Vlaky IC musia mať isté štandardy, teda by sa na taký druh vlaku nemal dať Talent, resp. Wiesel. Môžme sa baviť o nezastávkovom REXe, ale diaľkové vozne na takúto reláciu, no neviem.
To s Prahou je pravda, ale v principe sa to vzajomne nevylucuje (dnes je VIE - PRG takt dve hodiny a ak to tak zostane tak stale kazde dve hodiny ide do Grazu railjet ktory nema kam pokracovat z Viedne).
IC z KE do Viedne by zmysel mali, ale ako hovorim, cielom OBB je aby vo Viedni vlaky ukoncovane neboli, teda im treba najst pokracovanie.. ideal by preto bol hodinovy takt Bratislava-Graz/Innsbruck s tym ze uz podla poziadaviek ZSSK by sa stanovilo ktore vlaky by sli pripadne dalej do KE.
Samostatne IC BA-W nie je blbost, preco by bola? Pozri si kolko ludi dovezie REX na hlavnu stanicu. A teraz drviva vacsina z nich ide z Viedne, len minimum (vacsinou nikto) nastupuje po trase (Marchegg, Schonfeld-Lasse...).
Nie, nepredpokladam ze by vlaky isli uvratou cez Westbahnhof (to je hlavova stanica). Kazdopadne, cas je priblizny, neviem presne aka je jazdna doba na Meidling vs. Westbhf.
S tým Grazom ja viem ako píše Error, teda že má byť vozebné rameno Praha - Graz a za tým účelom ČD kupujú RJ.
A čo sa týka Wien Hbf - v bezprostrednej blízkosti je odstavná stanica (depo) Matzleinsdorfer, teda odstaviť by sa súprava mala kam, ale robiť IC len v trase BA - Wien je imho mega blbosť. Ak je problém s kapacitou v tejto trase, treba pridať REX, resp. kapacitnejšiu súpravu.
Do budúcna si skôr viem predstaviť IC KE - ZA - BA - Marchegg - Wien. BA zas nie je taká destinácia, žeby sem tie vlaky z Bregenzu/Grazu chodili plné, naopak spojenie východ SK - Wien má potenciál.
OBB-IC Wien - Linz - Salzburg - Innsbruck - Bregenz maju pokracovat na viedenske Letisko
RJ Wien - Graz maju pokracovat do Prahy
RJ/IC Wien - Villach: ma sa postavit nova VRT (Koralmbahn) spajajuca Graz, Klagenfurt a Villach priamo, takze tieto vlaky budu asi integrovane do RJ Praha - Wien - Graz
takze jedine zostavaju RJ smer Salzburg - Innsbruck - Bregenz/Zuerich
AAA: no ja neviem vobec ci by mal zrychleny vlak stat v Kittsee alebo nie (väcsina ICcok stala)
Na Račianskej ubudol ďalší nehodový cestný prejazd cez električkovú trať, konkrétne ten na križovatke s Janoškovou pri McD. Vjazd naňho bol obmedzený zmenou dopravného značenia a osadením stĺpikov.
Ano, prave preto som ale navrhol co som navrhol. Totiz, OBB ma snahu aby vsetky vlaky cez Hbf boli prejazdove, teda je nutne aby tie vlaky co pridu z Bratislavy dalej pokracovali niekde inde a logicke je to spojit prave s tymito relaciami (pokial viem, OBB planuje vlaky z Bratislavy prejazdovat na smer Graz, hoci osobne by ma viac potesil Innsbruck-Zurich/Bregenz; kazdopadne toto sa asi tyka vlakov cez Marchegg).
Ked uz tie zrychlene vlaky tak to pocitaj tak aby dosiel na Meidling bud okolo celej (a dalej pokracoval na Graz o x:03), alebo x:34 (a dalej pokracoval x:36 na Innsbruck).
