Pozrel som program a posledné vystúpenia končili 06.00 zrejme ani veštecka gula by nedokáza odhadnúť, koľko ľudí vydrží na koncerte do konca, resp. kto to kedy ukončí a chce ísť v noci. Smutne ze ogranizatora nezaujma odvoz a dovoz jeho ,,klientov,, - (na svojej stranke spomina MHD) ale len cena vstupenky. Mohol by sa trochu poučiť od iných organizátorov koncertov a celkovo to je jeho vizitka. Myslim, ze kludne si mohol objednať zmluvnu dopravu od DP.
Ak by tá infraštruktúra, ktorú postavíš bola obyčajná železničná trať spojená so sieťou ŽSR, na ktorej by premávali všetky druhy vlakov, tak by si bol zrejme manažér infraštruktúry. Zisk by si nejaký tvoriť mohol, keďže fixnú časť EON by ti možno platil štát a mohol by si poskytovať ešte nejaké ďalšie služby železničným podnikom.
Ide ale imho o úplne hypotetickú otázku, keďže v zásade aj manažéri infraštruktúry, ktorí sa na prví pohľad zdajú byť súkromníkmi, sú väčšinovo vlastnení štátom, spolkovou krajinou, regiónom, obcou a pod..
ja tu skôr vidím systémový problém, a síce absenciu povinnosti (organizátora) zabezpečiť, resp. preukázať zabezpečenie adekvátneho dopravného riešenia. Resp. povinnosť povoľujúceho orgánu (mestská časť) informovať DPB a podobne. Rozhodne by to nemalo byť v rovine, že "mestská časť zlyhala", tzn. na niekoho dobré slovo sa niekedy DPB dozvie, niekedy nie, niekedy mu platia, niekedy nie...
Presne tak stačila jednoduchá správa ,že DPB nemalo info o tomto podujatí. Aj ,keď osobne neverím že by si nič od štrvtka dispečeri nevšimli väčší nápor na N53,ktorá chodí väčšinou skoro prázdna.
Tentokrát zlyhala aj mestská časť , že neposunula info na DPB hneď v momente povolovania akcie. DPB vie zvládnuť v pohode akcie na Z.Pieskoch nočnou N10.
ešte k informovaniu - podľa mňa chýbajú nejaké informačné tabule resp. nejaké reproduktory, cez ktoré by boli hlásené meškania, resp. výluky. Pretože ako teraz cez víkend bola prerušená doprava, pochybujem, že tých čo stáli na zastávke napadlo sa pozrieť na webovú stránku DPB, poprípade ani nemajú tu možnosť (nemajú mobil s pripojením na internet, poprípade len pripojenie na internet)
informovali prostrednictvom webovej stránky - ako keby cestujuci nemali čo robiť, len sledovať ich stránku.
to trambusak: z DOD v Markíze išiel podľa mňa tiež autobus nad rámec kapacity a šli sme. Nastupoval som o zastávku skôr na Krčoch a už tam bol plný autobus a na Markíze sa ľudia pchali do autobusu, aj keď videli že vodič nemôže zatvoriť dvere (asi 5 min sa o to snažil), pričom po našom odchode na zastávke ostal stáť ešte veľký dav ľudí. Prečo tu mohol autobus odísť a zo Zlatých nie? Veď podľa mňa mohli byť tie masy na zastávkach porovnateľné.
Ak náhodou bude zast. Trnávka, Ružinov a Vrakuňa a Os vlaky by tam zastavovali, čím by sa predĺžila jazdná doba, súčasný grafikon sa nebude dať vyjazdiť. Ďalšia vec - kapacita súprav v špičke nepostačuje už teraz. Takže zase niekto robí nedomyslený projekt, zastávky bez zmien v infraštuktúre. Pomohlo by, keby sa aspoň od BNM po Hornbach dala využiť koľaj do Petržalky, čo by si vyžadovalo koľajovú spojku pri Hornbachu.
Bez nej sa na nových zastávkach nebude zastavovať, alebo sa budú musieť v špičke zrušiť vlaky.
diwi
http://ekonomika.etrend.sk/svet/madari-ozivili-orient-express-najlacnejsi-listok-stoji-10-tisic-eur.html