Tiež si myslím, že táto CSS bude katastrofa a spomalí MHD, ale magistrát to takto schválil.
Priechod pre peších Hýrošova -> Kaufland by sa v tomto prípade dal riešiť aj mimoúrovňovo, keďže celý Kaufland je vlastne o jednu úroveň nižšie, nemuseli by byť ani schody. V tom prípade by nebolo nutné budovať CSS, výjazd z Kauflandu by bol len doprava.
Dúfam, že vodič zavolal dispečing, SBSkárov, hasičov, policajtov a vyšetrovateľov tak ako to chce vedenie DPB keď mu skočil do cesty bicykel a neriešil situáciu sám! ? ?
To by inak bola najlepsia forma strajku. zacat do bodky splnat vsetky nariadenia a s kazdou kontaktovat dispecink. Uz len zastavenie vozidla, pri kazdom bezdakovi a zavolanie dispecingu by spravilo totalny chaos. Take odstavenie elektricky na trati v rannej spicke. ?
Upozorni ich na chybu... mne sa ich podarilo (v článku o nových trolejbusoch) na druhý raz presvedčiť, že na Trenčiansku jazdí linka 209 a nie 204 a ani 201.
Ja som NEchcel povedať, že Dúbravka alebo železničný korytor NIE sú predražené (podľa mňa sú predražené obe stavby) ale že obe stavby sú podľa mňa stavebne rovnako náročné.
1. Žiadna preferencia MHD
2. Z Ulice pri Habánskom mlyne mohli spraviť jednosmerku a vybudovať chodník, aby rovnakomenovaná zastávka nebola zbytočná
3. Spravili svetelnú križovatku v mieste, kde sú každé ráno kolóny a maximálne nedisciplonovaný vodiči. Hneď Ti poviem, čo sa bude diať
3a. Vodiči v smere od Lafranconi upchajú tú dolnú (severnú) križoavku s Hýrošovou
3b. Vodiči odbočujúci z Patrónky na Hýrošovu (sem patrím často aj ja), sa nedostanú na Hýrošovu, pretože neprejdú cez kolónu
3c. Vodiči idúci od Kauflandu smerom na Patrónku sa nedostanú do jazdných pruhov, lebo budú zavadzať vodiči z bodov 3a a 3b a sami zapchajú Mlynskú dolinu v smere od Patrónky na Lafranconi.
To isté som spomínal aj pri stavbe kruhového objazdu pri Hornbachu na II/505, kde v najfrekventovanejšom smere postavili v krátkej vzdialenosti za výjazdom semafor. Jasné, ako mohol otitulovaný architekt a projektant vôbec tušiť, že každé ráno sa kruhový objazd upchá a stoja aj nekolízne smery. ?
Táto Mlynská dolina bude katastrofa.
Aby som len nebásnil, moje laické riešenie by spočívalo v nasledovných úpravách:
1. Ten severný (dolný) výjazd by som zrušil úplne. Zriadil by som svetelnú križovatku s prechodom pre chodcov tak, aby bol z pohľadu Patrónky za križovatkou. Semafor by sa týkal relácií:
Mlynská dolina - Hýrošova, Mlynská dolina - Patrónka, Patrónka - Mlynská dolina, Patrónka - Hýrošova. Smer Hýrošova - Patrónka by mal len žlté blikajúce svetlo. Svetelná križovatka v takejto podobe by aspoň trocha prinútila vodičov disciplíne a zlepšila by dostupnosť peších do Kauflandu. Absentujúce napojenie na Kaufland by bolo zabezpečením že smer Patrónka - Mlynská dolina nebude zbytočne zablokovaný.
2. Pri Habánskom mlyne by som zjednosmernil v smere od Lovinského. Voľný jazdný trištvrtepruh by mohol byť chodník, cyklochodník. Križovatky by som upravil tak, aby mala čo najbližšie k tvaru X. Tu by bolo hlavné napojenie na Kaufland. Kolóny od Patrónky sem siahaju o čosi zriedkavejšie a smer Patrónka - Mlynská dolina by nebol tak ohrozený. Teoreticky by sa dal spraviť krátky pripájací pruh zľava (pri relácii Kaufland - Patrónka). V smere z Patrónky by pokojne mohol byť Buspruh a mohol by ísť až križovatku s Botanickou. Tým by sa mohli zrušiť zastávkové niky Pri Habánskom mlyne a ZOO, rozšírilo by sa nástupisko a nedochádzalo by ku kolíziám cyklisti vs. čakajúci cestujúci ?
Akonáhle niekto vo vozidle skríkne, alebo niečo spadne alebo sa rozsype taška s nákupom na zem, treba okamžite odstaviť službu, zmobilizovať dispečing a SBS, oni to už preveria, čo sa stalo. Vodič to nemá čo zisťovať.
Ámos