Ponuka pre nadsencov-dnes od cca stvrtej budem pripravovat tu prazsku haraburdu na den otvorenych dveri. Ak ma dakto stare logo dpb, cifry na ev.c. a pod veci, pripadne chce prilozit ruku k dielu, volajte 907092777. Budem rad
Jo, len ono to nie je len o prinose, ale aj peniazoch Ak mam trat kde uspokojim potreby obrovskeho mnozstva ludi, ale v zivote to nemam z coho zaplatit tak nic z toho nebude, ale to este nemusi byt dovod aby som v pripade stavby novej trate neprojektoval trochu inak obluky a nepridal tretiu kolajnicu a uspokojit potreby sice menej ludi, ale s realnou moznostou to postavit.
Ale hej, najlepsie by bolo nevymyslat hluposti s tramtrainom
Ja sa stotožním akurát s a).
Ja sám tiež nie som zástanca tramtrainu, všetko sa dá efektívne riešiť prestupom na hrane (keď už tak..)
Avšak niekto (HDI) tu vytiahol tram-train, ale na trati, ktorá bude mať potenciál (čo do cestujúcich) najskôr o nejakých 12-20 rokov. Tak hovorím, že máme trate a možné prepojenia, kde vieme že by to cestujúci hojne využívali (a uvítali) už dnes.
Lepší prehľad o prepravných tokoch a smerovaniach cestujúcich by nám mohol dať snáď aj ÚGD.
Ja celkovo nie som zastancom tramtrainu a investicii do neho, ale v prospech tej Petrzalky podla mna hovori niekolko veci:
a) Ide o novu trat ktora sa beztak bude stavat od nuly a je mozne ju postavit v danych parametroch (navyse vacsina trate ide priamo)
b) Ide o trat na najvyznamnejsii stanicu v meste
c) Smerom na Rajku je volna kapacita na zel.trati a zaroven ide o dynamicky rozvijajucu sa cast mesta bez kolajovej dopravy
Netvrdim ze by to mala byt nejaka priorita, alebo ze tam je nejaky extra potencial, ale som toho nazoru ze pomer cena/vykon je lepsi ako pri inych potencialnych trasach.
Takže ak je zámer prilákať viac cestujúcich do vlakov tak kapacita sa dá zvýšiť iba pridaním vagónov, alebo zaradením poschodových? Tak potom mi napadá iba možnosť spojiť dve súpravy s tým, že by sa automaticky rozpojili (také sa deje napr. na S-bahn Hamburg) a jedna by pokračovala po železnici na hl. stanicu a druhá do mestskej električkovej siete.. Ovšem ak by bolo technicky možné spojiť klasickú vlakovú jednotku s tramtrainovou.. Ale aj tak je to celé iba jedno veľké scifi..
Už keď sa tu riešia fantasmagórie a scifi ala tramtrain, tak potenciál má podľa mňa:
- TT-PK-Sv. Jur - Rača (trať 120) niekde prepojiť na Račiansku a cez Račko a Radlinského do mesta
- NZ-SC-Ivanka-Vajnory (trať 130) a buď cez Tuhovské alebo cez areál Istrochemu prepojiť na Vajnorskú a cez Trn. Mýto a Krížnu do mesta
a potom veľmi výhľadovo možno (po elektrifikácií) Kvetoslavov - Pod. biskupice - TIOP Ružinov - Ružinovská - Záhradnícka a cez Trn. Mýto a Krížnu do mesta
a samozrejme celkom ideálne ale žiaľ asi najvzdialenejšie by bolo spojenie trate 110 na Hl. Stanici potom na Štefánikovu a Nám. SNP, teoreticky cez Štefanovičovu a Karvaša niekam do mesta.
Prepojenie trate Rajka - Rusovce - Janíkov Dvor a "nosný systém" stredom Petržalky a o moste cez Dunaj je síce technologicky najjednoduchšie a asi aj najlacnejšie, ale v súčasnosti by bolo najmenej využívané a ten potenciál je fakt iba veľmi vzdialený (keď sa Čunovo, Rusovce a Jarovce každé rozrastú na trojnásobok počtu obyvateľov, res. keď sa postaví kompletne celé Južné Mesto (až po Jarovce) a bude tam bývať toľko ľudí čo v polovici Petržalky...
