Ale bud nech to nerobi, alebo jeho zamestnavatel DPB, a.s. ma urobit vsetko pre to, aby informoval poriadne cestujuceho - vid vyuzitie BUSE systemu, a inych veci...
Moje male nesmele vyjadrenie sa k teme "ja nie som informator, ja som vodic"
Vezmime si na ilustraciu autobusovu linku (je jedno, ktoru). Dajme tomu, ze ide o cisto delenkarsku linku, kde vodic nastupuje do sluzby rano o 4tej a ranny diel konci cca. o 9tej, popoludni ide do sluzby na 13tu a konci cca. o 19 tej (vsetko je len zhruba ilustracne). Za ranny diel prevezie priblizne tak okolo 5000 cestujucich-popritom stiha limity dozajdov a odjazdov, vyhyba sa kaskaderom, sem-tam uviazne v nejakej zapche a ma niekedy znacny problem dohnat meskanie. A pri tomto vsetkom sa mu za ranny diel dobija do kabiny v priemere 10 ludi za hodinu, ktori maju otazky, na ktore je treba niekedy uviest odpoved nie jednovetovu! No-a potom sa z utrob busu ozyvaju nervozni ludia, preco sa stoji, vodic znervoznie tiez, pretoze ak nechce byt hulvatsky k tazatelovi, bude mat zarucene neskory odchod zo zostavky a tym padom aj meskanie, ktore nedobehne, pretoze musi dodrzat dopravne predpisy...
A-BTW-ani na zeleznici sa cestujuci nedobijaju k rusnovodicovi, ci ide ten vlak tam a tam...Cestujuci ma podla mna dost sposobov, aby sa informoval skor, ako nastupi...
Dovolte aj mne, aby som sa vyjadril k teme "co by ste ako prve zmenili v DPB".
Moja odpoved - zamestnancov. Z vodicov by som vyhodil dobru polovicu (take tie typky, ktore su schopne povedat "ja nie som informator, ja som vodic" alebo maju podobne kydy na pasazierov...) a ostatnych zamestnancov by som vyhodil VSETKYCH. Vedenie, uradnikov, upratovacky, vrcharov, tratovakov, udrzbu... Ved ked som v BA a divam sa na to, co to tam mate, tak mam dojem, ze prislusne profesie nerobia vobec nic. Tak naco im platit mzdu?
No vložit článek by neměl bejt problém . Prototyp K3N stejně bude mít *****así čela. Ale jde o to jestli se jim podaří vyrobit plnohodnotný hnací podvozky pod klouby na oba rozchody. Aby to nedopadlo stejně jako s KT8, kde pro 1000 mm prostě kloubový hnací podvozky nebyly.
Sám osobně si myslím že náklady na rekonstrukci a modernizaci podstatně převýšej užitečnost tohohle pasqilu. Vždyť podle stavu některejch vozů se to skoro rovná novostavbě. Oprava rámu, přeplechování bočnic, oprava (výměna) střechy, nový okna, nová výzbroj , oprava a reko podvozků , oprava/výměna motorů (možná asynchron), výroba 2 hnacích podvozků, výroba NP článku, úprava kloubů/výroba čelníků , nový čela, dveře, interiér. Z toho vozu zůstanou tak akorát papíry. Navíc to bude další atyp do sbírky.Takže si myslím že lepší by bylo ty prachy nacpat do urychlení reko KT8 na částečně NP a vytvoření souprav VarCB3 a NVV. I když bych radši tady viděl vozy vyrobený podle licence z německa. Ony ty nízkopodlažní vleky za T6A2 co si tam dělaj se víc podobaj klasický T6/T3 než tenhle vlek . A aspoň jsou 100% NP a maj troje dveře. Takže pro kaštany by se celkem nic nezměnilo. A šířka by šla upravit při výrobě. A když už se něco schvaluje, tak ať to aspoň má pořádný parametry a nejni to nějakěj zmetek, narychlo načmáranej .
Jednoduché:
1) Nesmie to jazdiť na Rajskú - odporná konečná, stále balíky, bez sociálky, praží na teba Oskar, čučia na Teba vlky.
2) Nesmie to jazdiť na Hl.st. - Balíky, odporná konečná.
3) Nesmie to byť sólo z HROBUSTova - hnusné vozy zberačopadavé.
4) Mohla by to byť klobása - s klobásou sa jazdí lepšie.
5) Podľa možnosti by to nemuselo jazdiť po Šancovej - odporný úsek
6) Mohlo by to mať čo najdlhšiu trať - na dlhých linkách sú väčšinou aj dlhšie prestávky a je lepšie dlhšie ísť a mať ľuskú pauzu, než sa točiť na zvrátenej 210. Okrem toho na zákrutovitej a kopcovitej linke si človek aspoň zajazdí.
I.
Videl. Veľa pekné. Akurát pár pripomienok či otázok by som mal:
1) Prečo DP sústavne ignoruje elektromotoricky stavané výhybky?
2) Prečo DP ignoruje elektricky stavané kríže?
3) Prečo DP ignoruje výhybky fy. ELEKTROLINE, keď sú spoľahlivejšie, tichšie, rýchlejšie a menej náročné na údržbu než ESKO?
4) Aký účel plní tá pevná svorka v prostriedku tej stopy z otočky do mesta?
5) Prečo je priama stopa od HROBUSTova do centra nepriama a tak cikcakoidná, že bude problém tam prísť do presunutej zastávky s klasickými zberačmi rýchlosťou 20 km/h?
