Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #194148:
· Hluk v dôsledku existencie trate
· Vibrácie poškodzujúce stavebnú sústavu domu a znižujúcu komfort bývania
· Narušenie existujúcich peších a cyklistických koridorov cez Chorvátske rameno
· Zníženie hodnoty bytov (podľa odhadov o 10 až 15%)
· Vplyvy na životné prostredie
· Bezpečnosť prevádzky trate

Body 1, 2, ciastocne 3, 4 a 6 povazujem za vase neopodstatnene bludy. Taka elektricka (nova elektricka na novej trati) robi menej hluku ako hociaky autobus, ktory tam jazdi pod oknami. Ale za predpokladu, ze sa o tu trat bude mesto starat a nenecha vzniknut "vlnky". A robit hysteriu na zaklade "mozneho" hluku, ktory mozno ani nebude, je podla mna minimalne divne.

Bod cislo 2 povazujem za zly vtip - elektricka bude od vasho bytoveho domu 50-100-150 alebo viac metrov (nie som geodet a podla mapy to neviem odhadnut presne), bude mat pevne izolovane podlozie a bude stavana (aspon dufam) moderne. Nehovoriac o tom, ze prave niekde pri Rovniakovej 14 by mala byt zastavka (ak sa nemylim) co este spomaly elektricky a znizi ten "obavany" hluk a vibracie. To nie je naklady vlak so stovkami ton vahy, ficiaci rychlostou 100km/h okolo panelaku. Ci mate pocit, ze panelaky okolo trati ci budovy v centre mesta sa rozpadaju pre prejazd elektriciek? (A boli ste niekedy v nejakom byte pri elektrickovej trati? Ja ano a aj ked isli 3 elektricky po sebe, vobec som ich bez otvoreneho okna nezaregistroval)

Bod 4 - toto povazujem za najvacsi nonsens. AKYM klucom ste vyratali, ze zrovna ELEKTRICKA znizi hodnotu o 15%? Ja by som povedal, ze ak sa skulturni ta trava, co si tam nicite tymi "prirodzenymi" cestickami a bude tam zatravneny zvrsok elektrickovej trate, ze cena ostane ci pojde mierne hore (aj pre lepsiu dopravnu dostupnost). A teraz kto ma pravdu? Okrem toho nemam pocit, zeby 3 izbovy byt v Karlovej vsi pri trati mal nizsiu cenu ako 3 izbovy byt inde v KV dalej od elektricky.

Pri poslednom bode 6, pokial nie ste s prepacenim blbec, tak nema preco ta trat byt nebezpecna. Okrem par pripadov za poslednych rokov, ked ludia isli MIMO priechodu a nevenovali pozornost elektrickam, su nase trate bezpecne.
Reply on: Ike #194151:
"Z vašej stránky mám pocit, že už nie ste komunitná stránka bytového domu, ale politická strana."

To ten pocit vyvolal bod 3.B predmetného zápisu? ?
Reply on: Marcelllooo #194147:
Nečudujem sa Ti, že Ťa to ťahá do politiky:

takže to, že Vám tam zo 104 bytov došli zástupcovia 5 ospravedlníš týmto?
" si ľudia už zvykli, že robíme to, čo máme".

To je ako keby som ja po prednáške, na ktorú mi príde 5 študentov povedal "ach, ale som dobrý, tak dobre som ich to naučil, že už nemusia chodiť".

Z vašej stránky mám pocit, že už nie ste komunitná stránka bytového domu, ale politická strana.
Reply on: Marcelllooo #194148:
Teda úprimne neviem v čom je niečo také extra nebezpečné chodenie cez koľaje. Majú si d´vať pozor sám som od prvej triedy na ZŠ chodieval do školy aj zo školy sám. Cez niekoľko ciest a niekoľko električkových koľají.

V čom je dnes sieť lepšia? Preplnené autobusy s ktorým sa s Vyšehradskej (linka 95) dá dostať na Šafko za 22 min + zápchy, semafŕy a iné zdržania nech pomaly pol hodinu? Električkou to má byť za sedem. Keďže má mať preferenciu tak nech bude len "také zdrŽanie 3 min.) jazdná doba sa teda skráti približne o 66% Včom je to také zlé? Takmer celý život som býval pri električkovej trati. ˇUprimne hluk? aký V zákrute a v obratisku možno ale veď tá vaša Rovniankova sa nachádza ďaleko od nejakej zátačky. Určite je hlučnejší autobus jak električka (výnimkou zákrut čo Petržalka mať takmer nebude a v miestach na ktorých nieje cesta vôbec....

