Zltu ciaru a zastavku vyznacenu vodorovnym znacenim respektovat musis, lebo to stanovuje prislusna vyhlaska. Napis BUS na ceste vsak v zmysle tejto vyhlasky neznamena nic. Nepovedal som ze vodorovne znacenie neplati, povedal som len, ze BUS pruh sa musi vyznacit zvislou znackou.
Všetci by mali jazdiť cez kruháč. Sem tam to ale nejaký vodič poruší, na vlastnú zodpovednosť. 74 je vypravovaná z inej vozovne ako 70, tam je možno tých "odvážnejších" porušovateľov viac..
(v tomto prípade sú v opozícií dôsledné dodržiavanie predpisov (ale aj vodorovného značenia) a racionálna úvaha o nejakú možnú úsporu času, resp. o zmenšenie meškania..)
takze vodorovne dopravne znacenie nie je dopravna znacka? chces povedat, ze ak zastavka nema znacky zastavka a oznacnik ale len zastavku a zltu ciaru na zemi nemusim respektovat? to sa mi nezda... aj radenie do pruhov pred krizovatkou je velakrat riesene len vodorovnym znacenim
zdravim, vie mi niekto povedat preco zo zastavky pristavny most na zastavku lucna (smer vlcie hrdlo) jazdi linka 70 cez kruhac a 74 popod? je mi jasne, ze cez kruhac je to kvoli bezpecnost, lebo zo zastavky nemusi krizovat tolko jazdnych pruhov, ale v poobednajsej zapche sa tam 70 zdrzi cca 10 minut zatial co 74 v pohode prefrci popod bez zdrzania...
ako prepac, pouzivam MHD pravidelne a nebudem tu vypisovat na com vsetkom sa mozem odviezt, uviezt MHD na uroven proestriedku pre nizke socialne vrstvy by malo urazat vsetkych slusnych ludi, ktori MHD pouzivaju.
Tak to musel byť policajt ako podľa definície bývalého ministra vnútra Hudeka a môj právnik by si ho dal medzi palacinkami a kávou. Vodič NIE JE povinný predpokladať, že iný účastník poruší ustanovenia zákona o cestnej premávke.
To je pravda, ale mám za to, že tie prerušované čiary sú pre vozidlá, ktoré môžu jazdiť v buspruhu. Inak povedané, ten kúsok medzi zaraďovacím a odbočovacím pruhom je zrejme tiež BUS pruh.
Ike