Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Igorko #19087:
Ako som offline písal príspevok, tak už medzičasom zase vyrývaš...

Keď sú nevýhody CITYBUSU úplne inde, ako to vidíme tu prítomní, tak nám povedz, nakoľko ty si asi expert úplne na všetko, že aké sú tie tvoje nevýhody. Veľmi rád sa poučím. Keď vymenuješ niektoré tieto nevýhody, zmení sa rýpanie na konštruktívnu diskusiu, o čo sa tu predsa pokúšame. 🙂
Reply on: si #19081:
Presne tak. Na kĺbové linky nasadia 15 m busy, na 15m linky nasadia sóla, na sólo linky nasadia pidibusy SORry, že sa to moc nepodarilo a všetci sa budú tešiť, ako to bombasticky vyriešili, akurát vlci sa budú tlačiť stále viac a viac a utekať z MHD do áut.
Reply on: ufo #19083:
No vidíš. 20 ľudí je podľa teba taká tranzitná frekvencia, aby oprávňovala existenciu "skrzovej" linky? Hlavne ak by si mal prestup do 2 minút?
Ak chceš niečo seriózne navrhovať, tak sa oprosti od toho, že TY jazdíš skoro denne Súmračná - Lackova. Ja som zase, kým som býval v BA, jazdil skoro denne Tomášikova - OD Saratov a nejazdil som takmer nikdy do Petržlenky. Napriek tomu však nežiadam obnovenie linky č. 12 v pôvodnom linkovom vedení a zrušenie MHD v Petržalke:-).
I.
Reply on: J #19078:

- Čo sa týka Citara, nepoznám detailnú technickú dokumentáciu, ako napr. u Karosy. Ja nehovorím ani tak o tom, že je ten gumokol zlý. Skôr by som chcel zdôrazniť, ze je nepraktický. Áno, nepraktický. A keďže DPB si ani nevie povedať, aby tam dali dajaký rozumný interiér, je vo hviezdach, čo by vlastne pod nazvom Citaro do BA došlo.
- Práca špickových konštruktérov (?) Toto ma rozosmialo, naozaj. V dnešnej dobe je dôležité čo najlacnejšie vyrobiť a čo najdrahšie predať. Preto aj ten najšpickovejší konštruktér musí ísť cestou optimalizačných opatrení. Po slovensky povedane, nikto ti už dnes nevyrobí tank, akými boli Ik2xx, S706RTO a pod. (Aj) z dovodu osobných sympatií by som sa priklonil k Solarisu, nielen preto, ze je 100% nízkopodlažný.
- Btw. anketová otázka: Myslíš si, že aj v Karose sú špičkoví konštruktéri? Vieš aký je rozdiel medzi konštrukciou vozidla a technológiou výroby?
- Argumenty, ze sa ich preda vela, tak ich vsetci kupuju by som cakal skor od m@rtina 🙂
- Najlepšie trolíky pre BA Sanosy? Samozrejme si to môžeš myslieť. V princípe to, z čoho pochádzal Sanos mohol byť fakt dobrý autobus. Ja sám mám na Sanosy len tie najlepšie spomienky, avšak na Sanosoch bolo vidieť totálnu a bezhraničnú zvrhlosť režimu. Ľudia, ktorí o tom nemali páru (a teraz zdôrazňujem: netreba mať strojnícke vzdelanie, aby poznal človek základy toho odboru), tí o tom rozhodovali. Z hľadiska cestujúceho by som však Sanosu vytkol len jedno - výšku podlahy, a v tom sa určite zhodneme. Treba si povedať, že Sanosy by mohli dodnes jazdiť, pokiaľ by sa robila priebežná údržba rámu. Ale čo je na tom najhoršie? Že v tej dobe bola na svete 15Tr-ka. V 15Trke by stačil trochu kapacitnejší interiér a je to trolejbus bez akejkoľvek diskusie.
- Prepáč, ak som ťa urazil, ale v čase pisania príspevku som si to ani neuvedomil. Keby si ma poznal lepšie, tak by si chápal, že to je súčasť mojej povahy a že to nie je myslené doslovne. Veľmi rád by som sa ti ospravedlnil aj osobne. Ak máš záujem a čas, mohli by sme sa niekedy stretnúť a o týchto veciach v kľude podebatovať, pretože každý máme mnoho názorov. Aj ja niekedy mením názor, pokiaľ sa mi predložia rozumné argumenty. Ak chceš, tak mi napíš na mail.