Osobne sa mi pre zrychlene vlaky viac pozdava trasa cez Marchegg, ale je pravda ze tam je problem s kapacitou, takze nateraz by asi bola vhodnejsia Petrzalka (kym sa Marchegg zdvojkolajni).
Plne suhlsim ze by bolo treba nejake rychliky Vieden - BA,
napr. treba odbemenit REX z Petrzalky o 6:30, kde este aj dvojposchodovy Wiesel ide vecne natrieskany, a to ja sedim este vpredu, kde nastupuje najmenej ludi, ani nechcem vediet aka je situacia v zadnych voznoch...
Takisto REX o 7:30 kde plati: nastupit v Gramatneusiedl = nenajist miesto na sedenie, avsak tu by stacilo nasadit antiTalent double namiesto single...
Vecer REX o 17:00 z Wien Hbf takisto plny Wiesel, tu by to chcelo tiez odbremenit
REX o 17:59 z Viedne chodi takisto vecne natrieskany, uz velice vela krat som sedel na schodoch ci stal (pri dverach) do polovice cesty...
Tak z nudy som si aj vypocital ako by rychlik mohol ist:
Bratislava-Petrzalka 6:47 - (Kittsee 6:52) - Bruck/Leitha ca. 7:05-07 - Wien Hbf prichod ca. 7:30
v tom pripade by to chcelo posunut Os o 6:48 z Petrzalky o dve minuty, REX z protismeru by musel v Kittsee (ako kedysi) trochu dlhsie vyckat, aj ked tam nevidim problem, ten vlak viacmenej vozi vzduch
Pokiaľ to považujeme za transeurópsky koridor, tak je dosť nelogické, pokiaľ takýto koridor obíde jedno z hlavných miest EÚ o 30-40 km. Teoreticky ten koridor môže z BA pokračovať do Maďarska cez Rajku.
Keby sa postavilo na 200+ tak ani nie. Som si pozrel tak zhruba trate a trat cez Györ je iba v useku od hranic po Gyor rovna dalej to ide dost hore dole, zatial co trat cez Marchegg aj trat na SK po Sturovo (okrem maleho useku pri Šaľe) je rovna. Tu je skor problem trat na madarskej strane od Sturova.
Tak ale kazdy ma svoj nazor. Ked sa pozriem na trat Stadlau - Marchegg tak sa my zda logicke tuto trat modernizovat na dajme tomu 230km/h a potihnut tadial koridor do BA (a potom dalej na dost rovnom useku do BP). Ale ked nikto nechce tak musi stacit aj ta elektrifikacia a zdvojkolajnenie (bez nejakych uprav na vysoke rychlosti) co planuje OBB...
To by bolo zle keby railjety Vieden - Budapest isli cez BA? Mali by sme s tym vysokorychlostne spojenie BA - Budapest ako si pisal, a takisto spojenie dalej az do Mnichova. Odtial sa da ist dalej smerom na Francuzsko (sice teraz to chce este par prestupov naviac). Takisto ma byt TEN-T 23 ci nieco podobne, z Polska z vetvou cez Slovensko do Viedne, a tusim dalej na Taliansko. Takze aj tak sa pravdepodobne tadial VRT realizuje, a v tom pripade by sa to mohlo spojit s TEN-T 17. Hlavne ze povodne malo byt T17 od Viedne vetvene, jedna vetva smer Budapest, jedna na BA. VRT cez Marchegg by tieto tri body mohla spojit priamo bez vetvenia
Mna by zaujimalo naco akoze Bratislava potrebuje VRT do Rakuska. Osobne som toho nazoru ze ovela vacsi efekt by pre nas mali VRT Praha - Bratislava - Budapest a vyhladovo Bratislava - Zilina - Presov - Kosic - Cop. To su smery kde realne existuje dopyt zo strany cestujucich.
Na Rakusko by stacilo 160 km/h s vlakmi iducimi bez zastavenia, ktore by boli pripojmi k vysokorychlostnym vlakom na dalsie smery.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Error 0x007