Nieje Vám trápne, že kvôli Vám → ľuďom čo sa dajú spočítať na jednej ruke príde o spojenie ďalších 100 000 potencionálnych cestujúcich?
Reply on: Sommelier #194136:
Dostupnosť je výborná už dnes, takže sa významným spôsobom nezlepší. Očakávať užítok z tohoto titulu teda nie je možné. A aké služby v bezprostrednom okolí automaticky dostaneme realizáciou stavby električky? Správne, žiadne. Ďalšie služby môžu ísť len v dôsledku realizácie iných developerských zámerov ako je napr. Petržalka city. Lenže tu si mi kladieme oveľa väčší úžitok z priaznivejšieho životného prostredia.

Naopak, realizácia trate spôsobí zvýšenú hlučnosť, už v hlukovej štúdii (čo je len teoretický model) sa predpokladá prekročenie hlukových limitov a toto skonštatoval aj hygienik v stavebnom konaní. Emisná štúdia preukázala, že dôjde k prekročeniu aj ných emisných hodnôt, najmä ak sa bude realizovať aj Jantárová cesta.

Znemožnia sa pešie koridory krížom cez Chorvátske rameno a aj k tomu Kaflandu. To dostupnosť existujúcich služieb práve naopak zhorší. Často pre najslabších účastníkov - pre deti každé ráno a poobede z/do školy, keďže naša ulica patrí do spádovej oblasti ZŠ Tupolevova.

Odhady o znížení hodnoty v dôsledku zničenia zelene, ktoré boli prezentované v denníku SME hovoria o nasledovnom: http://bratislava.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=6802977

To znamená, že okrem značného zníženia komfortu užívania nehnuteľnosti, zníženej dostupnosti sa zníži hodnota nášho nehnuteľného majetku, čiže ak by sme ich chceli neskôr predať, tak o cca 10000 EUR menej za trojizbák ako je tomu dnes. Zároveň presunutím do lacnejšej kategórie sa zmaria naše niekoľko desaťtisícové investície do domu, aby bol plánovite drahší ako iné a teda aby u nás bývali len tí, čo si to ozaj môžu dovoliť a následne si to budú aj vážiť a k draho nadobudnutému bytu adekvátne pristupovať.

Ja nevidím jeden dôvod, prečo by sme mali na niečo takéto pristúpiť a akceptovať to. Navyše keď mesto a jeho predstavitelia sa chovajú arogantne, nejavia záujem s nami seriózne jednať a dohodnúť sa aj keď takéto ponuky z našej strany boli, ale len z pozície úradníckej nadvlády nás tlačiť niekam, kam nechceme a na čom sme v čistej strate. Nevidím jeden dôvod, aby sme sa takémuto niečomu nebránili aj súdnou cestou. Veď a kvôli tomu sme pred pár rokmi vstúpili do Európskej únie. A snažíme sa zo Slovenska spraviť demokraciu západného typu.
Reply on: Ike #194135:
Zarážajúce však je, že ten nezáujem je aj zo strany mesta Bratislavy, ktorá v našom dome vlastní 3 byty a teda ak by si mesto uplatnilo hlasovacie právo, situácia mohla byť iná.

Treba priznať, že nízka účasť bola prekvapením, ale je to trend posledných rokov, kedy si ľudia už zvykli, že robíme to, čo máme a že vyvíjame aktivity aj v tomto smere, keď už na tému električky/NSMHD bolo za existenicu tejto kauzy dokopy 5 uzneseni. Ludia uz teda mozno to chapu ako ze je to jasne a davno dane.

Samozrejme, sme zivy dom a mame iste vyvojove fazy a svoje problemy a prilezitosti a veci,ktorymi sa musime prebojovat.

Dolezity je ale pravny stav a ten je ten, ze sa pripravuje zaloba. Predpoklada sa jej podanie na prislusnom sude v priebeh buduceho tyzdna.
Reply on: Yzerman22 #194143:
Posledné 3 roky to nebolo, lebo 31.12.2013 bolo v rámci víkendu, tak premávka denných liniek bola ukončená štandardne podľa CP pre víkendové dni.