Re #19074 Igorko: Niečo na tom pravdy asi bude. (Nielen) medzi návštevníkmi tohoto fóra by mala vládnuť tolerancia, kľud a pokoj. A čo môže túto hladinu rozvíriť? Keď sa jeden rýpač pustí do druhého. Rýpač je totižto osoba príznačná tým, že nedopustí na svoj názor a aj keď mu jeho názor niekto vyvráti, bude jačať. Okrem teba a mňa je takých rýpačov mnoho, napr. hrobust brigádnik (nechodiaci do tohto fóra), fobust (ktorý tu ale vystupuje pod iným nickom) a mnohí ďaľší... a)Solidarita a tolerancia je dôležitá b)Rýpanie rieši maximálne to, že uspokojí potencionálneho rýpača c)Rýpanie sa mení na rozumný návrh, pokiaľ obsahuje 1)argumenty 2)návrhy na realizáciu
Reply on: J #19078:
O aerodynamike, turbulenciách a podobne si zrejme nepočul nikdy, Ty fyzik, čo?
Vodiči majú v lete povolené jazdiť s otvorenou kabínou, práve pre to, čo si napísal "vonku bolo 33 stupňov tak si vieš predstaviť koľko bolo v T3".
Ak sa premnožia také týpky ako Ty, tak DP zruší predné vetráky a bude to. To si chcel?
Je veľmi opodstatnený predpoklad, že korelácia medzi hrdzavosťou busdu a nekúrením bude dosť vysoká. Ale o tom, čo pritiahne cestujúceho, je s Tebou zbytočné debatovať, pretože nemáš pojem o marketingu.
Bude musieť dať? Keď Ti poviem, že mi MUSÍŠ dať 81 miliónov, pretože to inak nejde, tak mi ich dáš? Najprv ich musíš mať. 92 sólo trolov = cca. 1,4 mld. SKK, 136 klobás = cca. 1,5 mld. SKK. Kde ich vezmeš?
15m autobus je podľa mňa úžasná broskyňovina, ak ho niekto chce brať ako kĺbový. Takže slovko "našťastie" rozhodne nie je na mieste.
Neviem nič o drahej prevádzke Slintyhnousov v Prešove a predpokladám, že o nej nevie ani Vladimír či Papyr:-). Opakujem ešte raz - nevýhody Citybusu sú úplne inde, než ich vidíte vy - fandovia.
Adresa s .sk na konci funguje.
I.
Reply on: PvvS #19085:

K2 ma 6,4 metra, 6,7 ma T6A5.
Reply on: ufo #19084:
NE on myslí rozvor mezi čepy. Tam je K2 opravdu kratší K2 má 6,7m a KT8 má 7,5. Sám sem zvdavej na ten pasqil K3N.
Reply on: Igorko #19056:
Coho rozvor-podvozkov? Ved vsetko ma aj K2 aj KT8D5 N 1900mm. A ako to s tym suvisi, to nechapem teraz vazne?
Reply on: Igorko #19060:
chodim s nou takmer kazdy den trasu Sumracna Lackova, 10 ludi v kazdom vozni ide Ruzinov Kv. Ja som to ale porovnaval s L4, tam je to menej.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: J #19078:
TESCO - podľa môjho názoru sa frekvencia zvýši len o málo, pretože:
1. tí, čo pôjdu do takej totálnej riti nakupovať, pôjdu autom a nakúpia celý kufor,
2. tí, čo auto nemajú, väčšinou zostanú už v Poluse, ktorý je na tej istej trase a o dosť bližšie.
Ale môžem sa mýliť, licenciu na veštenie od ministra financií nemám:-)
Reply on: J #19078:
" tie kĺbaté budú však z väčšiny 15m (chvalabohu)" - ja by som povedal skor no zbohom, 15m bus nenahradi plnohodnotne 18m (a mozes si byt isty ze ak budu 15m vozy ze ich budu davat na linky kde povodne boli 18m a nie tam kde by sa zisli (50 a pod))
Igorko>
1.) pretoze vzdialenost "zastavka Pri krematoriu - vstupna brana" je par desiatok metrov. A myslim si, ze sa to da v pohode prejst aj pesi. Mozno budes oponovat, ze do Krematoria chodia povacsine stari ludia. Poviem Ti, ze ti stari ludia musia castokrat prekonavat vacsie vzdialenosti, ked sa chcu dostat z domu na tu "svoju" zastavku.
2.) skor by som tam nechal zachadzat L35, tak ako to tu uz pisal Vladimir, s tym, ze by som mierne upravil grafikon, kedze by bolo treba o 1 voz viac na L35, najma teda v spicke.