Lebo dnes nám z tohto smeru premáva kĺb (aj to je kapacitne nadohodnotené, stačí sólo) v špičke raz za 6 min. (90 91 191 801) a porovnajme si to s inými radiálami v meste...
Vyzerá to tak, že dnes to už bude potrebné naposledy keďže ráno už robili prípravy na asfaltovanie konečne. Takže budúci týždeň už zrejme všetko po starom dokým sa im zase neprepadne druhá časť cesty. ?
Pozeram, ze vodici elektriciek (a autobusov) robia viac pre plynulost MHD ako cely magistrat a DPB dokopy Dnes na ceste z Kramarov na DD dali 2 elektricky prednost (z oboch smerov) autobusu na L32 pri Botanickej, kedze dlho stal v zapche, napriek tomu, ze to malo byt naopak. Naozaj skvely krok od "tramvajakov" ?
Budem sa opakovat:
1) spravme poriadnu prefrenciu MHD, nad elektrickami a cestnymi vozidlami boli uz len vozidla s pravom prednostnej jazdy.
2) vybudujme elektrickovy 'obchvat'
MHD bude o 100% atraktivnejsia a Nemusime vymyslat nesrovnatelne veci.
Je to jednokolajne, ale nevidim dovod preco by tam bolo treba druhu kolaj. Vezmi si ze jednokolajny usek by bol iba Janikov dvor - ZST Rusovce a interval by nemusel byt mensi nez 30 minut, cize imho by to vykrizovat slo.
Lokalnu dopravu netreba zavadzat, skor treba obnovit Rusovce zast. a na navoz bude sluzit 91 (s prisposobenymi CP).
Ono vies, to ci napad vyzera dobre nie je prvorade, dolezite je ci je ten napad realizovatelny. Lebo ja ti tiez mozem slubit to co ti nikto nedokaze splnit.
Inak ak uz sa Petrzalka stavia na dualny rozchod tak OK, dalo by sa uvazovat o vedeni vlakov (Rajka -) Rusovce - Petrzalka (stred) - Namestie SNP - Hlavna stanica - Malacky, za predpokladu ze by sa vyriesilo zapojenie do siete ZSR na hlavnej stanice. Ale tym to hasne, teda mozno este tak usek Podunajske Biskupice - Hlavna stanica ma nejaky potencial pri dobudovani zastavok.
To je este v pohode, nejaky kandidat na starosti Petrzalky ma na billboarde napis "Elektricka az do Viedne". Kde na to chce nabrat peniaze, na co by to bolo dobre a ako to spada do jeho kompetencii uz sice nevysvetluje, ale znie to cool.
Zaujímalo by ma kto zasa povolil uskladnenie lešenia na zastavke Vysoká tak že z prvého vozňa ostáva na vystupovanie max 50 cm z každých dverí ? Ešteže mame ETM aby sme presvedčili ľudí prestúpiť do MHD
Neviem ci rata, ale ak by sa to tahalo ako klasicka elektricka, nebol by sirsi rozchod ani potrebny. 4 kolaje by nemuseli byt po celej dlzke trate, iba v zastavkach, ktore by pre expres linky nemali vyznam (nieco ako dlhsie verzie odstavnych kolaji na Molecovej). Ak sa tam mala zmestit 4 prudova dialnica okolo trate, par kolaji v urcitych usekoch sa tam zmestia lavou zadnou. Na hlavnej stanici alebo na filialke by sa zabezpecil prestup v ramci terminalu na vlakove spoje (pre spojku tram a train trate na hl.st. nezostava miesto, takze sa tam prestupu neda vyhnut).
ZST Petrzalka je z pohladu Petrzalcanov prakticky nezaujimava - je na okraji mestskej casti a sluzi hlavne ako uzol na trase do Rakuska. Vyuzivala by sa teda iba na prestup z Rusoviec do liniek na Novy most (v podstate by tramtrain nahradil linku 191, akurat dostupnost by bola vyrazne horsia).
Klasicku zastavku v Rusovciach tiez v podstate niet kde spravit - trat obec vacsinou obchadza. Najrozumnejsia by bola okolo krizovania s Vyvojovou, ale aj to je az prilis daleko od spadovej oblasti.
Filialka - TWIN CITY cez Karadzicovu? Jedine cez mrtvolu KDI BA, lebo to by znamenalo odobrat po 1 pruhu v kazdom smere pre IAD, co je nepredstavitelne ?