Tento rok (podobne ako predtým), kedy vychádza 31.12. na utorok, bude premávka ukončená skôr. Pozri si v archíve spätne premávku niekedy okolo roku 2007, 2008 tuším bola tiež premávka denných liniek ukončená o 21.00.
Reply on: TeBeCe #194139:
a podľa čoho potom jazdili prvých osem mesiacov ?????
Reply on: Yzerman22 #194143:
Celý tento ročný plán je na dve veci, keď sa z neho aj tak robí trhací kalendár. Aj napriek tomu, že bol spracovaný najskôr niekedy v máji, tak si nikto nevedel naplánovať že bude dokončená nejaká TT Patrónka a ako budú vedené T-bus linky. Pričom v takej Viedni si pri prestavbe Hbf. vedeli naplánovať linky 3 roky dopredu. ?
Reply on: TeBeCe #194139:
Všimol som si, že na Silvestra sa opäť plánuje ukončiť premávku denných liniek skôr. Tuším posledné 2-3 roky to nebolo. A je tam zopár nepravdivých údajov...
Reply on: 44 #194141:
Aha, chodi. 😉
Ten bus co chodil na Kolibu z Kramarov je uz zruseny?
tak trocha sotovina ale nemyslite si ze by sa 6 poriadie L20/L120 mohlo obsadit niecim kapacitnejsim /viem ze je nedostatok busov a ze na L20 hradi jedno poradie obcas klb/ no odchod o 07:12 z Oplet. sa mi zda oproti inym kapacitnejsie najviac vytazeny ziakmi ale hlavne studentmi dubravskych skol. oproti spoju pred nim / po nom je vyrazne plnsi aj prekladove spoje 120tky su menej vytazene este mozno odchody 7:12/3 a 7:20/1 z hriadok. no prave to 6 poradie ktore robí odchod o 7:12 z Oplet. je najplnsie. ❓
Este mame len september a uz bol zverejneny rocny projekt organizacie dopravy na tento rok
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/img170-59dc.pdf
Reply on: luky133 #194137:
Plánovaná odstávka (údržba) serverov mesta/magistrátu - včera a dnes... už dnes večer hádam pôjde...
Ináč otázka trošku mimo len mne minimálne od včera nefunguje webstránka mesta? Stále to píše problém s pripojením do databázy. Zjavne to ich admin nevie opraviť... ?
Reply on: Marcelllooo #194134:
Hlavne, že si spokojný. Vieš mi povedať, ako bude možné, že pokiaľ nebude veľmi zlá situácia na trhu všeobecne, dôjde k odhadom 10 - 15 % poklesu hodnoty bytov, ktoré získajú oveľa lepšiu dostupnosť a služby v bezprostrednom okolí, keď v absolútnej väčšine porovnateľných prípadov nehnuteľnosti len získavajú na hodnote ? či u vás straší, že sa tam nikto nebude chcieť sťahovať ?
Opravnenosť požiadaviek ti potvrdí snáď každý.
Reply on: Marcelllooo #194134:
Prepáč, ale zo 104 bytov je na schôdzi 5 vlastníkov ? To by ste s tým mali niečo spraviť. Zrejme o tie schôdze nie je záujem.
❗ Ukončím Vaše špekulácie. Ak máte ďalšie otázky alebo pripomienky, priebežne ich zodpoviem.

❓ 1. Vlastníci bytov na Rovniankovej preukazujú záujem o vec a právne konať už vyše 7 rokov. Okrem mesta Bratislava, sme jediným subjektom, ktorí sa procesu zúčastňuje od jeho začiatku. Mnohí vlastníci tak pokladajú niektoré schôdze len za formality a každý dom má svoje špecifiká. Vo všeobecnosti je súhlas v dome s týmito aktivitami a nedá sa seriózne a reálne spochybniť.
❓ 2. Zákon o vlastníctve bytov taxatívne vymenúva o hlasovaní akých vecí má byť súhlas istého minimálneho počtu vlastníkov. Táto vec nie je medzi nimi. Zákon preferuje funkčnosť a rozhodovanie pred blokovaním a nečinnosťou. Teoreticky tak o dome môžu v istých veciach rozhodnúť už aj 2 vlastníci. Dôležité je znenie zákona a rozhodovanie podľa neho. V tomto prípade bol dodržaný.
❓ 3. Zákon neupravuje formálnu stránku zápisnice a ako má vyzerať. V prípade zastupovania pri hlasovaní sa do prezenčnej listiny nepodpisuje neprítomný, ale hlas prostredníctvom zástupcu sa započítava aj do kvóra aj do počtu hlasov. Notársky overená plná moc je prílohou zápisnice a táto by mala obsahovať vysvetlenie o hlasovaní v zastúpení, ale nie je to podmienka.
❓ 4. Rodina Slávikovcov sa hlasovania nezúčastnila.
❓ 5. Oprávnenosť našich požiadaviek viacnásobne potvrdili ústredné orgány štátnej správy a súdy, konkrétne: MŽP SR, MVRR SR, NS SR.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.