Tot moj nazor. 🙂
Reply on: J #19078:

Ten vzduch sa odraza od toho priestoru medzi plafonom autobusu a vetrakom ako takym. Mas tam cca. 5 cm kolmej steny a ak poznas aspon trochu charakteristiku prudenia vzduchu, tak velmi rychlo zistis, kam ti to vlastne bude fukat. Teoriu laminarneho a turbulencneho prudenia si mozes kdekolvek precitat, ak tomu pochopis, daj vediet.
Reply on: Igorko #19062:
Tak to mi povedz ako je možné, že zo strešného vetráku, ktorý je asi 50cm za operadlom sedačky vodiča otočený tak, že pri jazde dopredu fúka vzduch smerom ku druhým dverám, fúka na vodiča. Ty tu hovoríš o fyzikálnych zákonoch. Veď tam ani nie je nič o čo by sa mohol vzduch odrážať späť. Okrem iného vonku bolo 33 stupňov tak si vieš predstaviť koľko bolo v T3. A aj keby na ňu fúkalo mala mať zatvorené dvere tak ako jej prepisy kážu.
Ak by som si mal vybrať krásny bus, v ktorom mi odmrzne prdel alebo vôbec nepôjde a hrdzavý špinavý šunt v ktorom budú príjemné teplotné podmienky a odvezie ma do ciela, tak radšej pôjdem tým šuntom. Ak ty nie, si divný.

Vladimír: Nezabudni, že o 10 dní sa otvorí na Zl. pieskoch najväčšie TESCO v SR, takže to L4 a L2 naplní.

Re #19066 Igorko: BA peniaze na busy bude musieť dať. Inak to proste už nejde a vedenie mesta deklarovalo nákupy 92 sólo trolov a 136 kĺbatých busov a nejaké tie sóla. Avšak tiež si myslím, že megadodávky nie sú šťastné riešenie. tie kĺbaté budú však z väčšiny 15m (chvalabohu)

Igorko: Sorry, vidím, že pri tebe si človek musí dať úplne pozor čo napíše, lebo si nájdeš úplnú ****vinu aby si mohol niekomu vynadať. Nie ja zmluvu podpisovať určite nebudem. A nehodnotím bus podľa našich skúseností, aj keď je divné, že na prezentáciu aby získali zákazku pošlú vadný bus. No CB sa nelúbia ani v Prešove (drahá prevádzka) ani v BB.

Igorko: skúsil som to aj v takom to znení s499.1@pobox.sk avšak vypísalo mi toto: Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: FW:
Sent: 17.8.2003 16:29

The following recipient(s) could not be reached:

's499.1@pobox.sk' on 17.8.2003 16:29
530 5.7.1 Invalid domain: pobox.sk' - authoritative host not found: 's499.1@pobox.sk'

Spectre: Ja nerozhodujem o tom, čo by sa kupovalo. Neviem akú máš školu, keď si dovoluješ kritizovať prácu špičkových konštruktérov. Jedine, že by si mal s Citarom skúsenosti, ale kde by si ich nabral hmm... pretože nám ich tu po Slovensku veľa nejazdí. A tiež som nepočul že by sa v tej Nitre na neho sťažovali, ani na Solarisy sa v KE nesťažujú, len tie CB akosi škrípu.
Citaro sa mi ľúbi, avšak to sa mi aj Solaris aj CB. najkrajšie je podľa mňa Citaro a z tohoto hľadiska by som v BA chcel vidieť Citaro aj keď najlepší by bol asi Solaris. No nie som technik, ale to ty tiež nie. Ale nikdy mi nezobereš právo vyjadriť sa a ak si budem myslieť, že by boli najlepšie trolíky pre BA Sanosy, tak to poviem a môžeš ma urážať koľko chceš. Bo o ľudoch tvojho zmýšlania a prejavu si mysím svoje. Jeden taký tu už bol, snažil som sa sním vychádzať nešlo to, zdá sa, že ani s tebou to nejde.
Zaujímavé je, že tých Citár sa predá dosť, takže asi také zlé nebudú.
Reply on: Igorko #19053:
Vsak v pohode.. S tymi zelezniciarmi mas pravdu 🙂
Reply on: Vladimír #19051:
Ten oznam je na Opletalovej tusim a v strede niekto napisal "pičo stará". Ten pristresok z Rajskej bol asi pred pol rokom niekde na Devine a so starymi CP z 1991 z tej Rajskej 🙂
Reply on: Igorko #19054:
To by mi pomohlo, pretoze v lete skoro kazdy den cestujem 96kou na ZST NM, potom idem peso na Zatisie a odtial elinou na Zlate piesky. To by som potom nemusel prechadzat ten kus.
Reply on: Spectre #19071:
No, nechcem sa Ťa dotknúť, ale akú máš TY paru o technike, keď tu nazývaš poyebaným autobus, ktorý valcuje Európu?
Reply on: neoplan #19046:

1) Lebo vtedy boli električky neperspektívne.
2) Lebo Petržalak vtedy nebola stopaťdesiattisícové sídlisko ale bohapustá diera.
3) A čo by si robil s elinami pri Sade Janka Kráľa?
I.
Reply on: J #19042:
Keby si čo len minimálne popremýšľal, tak by si prišiel na to, ako ho sfunkčniť. Čo takto použiť skutočnú doménu Slovenska?
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.