Ked sa tu uz tolko bavite o tych buse.Postrehli ste ze sa na 20 zmenil ciel z OD SARATOV na Dubravka/OD Saratov?Ja som si to vsimol asi cca pred tyzdnom.Ze by niekto kompetenttny cital toto forum.
Oukej - ono je v podstate jedno, kedy sa pojem Terasa začal používať a či tam vtedy sídlisko stálo alebo nestálo. Faktom je, že DNES obyvatelia mesta i jeho návštevníci nazvývajú TOTO sídlisko TERASA a hoc každý vie, kde je Terasa, ale nie každý vie, kde je Západ, aj TAK DPMK trasu cez Terasu neozačí ako trasu cez Terasu ale cez Západ, pretože sa nejaký historik vyjadrí, že celé mesto, celý okres a celý kraj nazýva toto sídlisko nesprávne. A to je zvrátené. Pretože názvy zastávok majú ľuďom prblížiť trasu a nie nútiť ich učiť sa nejaké úradnícke vymysly typu Západ a pod. Toľko môj skromný názor.
(sme sa nejak pehupli z BA diskusie do KE )
Iste, lenže ako som sa dozvedel v Archíve mesta Košice, názov TERASA historicky pochádza z čias, keď tu sídlisko ešte nestálo a nad starou sladovňou, na tej vyvýšenej planine mali vojaci cvičisko, ktorí chodili cvičiť "na terasu". Od nich sa ten názov neskor vžil a začal sa nespráne používať pre celé sídlisko. Názov Nové Mesto sa nezaužil a pri výstavbe nových sídlisk nastali zmeny, pričom vznikli názvy, ktoré sa používajú dodnes.
Mne sa názov ZÁPAD tiež nepáči, zvlášť, ak tu nie je protipól VÝCHOD, čo je vlastne DARGOVSKÝCH HRDINOV. FURČA by bolo tiež priliehavejšie. A "nereže" mi ani SÍDLISKO KVP.
ale ved ja sa nehadam, mne je to tiez jedno ked si chcem spravit vyhliadkovu jazdu, tak si to naplanujem sam tu vzniklo mierne nedorozumenie: pod dlzkou jazdy si ty evidentne myslel dlzku ako vzdialenost od zastavky nastupnej po zastavku cielovu -- to ma vobec nenapadlo, ja som to bral ako dlzku z casoveho hladiska, a preto som bol mierne zmateny. skor ma nahnevalo to, ze zas nemate nieco povolenie pouzivat a vobec som nechapal jeho zmysel.
Ak by DPMK označil spoje idúce cez Terasu tabuľkami s názvom Terase a nie nejaký Západ, či Trieda SNP, ver tomu, že by spravil lepšiu službu cestujúcim ako dnes.
No viac liniek... 26 sa nerata, 24 tiez nie.
Vcera rano som isiel 25. Neviem, ze odkial sa tam nabralo tolko ludi, vsak predtym ked nebola 25, tak 21 bola plna tak akurat. No ked zruslili 21, a zaviedli 25, tak nie ze sa presunuli z linky na linku, ale okrem nich este pribudli nejaki novi cestujuci. Na zastavke Racianske myto uz polovica cestujucich zostala na zastavke, a na SAV sa tam uz nikto nezmestil. Bolo by dobre napisat do VW, aby si zaplatili posilnenie dopravy. DPB s nimi dobre vybabral, ked zrusil niektore odchody 21 Takze sa situacia vlastne nezlepsila.
Ozaj, co sa to stalo v tom Tuleni? Ja som tade vcera asi po pol roku isiel, ale nevsimol som si v smere do mesta nejakeho zhorsenia predchadzajuceho stavu. A isli sme tadial dost rychlo..
A v tej Karlovke co vlastne robili? Lebo som tam mal taky isty zazitok z jazdy ako kdekolvek inde.
Vsak petrzalka JE mestska cast!
K tomu oznacovaniu kolmymi ulicami: Funguje to tak uz davno, lenze nie je vzdy mozne nazvat astavku kolmou ulicou(najma ak na tu "kolmu" su kolme dve ulice), alebo ked tam nikde nie je kolma ulica. Kedysi sa dokonca aj na linkovych tabuliach pisala kolma ulica.
Takze ziadne mestske casti, ale miestne casti na transparentoch :))
Ved Zabi Majer, Krasnany, Dlhe Diely, Kramare atd, nie su mestske casti, a na transparentoch su.
Si> naco ti je ulica v takomz zapadakove, ako je ahoj, kde su tri ulice... ta radsej by namiesto transaparentov "VAJNORY",LAMAC, ZAHORSKA BYSTRICA a CUNOVO mali dat nejake ulice na trans...
Frenky: hej to som zabudol... btw, devin sa deli na Devin, Svatopluk a Dolne Koruny :))
inac, keby nahodou chodila 92ka znova po Vapenke (Ul. Vapenka je ta cesta od konca Opletalovej, popri trati az k Paegasu), tak by som prijal zastavku Eisnerova, pri odbocke do DNV... aby som zas nemusel chodit pesi na zastavku Vapenka cez zahradkarsku oblast
1. To som ja nevymyslel, ja som to predtym volal ako sidlisko pri J. Jonasa.
2. Ktory z tych nazvov patri tomu kralikarenskemu sidlisku?
3. Volkswagenska - ano, to som vedel, len som si nebol isty, ze ktora presne to je.
4. Eisnerova - Tusim zacina pri tom "tuneli" a konci tam kde je 90-stupnova zatacka doprava.
Takže: Aj ja sa môžem mýliť a tak som sa asi v istých veciach mýlil. Vy už viete v ktorých. Väčšinou som vychádzal z mapy avšak tie naozaj nemusia byť presné aj keď by mali.
Naozaj som si bol istý, že Petržalka je mestská časť, ale mea culpa.
Myslím si, že ku každému názvu konečnej by sa malo pristupovať osobitne. Teda v prípade, že by sa znovu začali používať na transparentoch (na všetkých) názvy mestských častí.
Názov Ahoj mne je neznámi avšak neviem ako je známi väčšine Bratislavčanov avšak myslím si, že ak ide o 3u lice tak by sa Ahoj používať asi nemal.
Všetko je to proste individuálne a niekde sa hodí a bol by prínosom aj názov časti či oblasi MČ a niekde nie. Myslím, že v Petržalke by bolo dobré začať používať Dvory, Lúky, Háje.
Tak a teraz by sme mali nájsť inú nezmyselnú tému čo takto či označovať zástavky podľa názvu ulice kolmej na tú, na ktorej je zastávka.
Typickým príkladom je zastávka Legionárska na Krížnej a Krížna na Karadžičovej či Budatínska na Lietavskej. Pre cezpoľných to musí byť zmetočné. Iste sú prípady kde sa to hodí, ale proste sú aj také kde nie a tak čo s tým.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír