Ako napisal Ike, uviedol si zle vstupne udaje, preto moj vystup bol zly.
Este raz a naposledy: V zmysle platnej vyhlasky neexistuje vodorovna znacka vyhradzujuca jazdny pruh pre nejaky typ vozidla. NEEXISTUJE a ak chces tvrdit opak, uved prosim ktora to je. Napis BUS, ako som napisal nizsie, nevyhradzuje jazdny pruh. Jazdny pruh je mozne vyhradit prostrednictvom zvislej znacky a nijak inak. Ak niekde zvisla znacka vyhradzujuca pruh je, tak tam vyhradeny pruh je. Ak zvisla znacka vyhradzujuca pruh nie je, tak tam vyhradeny pruh nie je. Dana zvisla znacka standardne plati po vzdialenejsiu hranicu krizovatky a za nou uz nie - za kazdu krizovatku je potrebne opatovne umiestnit znacku vyznacujucu jazdny pruh.
Sám si si na svoju otázku odpovedal: za Husákovou križovatkou smerom do mesta je na Brnianskej zvislá značka vyhradený jazdný pruh, ktorej platnosť "končí na vzdialenejšej hranici križovatky" Brnianskej s cestou cez podjazd od Kramárov, teda na mieste, kde je ďalšia značka vyhradený jazdný pruh (jej polohu zaslal na obrázku Ike). Keď však idem cez podjazd, zvislú značku za Husákovou križovatkou nevidím, ale vidím len vodorovné značenie, ktoré ma "informuje", že som vo vyhradenom jazdnom pruhu aj pre tou ďalšou značkou, čo vyvesil Ike.
Vyhradeny pruh to nie je, lebo platnost tej znacky konci na vzdialenejsej hranici krizovatky. Ak chces tvrdit ze to vyhradeny pruh je, odcituj prosim podla ktoreho ustanovenia zakona/vyhlasky.
Inak ono tam ten vlak je úplne odveci, pretože keď som pozrel CP trate 110, tak REX 860 prichádza zo Záhoria ráno. Takže zrejme žiaden spoj o 13.24 z HLST nepôjde.
Pozrite si v novom GVD vlaky REX 860 (odchod z Ba-N.M. o 13.24) a REX 863 (odchod z Ba-hl.st. o 13.24). Ak ma oči neklamú, tak mi z toho vyplýva, že sa tieto dva vlaky medzi hlavnou stanicou a Novým Mestom zrazia.
Posledná poznámka: ak vychádzam napríklad od Kramárov z podjazdu na Brniansku, tak tam zvislá značka vyhradený jazdný pruh nie je, ale je tam len vodorovné značenie s nápisom "BUS".
Podľa tvojej interpretácie teda to, čo nasleduje, vyhradený jazdný pruh nie je, lebo zvislé označenie na konci vedľajšej cesty nie je.
Ale ono to vlastne vyhradený pruh je, viď napríklad coment od Solidera...?
V rámci defenzívnej jazdy, o ktorú sa neustále snažím, si uvedomujem, že v diskutovanom prípade aj v križovatke jazdím po vyhradenom jazdnom pruhu a tak sa aj správam. Z tohto pohľade je naozaj jedno, akú "moc" má vodorovné značenie - som na mieste, kde by som sa nemal dlho zdržiavať a to riešim.?
To platí samozrejme aj pre všetky druhy jazdných pruhov. Dôvod je prozaický: zanedbanie obnovy VDZ alebo pokrývka snehom. ?
Inak keď sme pri BUS pruhoch, tak 8/2009 hovorí:
§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
a konkrétne § 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Čiže jazda na estakáde nad Einsteinovu je v poriadku. Každopádne, ten zákon je dosť zle postavený, lebo v podstate je legalizovaná jazda v BUS pruhu. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Inak keď sme pri BUS pruhoch, tak 8/2009 hovorí:
§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
a konkrétne § 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Čiže jazda na estakáde nad Einsteinovu je v poriadku. Každopádne, ten zákon je dosť zle postavený, lebo v podstate je legalizovaná jazda v BUS pruhu. ?