6) Prečo sa nemohlo zachovať pôvodné usporiadanie otočky s novými armatúrami?
7) Prečo je tých kosoštvorcových oblúkových pseudofrancúzskych svoriek asi 3 ks a nie trebárs už celá otočka?
Netušíš?
I.
1) No ale čo bránilo KE kúpiť si 18m Solárne klobásy:-)?
2) Ten systém je vo svojej podstate blbosť - pri max. trojmiestnom číslovaní nemôže postihnúť viacero liniek idúcich medzi rovnakými (a veľmi rozsiahlymi) mestskými časťami a už vôbec nie ich rôzne trasy. Napr. Petržalka má cca. 150.000 obyvateľov a patria jej čísla "oblastí" 8 a 9. Takže skús prosím prečíslovať napr. všetky prešovské linky na max. trojmiestne čísla tak, aby mali na začiatku aj na konci 8 (sever) alebo 9 (juh) a aby to skutočne vypovedalo aj o ich trasách:-).
I.
1) No ale čo bránilo KE kúpiť si 18m Solárne klobásy:-)?
2) Ten systém je vo svojej podstate blbosť - pri max. trojmiestnom číslovaní nemôže postihnúť viacero liniek idúcich medzi rovnakými (a veľmi rozsiahlymi) mestskými časťami a už vôbec nie ich rôzne trasy. Napr. Petržalka má cca. 150.000 obyvateľov a patria jej čísla "oblastí" 8 a 9. Takže skús prosím prečíslovať napr. všetky prešovské linky na max. trojmiestne čísla tak, aby mali na začiatku aj na konci 8 (sever) alebo 9 (juh) a aby to skutočne vypovedalo aj o ich trasách:-).
I.
Ano-asi mas pravdu-ale chcela som tym ilustrovat, ze nie kazdy spinavy a smrdiaci obcan sa necha pokojne vystrnadit z verejneho dopravneho prostriedku-a tak aj vodic asi radsej znesie par skaredych pohladov od pohorsenych cestujucich ako par faciek niekde na konecnej... :I
Aj ja pridam jednu zo skusenosti "z terenu"-linka 43, klbova Karosa CNG, premavka cez vikend. Na konecnej v lesoparku do busu nastupila skupina podgurazenych bezdomovcov. Rozvalili sa na sedadlach, pili pivo a veselo fajcili v buse. Ked ich vodic poziadal, aby sa spravali v dopravnom prostriedku ako sa patri, lebo budu musiet vystupit, odpovedou mu bol arogantny smiech a vyhrazky. Zratajme to:vodic SAM proti SKUPINE-zodpovedny za milionove vozidlo-keby volal dispecing a policiu, je to minimalne 7 minut--a SAM proti SKUPINE je bez sance...Cize sa musel rozhodnut pre "mensie zlo" a vyckat par zastavok, kym bezdomovci opustili bus sami... :I
1. toto nie su stranky DP Bratislava, t.j. nie si na spravnej adrese aby sa s tym nieco dalej robilo...
2. rozlisuj medzi "ma pravo" a "ma povinnost" - to ze ma pravo znamena ze moze ale nemusi...
Pred časom v dopravných prostriedkoch MHD-BA boli rozlepené kópie članku z noviín, v ktorom sa hovorilo, že vodič vozidla má právo vyhodiť špinavého príp. zapachajúceho cestujúceho z vozidla. Včera, okolo 18.00 vo vozidle 6630 na linke 202 na zastavke Miletičova smerom na Dolné Hony som sa presvedčil, ako to vyzerá v praxi. Vodič rozhodne videl nastupovať dvoch mužov v červených monterkách z firmy SEWAGE (má to súvis s kanalizáciou), poriadne zašpinených a podľa niektorých náznakov ešte aj nelegálnych gastarbeitrov, ale moje upozornenie AROGANTNE odmietol na ten spôsob, že mi ani neotvoril dvere.
Žiadam dopravný podnik o prislušné voči nemu sankcie, lebo tie nehorazné peniaze, čo platíme za dopravu zahrňujú v sebe aj to, aby sme cestovali v cistom prostredi aspoň takom, aké je v súsednom Rakúsku, lebo nás to cestovné "boli" viac ako tých Rakúšanov. Lebo raz sa može stať, že naštvaní cestujúci začnú vyhadzovať z vozidla takých hulvatov, ako spomenúty vodič. Uvedomte si, že nielen pán premier môže dostať úpal z týchto horučáv, ale aj (tobôž) aj občan, odkázaný na MHD.
Čakám na Vašu odpoveď.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Igorko
1) Prečo DP sústavne ignoruje elektromotoricky stavané výhybky?
2) Prečo DP ignoruje elektricky stavané kríže?
3) Prečo DP ignoruje výhybky fy. ELEKTROLINE, keď sú spoľahlivejšie, tichšie, rýchlejšie a menej náročné na údržbu než ESKO?
4) Aký účel plní tá pevná svorka v prostriedku tej stopy z otočky do mesta?
5) Prečo je priama stopa od HROBUSTova do centra nepriama a tak cikcakoidná, že bude problém tam prísť do presunutej zastávky s klasickými zberačmi rýchlosťou 20 km/h?
6) Prečo sa nemohlo zachovať pôvodné usporiadanie otočky s novými armatúrami?
7) Prečo je tých kosoštvorcových oblúkových pseudofrancúzskych svoriek asi 3 ks a nie trebárs už celá otočka?
Netušíš?
I.