle. To skôr dávam šancu klasickým trolejbusovým zberačom.
Ake "taketo uvazovanie"? Nejazdim v BUS pruhoch, neobhajujem jazdenie v BUS pruhoch. Ale ak raz chceme napriklad presadzovat pokutovanie ludi co tak jazdili, tak je nutne aby ich policia pokutovat MOHLA. Dnes ak pruh nie je vyznaceny zvislou znackou tak to skratka bus pruh nie je. Btw, v Bratislave momentalne take pripady nie su - tie zvisle znacky vsade su.
Aky je teda tvoj navrh? Aby sa udelovanie sankcii neriadilo zakonom, ale nejakymi nahodnymi nikde nepisanymi pravidlami? Nesnazime sa nahodou hrat na pravny stat?
Tak systém vedenia vozidla v jazdnej dráhe, ako vidno na videu, nie je potrebný.
OBahn tak ako je v linku popísaný systém z Essenu bol o čomsi inom, keďže po ňom premávali autobusy a štandardné trolejbusy - niekde v súbehu s električkami (najmä v podzemnom úseku v centre), avšak nikdy nemali odber prúdu z pantografu. Niektoré úseky sa pritom dodnes používajú.
Čo sa rozšírenia železnice týka... ono to dosť záleží aj od logistiky celej prepravy v oblasti... je možné, že dosť podstatná časť nákladu sa vozí z rôzneho zdroja do rôzneho cieľa, akurát majú spoločný úsek po diaľnici. V takom prípade môže byť praktickejšie voziť náklad kamiónom, ako presúvať jeden dva vozne z jednej fabriky do zriaďovacej stanice a po 100 kilometroch ich zas rozpájať.
Nove gvd je uz definitivne takze ziadne zmeny v nom uz nebudu. K tomu REXu 863 ide naozaj rano lebo co ja viem tak usek BA HL ST a BA NM obsluhuje o takomto case iba RJSK takze ide len o chybu
Podla tohoto videa od siemensu je tam nejaky "navadzaci" system pre troleje. Je vidno ako sa pantografy natacaju k vedeniu. http://inr.synapticdigital.com/siemens/ehighway/
Vsak uvidime ci a ako sa to uchyti.
Ten zilinsky system mal mat trolejmi "zastresenu" celu cestu kazdych 50cm od seba pokial si dobre pamatam. Tam by nebolo kam vypadnut.
Pred časom bola o takomto, resp. podobnom systéme už diskusia, myslím na žilinskom fóre.
Nápad to nie je zlý, len neviem ako chcú zabezpečiť aby vozidlo šlo presne vo svojej jazdnej dráhe nakoľko žiadna pevná tam nie je ako vidno na tej vizualizácií. To by tie kamióny museli byť riadené počítačom alebo mať nejaký navádzací systém, aby sa udržali vo svojej jazdnej dráhe. Inak stačí vybočiť trocha z jazdnej dráhy a je hneď aj po pantografoch a aj po vedení. Podobný systém, čo viem, bol pred časom skúšaný už aj v Nemecku http://www.citytransport.info/OBahn.htm. Tam niektoré vozidlá, v tomto prípade autobusy a trolejbusy boli pokusne vybavené aj pantografmi na odber prúdu, no v tomto prípade boli udržované vo svojej požadovanej jazdnej dráhe pomocou akýchsi koľajníc. Celý systém sa tam však nakoniec po niekoľkých rokoch neosvedčil.
Otázne je, či sa toto osvedčí v Los Ageles. Nie je predsa len ekonomicky výhodnejšie radšej rozšíriť jestvujúcu železničnú trať pridaním ďalšej koľaje ako budovať tak či tak nad cestou dvojité trolejové vedenie a do vozovky dávať drahý navádzací systém? Nehovoriac o rýchlosti dopravy po ceste a po železnici.
A práve pre takéto uvažovanie Slovákov musí zákon a vyhláška pamätať na každú momotinu. Každý normálny vodič by pochopil, že keď je v pruhu napísané BUS, tak to asi bude znamenať BUS. Len Slovák (Čech, Poliak) bude špekulovať, ako to oyebať.
810zssk
Inak povedane: BUS pruh by stacilo vyznacit VDZ, ale taky BUS pruh by neplatil ak by nasnezilo.
Dostavame sa ale k inemu problemu: Vacsina BUS pruhov v Bratislave sa nevyznacuju ako vyhradene pruhy pre autobusy, ale pruhy so zakazom jazdy inych vozidiel ako autobusov (co ma svoje opodstatnenie). Tym padom by beztak to VDZ nestacilo, ba naopak, ak by VDZ vyhradzovalo jazdny pruh tak by sa dostalo do rozporu s tymi zvislymi znackami.
Skratka, nie je to take jednoduche