V prvom rade si treba uvedomiť, že každá zmena názvu zastávky je pre cestujúceho istým spôsobom mätúca a preto sama o sebe nesie isté zhoršenie imagu dopravcu a systému verejnej dopravy. Preto je vhodné názvy meniť čo najmenej a to len tam kde je na to dobrý dôvod - teda kde pozitíva zo zmeny (zlepšenie orientácie) prebijú negatíva (krátkodobé zmätenie zákazníkov). Z môjho pohľadu sú tie dôvody (a z nich vyplývajúce zmeny) tieto:
ZLÚČENIE NÁZOV V JEDNOM UZLE kde sú dnes používané rôzne názvy:
- Kapucínska/Zochova (navrh. spoločný názov Župné námestie)
- Kollárovo nám./Vysoká (Kollárovo námestie)
- Kamenné nám./Nám. SNP (Námestie SNP)
- Čachtická/Detvianska (Detvianska)
- Americké nám./Odborárske nám. (Americké námestie)
- Svätoplukova/Košická (Košická, variantne Gymnázium Jura Hronca)
- Kremencová/ŽST DNV (ŽST Devínska Nová Ves)
- v uzle Námestie Franza Liszta/SAV použitie názvu Námestie Franza Liszta (variantne nejaky nový názov s odkazom na hlavnú stanicu) pre zastávky na Šancovej a SAV pre zastávky na Štefánikovej.
ZASTÁVKY KDE JE VÝZNAMNÝ ORIENTAČNÝ BOD/BOD GENERUJÚCI PREVAŽNÚ ČASŤ DOPYTU PO DOPRAVE z danej zastávky, napr.:
- Vlčie hrdlo -> Slovnaft
- Nové SND -> Eurovea (teoreticky aj pre Malú scénu)
- Einsteinova -> Incheba
atď.
ZASTÁVKY S PRÍLIŠ VŠEOBECNÝM POMENOVANÍM (spravidla len názov MČ, pokiaľ zastávka nie je v strede danej MČ), napr.: Karlova Ves (nový názov by mohol byť napr. Púpavová), Čunovo (Novosadná) a pod. Naopak, napríklad pri Jarovciach je ten názov poriadku, keďže zastávka tam má centrálnu polohu.
No a napokon zastávky s neaktuálnymi názvami, tie si samozrejme vždy vyžadujú aktualizáciu.
Súhlasim že sú názvy ktoré mohli byť zvolené lepšie (napr. Floriánske nám. by skutočne mohol byť radšej Blumentál), ale už raz boli nazvané ako boli a nie je dôvod aby sme cestujúcim komplikovali orientáciu tým že ich budeme samoúčelne meniť, pretože v týchto prípadoch nový názov neprinesie výraznú výhodu ktorou vykompenzujeme negatíva.
ZLÚČENIE NÁZOV V JEDNOM UZLE kde sú dnes používané rôzne názvy:
- Kapucínska/Zochova (navrh. spoločný názov Župné námestie)
- Kollárovo nám./Vysoká (Kollárovo námestie)
- Kamenné nám./Nám. SNP (Námestie SNP)
- Čachtická/Detvianska (Detvianska)
- Americké nám./Odborárske nám. (Americké námestie)
- Svätoplukova/Košická (Košická, variantne Gymnázium Jura Hronca)
- Kremencová/ŽST DNV (ŽST Devínska Nová Ves)
- v uzle Námestie Franza Liszta/SAV použitie názvu Námestie Franza Liszta (variantne nejaky nový názov s odkazom na hlavnú stanicu) pre zastávky na Šancovej a SAV pre zastávky na Štefánikovej.
ZASTÁVKY KDE JE VÝZNAMNÝ ORIENTAČNÝ BOD/BOD GENERUJÚCI PREVAŽNÚ ČASŤ DOPYTU PO DOPRAVE z danej zastávky, napr.:
- Vlčie hrdlo -> Slovnaft
- Nové SND -> Eurovea (teoreticky aj pre Malú scénu)
- Einsteinova -> Incheba
atď.
ZASTÁVKY S PRÍLIŠ VŠEOBECNÝM POMENOVANÍM (spravidla len názov MČ, pokiaľ zastávka nie je v strede danej MČ), napr.: Karlova Ves (nový názov by mohol byť napr. Púpavová), Čunovo (Novosadná) a pod. Naopak, napríklad pri Jarovciach je ten názov poriadku, keďže zastávka tam má centrálnu polohu.
No a napokon zastávky s neaktuálnymi názvami, tie si samozrejme vždy vyžadujú aktualizáciu.
Súhlasim že sú názvy ktoré mohli byť zvolené lepšie (napr. Floriánske nám. by skutočne mohol byť radšej Blumentál), ale už raz boli nazvané ako boli a nie je dôvod aby sme cestujúcim komplikovali orientáciu tým že ich budeme samoúčelne meniť, pretože v týchto prípadoch nový názov neprinesie výraznú výhodu ktorou vykompenzujeme negatíva.
AAA