Možno som sa zle vyjadril, preto svoj názor vyjadrím ináč.
1. Tento poschodový autobus bude kde jazdiť? Napísané je jasne- nebude na nijakej konkrétnej linke. Bude jazdiť akoby ďalšia linka. A to je podľa mňa blbosť. Oveľa lepší spôsob je zaradiť ho na bežné linky. Každý deň nech je na inej linke. Tak sa lepšie otestuje a tak by platila aj posledná časť vety Roberta. Ináč toto testovanie nemusí ukázať nič.
2. Testovanie- je potrebné. Dokonca si myslím, že pri tendroch by nejaké vozidlá, s ktorými sa výrobca uchádza, mohol požičať, aby nejaký čas jazdili po Bratislave (samozrejme na rôznych linkách zo všetkých vozovní) a tak by DP vedel aj na základe praktických skúseností vodičov a cestujúcich rozhodnúť. Takže ja testovanie apriori neodsudzujem.
3. Požičiavanie- aj to je potrebné, hlavne ak je nedostatok vozidiel. ale je len na krátky čas a nič nerieši. Doba požičania uplynie a čo potom? Sme tam, kde sme boli. A navyše namiesto viac ako 50 autobusov ide prenajať 20? To vari chlapci stačí? Tak potom schvaľujete obmedzovanie výpravy je to podľa Vás to najlepšie riešenie. A potom Vaša kritika voči Belfimu a spol. vyzerá ako pokus o vtip. Preto hovorím,. že tu treba viac, ako len požičanie a testovanie.
4. Dôležitosť. 810zssk odpoveď na tvoju otázku- rozhodne si to nemyslím. Ale u terajšieho DP to vyzerá presne tak. Preňho je najdôležitejšie rozširovať trolejbusové trate, a absolútn e treťotriedna záležitosť nové vozidlá. Alebo ako ty hovoríš: budovanie trolejových tratí- najdôležitejšia vec; nové vozidlá- nenadôležitejšia vec (alebo nepotrebná vec). Celé 4 roky DP nebol schopný žiadať o peniaze z eurofondov na nové vozidlá a dal prednosť tomuto. A to ja odsudzujem.
5. Od začiatku tohto roku hovorí, že chystá projekty na obnovu autobusov. A tých 20 autobusov, ktoré chce prenajať (a ktoré navyše budú už mať nejaké roky odjazdené)- to je tá obnova? No ďakujem pekne. A za celého pol roka len toto dokázal vyprodukovať? Úbohé!
presne, myslim si ze testovanie vozidiel nie je na skodu v pripade ak by bol tender a vyhrala by fy. s vozidlami ktore sme mali testovane dpb vie co od nich moze ocakavat a v ktorych usekoch by mohli byt pripadne problemy
ano ano, uz to vidim. DPB kontaktuje vyrobca: "poziciame Vam bus na dva tyzdne, tri mesiace, rok,..."
"Nie nie nie, my sa musime sustredit na dolezitejsie veci!" Polozi telefon a dalej hra solitaire.. ?
Je síce pekné, že DP ide skúšať nejaký autobus, ale to je pramálo. Tu už treba kúpiť nové vozidlá a nie iba prenajímať alebo testovať autobusy na veľmi krátky čas. Takáto činnosť DP nič nerieši. len ukazuje, že jeho prioritou sú menej podstatné veci a dôležité sú pre neho treťotriedna záležitosť. To sa ukazuje aj pri projektoch, na ktoré dostáva peniaze z eurofondov. Nové zatrolejovanie je podľa mňa oveľa menej dôležitejšie ako kúpa vozidiel. Ale dostáva prednosť. Hanba.
No ja s výškou problém mať dole nebudem hore možno kvôli klíme aj hej (1,75m) ale dúfam že nevyhlásia tender na dodávku xx double deckrov oveľa radšej by som videl solarisy urbino v metro dizajne
„Cestujúci okrem zaujímavého dizajnu autobusu určite ocenia aj jeho nízkopodlažnosť spodnej časti vozidla a jeho vybavenosť klimatizáciou. Poskytuje však aj ďalší komfort: široký nástupný priestor pre ŤZP občanov, moderný interiér a tiež komfortné sedenie."
Cestujúci určite ocenia aj nízku výšku stropu (cca 1,85m) na dolnom aj hornom poschodí, na hornom poschodí je bonusom klimatizačná jednotka zasahujúca do priestoru pod stropom, kde si budú môcť studeným vzduchom ochladiť čerstvo rozrazené čelo. Komfortné sedenie sa nachádza predovšetkým "v trojke" v zadnej dolnej časti pod schodmi.
Ináč zastávky Hodžovo námestie a Zochova znamenajú, že keď zastaví ako tbusy potom pôjde doľava a otočí sa na Suchom mýte o 180 stupňov a potom na Hodžovom zasa doľava? ?
Juraj76