nehovoriac o tom ze si moze vybrat ci obmedzi jednu elektricku (ktora sa mozno ani neukaze kym prejde) alebo kopec aut za nim iduce ktore by blokoval (a busov samozrejme).
No veď to som mal na müsli. Vylezie na tramvajový pás (pretože žiadny káčer nebol v dohľade) a tam sa zdržiava dovtedy, kým sprava niečo ide. Keby nemohol vyliezť na tramvajový pás, tak by neprešiel možno aj nikdy.
I.
Ja myslym nasledovny priklad:
cesta - tramvajovy pas - cesta.
Vodic odbaca z bocnej kolmej cesty dolava. Najprv pozre dolava, ak nic nejde tak vyleze na tramvajovy pas, kde caka, kym nic nepojde doprava. Pritom obmedzi elektricku. Nemyslel som beznu krizovatku, kde pri odbocovani dolava davam prednost protiiducim cozidlam.
To je omyl. To je situácia v križovatke, nie za križovatkou. Jednanie vodiča gumokolu je v prípade, že sa električka ešte neblíži, plne legálne.
Ohľadne predbiehania električky vľavo: Takého dementa poučí jedine to, až sa naňho z toho protismeru vyrúti rozzúrený káčer...
I.
Myslim, ze by bolo namieste, keby aj niektore autobusove (event. T-busove) zastavky boli riesene "metrovym" alebo "elektrickovym" systemom - cervenym pasom v zastavkovej oblasti, oddelujucim "nebezpecnu" zonu pre cakajucich! Prikladom je zastavka Pristavny most, kde polovica z prichadzajucich busov pokracuje "do vnutrozemia", t. j. nejde na Petrzalku (na most). Ked sa chce bus v case aspon do dvoch minut zaradit spat do premawky cez prudy a prudy valiacich sa osobakov a konecne ho nejaky autiak pusti, musi sa casto "odpichnut" cez zastavku a dva pruhy a vlek mu casto zasiahne az 20-30 cm do vzdusneho priestoru zastavky!!! A ludia si ABSOLUTNE A VOBEC neuvedomuju, ze ak stoja ako stlpy takmer na obrubniku, bude len otazka casu, kedy niekto dostane twrdy "bozk" od vleku niektoreho z busov! Je pravda, ze ludia su nepoucitelni, a aj ked im niekto nakresli cervenu ciaru cez celu zastavku, aj tak to znacne mnozstvo respektovat nebude!!! Ale aspon nebude mat z toho nocnu moru a policajny postih vodic, ked niekoho takymto sposobom vlek trafi...
Vojdenie na križovatku, ak situácia nedovoľuje pokračovať za križovatku v jazde, takže by bolo nutné zastaviť vozidlo na križovatke - 1500 Sk
Toto je aj v tom pripade, ked vodic vylezie z gumokolom na tramvajovy pas (z prava nic nejde) a tam caka, kym auta iduce okolo ho nepustia. Ak pri tom obmedzi tramvaj, tak to ma 500 + 1500 Sk = 2000 Sk.
Do pozornosti z toho davam § 10 ods. 1 a 2 a § 11 ods. 1 a 2
§10
ods. 1
Bezdôvodná jazda pozdlž nástupného ostrovčeka vľavo alebo pozdlž električky vľavo - 2 000 Sk
- toto vidim casto porusovat (denne) na zastavke Vazovova, kde arogantny dementi predbiehaju tramvaj stojacu v zastavke cez protismer
ods. 2.
bod 1. Obmedzenie jazdy električky na električkovom páse - 500 Sk
- toto sa stava denne, ale vobec sa to nekontroluje, vsetci na to seru (to ma vytaca), vyrazne to spomaluje elektrikcovu dopravu
bod 2. Ohrozenie jazdy električky na električkovom páse - 1 500 Sk
- stava sa tiez, najma ked tam debil vleti a trmvaj klatuje aby nenarazila
§ 11
ods.1 Bezdôvodná jazda vo vyznačenom jazdnom pruhu určenom pre autobusy MHD alebo trolejbusy 1 000 Sk
- vidim dost casto, najlepsie je, ze to s oblubou porusuju sami policajti, vyuzivaju BUS pruh na jazdu a casto na odstavovanie svojho vozidla. Takisto v BUS pruhu zastavuju ine auta, kde kontrolovali rychlost - najma na Hrobonovej, tam je to asi denne. To, ze autobus ma potom problem zaradit sa pri vyjazde do premavky nikoho nezaujima! Yebnuty policajti robia zbytocnt chaos v doprave!!!
ods.2 Obmedzovanie vodiča autobusu MHD pri prechádzaní z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, ak dáva znamenie o zmene smeru jazdy 1 500 Sk
- toto casto nevidim.
Trebalo by dodat bod 3 - Bezdovodne statie vo vyhradenom jazdnom pruhu a obmedzovanie ostatnej dopravy!!!
A vodicak sa berie za hociaky priestupok, ak bol uznany, ze vazne ohrozuje bezpecnost, ci plynulost cestnej premavky. A pokial sa nemylim, nikdy by ho nemali zobrat (zadrzat) policajti v terene.
Turbo
... kym nic nepojde sprava, nie doprava...