V okoli BA je potencial minimalne na tri nove trate:
- Bratislava/Trnovec nad Vahom - Nitra (to by mohlo ist hned do vystavby)
- spojka Bratislava-Vajnory - Cierna voda - Slovensky Grob - Pezinok (za predpokladu ze by na Ciernej vode pokracovala vystavby
Tu su v zasade dve moznosti:
- spravia to ZSR ako komercnu investiciu, pricom si vypocitaju predpokladanu navratnost investicie a usudia ze je to primerane vyske investicii
- ZSR zistia ze komercne sa to neoplati, ale stat usudi ze tam chce viac vlakov a teda do toho treba investovat v ramci verejneho zaujmu a potom to proste zadotuje
Reci o nakladnej doprave mimo nie su, je jej tam dost vela.
Ja netvrdím nie. Iba sa snažím poukázať na to, že to nie je otázka typu RegioJet pískne a ŽSR stavia. Ako tu spomínal Samo, ani sídliskové potraviny nevznikli preto, lebo tak chcel niekto s obyvateľov. Naopak, prevádzkovateľ potravín si najprv dobre zvážil, či to má význam.
Ono by pokojne v niektorých častiach východného suburbia Bratislavy by mohla byť postavená nová trať. Žiaľ na Slovensku je stavba tratí ceremónia na úrovni preletu Halleyho kométy a celá pozornosť ide do diaľnic, ktoré sú často (najmä tie plánované) len nástrojom na získanie politického kapitálu v konkrétnych oblastiach (R3 v Turčianskej kotline, R8, R9) a nie riešením.
Ja sa neprestavam diviť - na tú maďarskú stranu od BA - ani porovnateľná cesta, ani železnica. A pritom pragmaticky - nájde sa na Slovensku trať, ktorá by mala väčší potenciál - či už pre elektrifikaciu alebo zdvojkolajnenie ?
Tie minusky si nezaslúžiš, pretože máš v princípe pravdu. Štát si však (ako vlastník ŽSR) musí dobre rozpočítať, či sa mu táto investícia oplatí, alebo nie. Pokojne môže realizácia takejto investície stáť desiatky miliónov Eur a môže sa stať, že ľudia zo suburbia sa budú vracať do miest, RegioJet začne prichádzať o zákazníkov a zistí, že mu cestujúci chýbajú a že takáto trať nie je potrebná. Tu je skutočne správne, že štát rozhoduje o tom, či to postaví, alebo nie.
Je pravdou, že reči o nákladnej doprave zo strany RJ sú trocha mimo a že dvojkoľaj je tam za súčasného stavu luxus. RegioJet má plné právo vyjednávať so ŽSR o rozšírení trate, no mali by tu existovať kompromisy. Ak má teda RegioJet vypracovanú štúdiu a indície že po zvýšení ponuky stúpne dopyt a bol by ziskový keby nasadil ďalšie spoje a ďalšie spoje, za ktoré bude platiť ŽSR vyžadujú rozšírenie kapacity trate, tak dá sa to riešiť aj lacnejším riešením nie? Napr. rozšírením počtu výhybní.
Heh? Ved RegioJet riadne plati za dopravnu cestu. Predpokladam ze tvojim sidliskovym potravinam si tiez neprispieval na vystavbu predajne, ale platis len co si v nich kupis.
Ike