Vzhľadom na to, že do súťaže sa môžu prihlásiť aj výrobcovia autobusov (bolo to tu niekde písané, tuším v diskusii pod článkom) tak si osobne myslím, že SOR do toho istotne pôjde. A po skončení nájmu ich buď niekomu inému odpredá za stále ziskovú cenu alebo si ich odkúpi DPB?
Miroslav93, ak vyrába SOR plynové autobusy, nezdá sa mi, že by to bolo pre DPB. Ten sa totiž vyjadril, že nákup takýchto vozidiel sa neplánuje a že plynové autobusy tu už budú len dožívať. Čiže je to nereálne, iba ak by DP zmenil názor alebo išlo naozaj iba o prenájom.
žiaľ tá cena vôbec nie je premrštená -menšej firme by takúto sumu dali určite (zmluva) to je bežná cena za monitorovanie avšak za monitorovanie vozových parkov 20 -100 ks a nie takéhoto veľkého tu by tá cena mala byť asi o 30% nižšia než je (mesačná uhrada) avšak montáž by mohla byť nižšia aj o 40%
to asi bude blbosť VO zatia zverejnené nebolo avšak sa mohol s nimi zapojiť do tendra na prenájom. možno však v dohľadnej dobe čakať tender na vozidlá typu autobus
Takže do akcie už DPB vrazil 639000 €, zjavne "úspory nafty" sa predpokladajú masívne (aby sa to oplatilo)...
Keďže v máji uzavreli novú zmluvu, dovtedajše peniaze už DPB minul - z toho sa dá odvodiť, že vybavených je (minimálne) 358 busov.
Verejné obstarávanie som nenašiel - pritom spolu je to nadlimitná zákazka. Čo na to ÚVO?
Aspoň že je to zrýchlenie/brzdenie merané akcelerometrom, a nie podľa GPS.
Celkovo: vyzerá to ako pekný tunel.
Ak si si nevšimol... v BA sa robí len údržba (aj to len biedna) existujúceho, aj to len v súčasnom rozsahu. Vôbec sa nemysli na nejaký rozvoj a pokrok. Čiže kým budu existovať klasické existujúce "žiarovky" tak na LEDky zabudnime.
Ináč nevie niekto prečo magistrát pri každej jednej rekonštrukcii financovanej z EÚ dáva pri výmene osvetlenia klasické osvetlenie na sodíkové výbojky a nie LED osvetlenie? To projektantov a mesto nenapadlo, že keď sa už kompletne mení osvetlenie bolo by ho vhodné nahradiť aj energeticky úsporným s dlhou životnosťou... Dnes ma to napadlo na Patrónke pri cestovaní a zároveň čoskoro sa opravuje teda "modernizuje" trať v Dúbravke... V meste sa na viacerých miestách už testuje LED osvetlenie v réžií Siemensu (magistrát za neho nedal ani cent) tak by sa už konečne mohol spraviť krok vpred.
som si len prebehol špecifikaciu a tu ide o pokročilejší systém kde sa montujú rôzne senzory takže nejde o zisťovanie rýchlosti vozidla priamo z GPS ale dá sa aj inak každopádne je na DPB čo z toho využije
o tomto probleme viem avsak mozno este kuknem zmluvu pouzivaju technologiu asistovaneho gps kde svoju cast hra mobilna siet ktora istym sposobom moze zlepsit vysledok pouziva sa to vmobiloch tabletoch etc kazdopadne je ich viacej typov tak neviem ktory by mohol byt pouzity tuto
Ha,ha.
1) Všetky vozidlá už GPS majú a používajú (aj to v minulosti verejne DPB deklaroval). Keď teda mám veriť, že "postupne montujú do vytipovaných vozidiel", je možné že sa pridávajú DRUHÉ jednotky... Asi je to dobrý kšeft.
2) Presnosť GPS v mestskom prostredí (napr. kvôli vysokým domom, či stromom okolo cesty) býva často nízka. Plus pri vozidlách je dôležité umiestnenie antény (kvízová otázka: kde majú GPS antény vozy DPB?). Tipujem že dnes najvyššiu rýchlosť namerali 244km/h na linke 50 na Košickej. ?
3) Na hodnotenie akcelerácie/brzdenia by museli zaznamenávať GPS minimálne každé 2 sekundy. A keďže GPS meria polohu a zrýchlenie sa z toho iba vypočítava (druhá derivácia), nepresnosti sa krásne kopia. Takže máme veľkú kopu veľmi nepresných dát. Bude treba veľa investovať do softvéru, ktorý to bude analyzovať...
Tak mi to pripadá, že buď ide iba o zastrašovanie vodičov, alebo ozaj treba nejakú zmluvu odôvodniť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Lbr
1) Všetky vozidlá už GPS majú a používajú (aj to v minulosti verejne DPB deklaroval). Keď teda mám veriť, že "postupne montujú do vytipovaných vozidiel", je možné že sa pridávajú DRUHÉ jednotky... Asi je to dobrý kšeft.
2) Presnosť GPS v mestskom prostredí (napr. kvôli vysokým domom, či stromom okolo cesty) býva často nízka. Plus pri vozidlách je dôležité umiestnenie antény (kvízová otázka: kde majú GPS antény vozy DPB?). Tipujem že dnes najvyššiu rýchlosť namerali 244km/h na linke 50 na Košickej. ?
3) Na hodnotenie akcelerácie/brzdenia by museli zaznamenávať GPS minimálne každé 2 sekundy. A keďže GPS meria polohu a zrýchlenie sa z toho iba vypočítava (druhá derivácia), nepresnosti sa krásne kopia. Takže máme veľkú kopu veľmi nepresných dát. Bude treba veľa investovať do softvéru, ktorý to bude analyzovať...
Tak mi to pripadá, že buď ide iba o zastrašovanie vodičov, alebo ozaj treba nejakú zmluvu odôvodniť.