Aj 2.faza petrzalskej elektricky rata s dualnymi rozchodom ? Samozrejme v Rusovciach by bolo treba spravit este 1 zastavku dakde v obci lebo sucasna poloha je uplne na H pre velku cast m.č. 4 kolaje v Petrzke popri chorv.ramene ? Ved na to ani uz nie je miesto, to uz radsej ta otocka 270 stupnova pri Bosakovej, bolo by to rychlejsie a aspon by sa vyuzila ZST Petrzalka viac + samotna nevyuzita trat usek ZST Petrzalka
Aj filialku sa da predlzit Karadzickou na nove planovane TWIN CITY AS MN. Tam by uz premaval TRAMTRAIN ako TRAM,cize ani netreba ist do nejakeho tunelu pod zem. A mohla by sa aj vyuzit stanica " byvala konka". ☺
Nie je trasa Rajka-Rusovce-ZST Petrzalka jednokolaj? Tato trasa by znamenala nutnost dobudovat druhu zeleznicnu kolaj minimalne na useku Rusovce-Petrzalka, zaviest lokalnu dopravu k ZST Rusovce (ktora je pomerne daleko od centra Rusoviec) a vybudovat otocku o 270 stupnov na Einsteinovej v priestore sucasneho zel. priecestia (jedine miesto, ktore este nie je zastavane a je z neho dobry pristup k estakade, co by ale aj tak bola pomerne nestastna odbocka vzhladom na moznosti napojenia na estakadu).
To uz by mozno bolo efektivnejsie predlzit elektrickovu trat po dobudovani 2. etapy z Janikovho dvora do Rusoviec (a odtial to pripadne presmerovat na kolaje a do Rajky) a linku 801 prerobit na lokalku po trase Rajka - Rusovce - Jarovce a spat. Ani co sa rychlosti tyka by to nemuselo byt zle, ak by sa pocas 2. etapy zastavky v Petrzalke vybudovali tak, ze by sa v nich trat rozdelila v kazdom smere na 2 kolaje - na vonkajsej by sa stalo v zastavke, na vnutornej by "expresne" linky zastavkou iba prechadzali a obiehali stojace supravy na klasickej linke.
Tretia kolaj Lamac-DNV by bola zaujimava, ale hrdlom bude aj tak cast Lamac-Hl.st. kvoli Cervenemu mostu a chybajucemu miestu pre 3. tunel.
Neviem teraz ci Sturova ma byt dualny rozchod,ale viem ze to bolo v plane + keby Stefanikova bola obnovena trat pre 1000 aj 1435 tramtrainy. Tak taka S90 na trase Rajka - Rusovce- ZST Petrzalka- niekde pri TPD by vysla na elektrickovu trat cez Stary most, dalej po Sturovej , Stefanikovej na Hlavnu stanicu to uz by slo hadam. Ale dnesna trat zeleznic v meste bieda , bud husta premavka alebo stanica v zone NIKTO.
Áno, taká linka z Rusoviec (alebo aj z Rajky) cez Predmestie do Rače alebo Vajnory by bola super. Ale najprv treba vybudovať tie navrhované zastávky, inak to veľký zmysel mať nebude. A ak sa takéto niečo spustí, nebolo by odveci porozmýšľať o zdvojkoľajení trate do DS (čo plánuje aj RegioJet) a ztrojkoľajení trate do DNV a prípadne aj trate 120 po Pezinok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tester
ZST Petrzalka je z pohladu Petrzalcanov prakticky nezaujimava - je na okraji mestskej casti a sluzi hlavne ako uzol na trase do Rakuska. Vyuzivala by sa teda iba na prestup z Rusoviec do liniek na Novy most (v podstate by tramtrain nahradil linku 191, akurat dostupnost by bola vyrazne horsia).
Klasicku zastavku v Rusovciach tiez v podstate niet kde spravit - trat obec vacsinou obchadza. Najrozumnejsia by bola okolo krizovania s Vyvojovou, ale aj to je az prilis daleko od spadovej oblasti.
Filialka - TWIN CITY cez Karadzicovu? Jedine cez mrtvolu KDI BA, lebo to by znamenalo odobrat po 1 pruhu v kazdom smere pre IAD, co je nepredstavitelne ?