Dobry vecer prajem, mal by som na Vas jednu mozno sprostu, ale pre mna velmi zaujimavu otazku. Je mozne ist za isty poplatok napr. cvicnou elektrickou po drahe s instruktorom ked nemam vodicak na elektricku a mam nad 21r a v.p. sk. B ? JAzdu myslim tak ,,pre zabavu,, kedze som velky fanusik elektriciek hlavne trojiciek T3
Dakujem Vam velmi pekne.
Pytam sa to pretoze z pocutia som pocul ze jedno mesto toto povolovalo za isty poplatok 100E-500E. Dakujem
S pozdravom Jan
1. Co chcu akoze povedat tym okienkom "IDS 215 - INTEGROVANY DOPRAVNY SYSTEM"?
2. To, ze v zone 215 vraj plati "predplatny cestovny listok BID" je blbost, praveze ten tam neplati (PCL BID je dnesny PCL s BID priplatkom), platit tam bude predplatny listok IDS BK (pre danu zonu).
Jedna poznámka mimo témy: v schéme trolejbusov v sekcii mapy vám už dlhšiu dobu chýba zastávka Kvačalova (všimol som si to až keď som si prezeral nové schémy doplnené o pásma 100 a 101), je zaujímavé, že si to nikto iný zatiaľ nevšimol. V schéme všetkých liniek MHD zast. Kvačalova nechýba. Ďakujem.
cestujúci si kúpia bicykle, tento týždeň som videl v správach informáciu o "budovaní" nových cyklotrás a hneď to aj povedali že pôjde aj o tzv. cyklopiktogrami na cestách. (V Bratislave znamená že vo väčšine prípadov, keďže cesty a chodníky sú plné zaparkovaných áut, čiže nie je možné vyznačiť samostatné cyklopruhy a na reálne stavanie nových cyklocestičiek Bratislava nemá peniaze)
Ešte jedna zima a IKARUSY pôjdu kade ľahšie. Čím dlhšie sa bude odkladať myšlienka tendra na nové busy, tým sú reálnejšie podobné problémy ako pri trolejbusoch. Aby sa takáto situácia nevyskytla o rok aj pri autobusoch, len rozmýšľam čo bude jazdiť miesto nich
Podľa mňa riaditeľ DP nedáva celkom správne informácie o autobusoch. Hovorí: "máme asi 110 autobusov, ktoré sú do 15 rokov staré, takže tam je tiež vysoká poruchovosť a vysoké náklady na opravu, ". Ak by sme to brali doslova, vlastne hovorí o všetkých druhoch SORIEK, Mercedesov, TEDOMOV, Irisbusov. Správne by malo byť "máme asi 110 autobusov, ktoré sú viac ako 15 rokov staré...". Ale ani to nie je úplne správna informácia. Asi bral do úvahy len KAROSY (momentálne je ich 65, najmladšie majú 18 rokov) a kĺbové IKARUSY (momentálne je ich 40, najmladšie majú 15 rokov) a nebral do úvahy IKARUSY 412 (momemntálne je ich 24, najmladšie majú tiež 15 rokov), čiže DP má najmenej 129 autobusov, ktoré majú 15 a viac rokov. Navyše ide vo všetkých prípadoch o vysokopodlažné vozidlá.
Hovorí tiež o kúpe autobusov z peňazí za predaj emisií. Ale trolejbusy a električky sa idú kupovať z EUROFONDOV, prečo nie aj autobusy? Z EUROFONDOV sa budú robiť len opravy tratí a nové trate električiek a kúpa autobusov je v tomto prípade pasé? Riaditeľ opakuje tiež, že koľko trolejbusov a električiek idú kupovať (podľa mňa veľmi málo a nekupujú kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom), hovorí aj o dátume, do ktorého ich chcú kúpiť, ale o autobusoch nehovorí opäť nič. Chce ich kupovať už tento alebo budúci rok, alebo čakať ďalších 15 rokov? Chce ich kupovať 10, alebo viac ako 100. Ak by mali nahradiť všetky tie staré autobusy, by ich potreboval najmenej 150, aby mal rezervu. Dokonca si myslím, že by mal urobiť to, čo chcel urobiť pri zmene v garážovaní autobusov v roku 2011- autobusy tie isté dať do jednej vozovne, čo však nikdy sa nezrealizovalo (všetky kĺbové SORKy z JD a PE dať do Trnávky a 12m IRISBUSOV z PE do Trnávky). V takom prípade pre JD kúpiť 100 autobusov kĺbových (+ vypravovať z nej aj cez pracovné dni linku 63 a vrátiť do nej linku 50 a vypravovať na ňu kĺbové autobusy, čo jeden čas bolo), pre Petržlaku asi 80 kĺbových autobusov a 50 12metrových. Tak by podľa mňa bola dostatočná rezerva vo všetkých vozovniach a v prípade potreby by sa mohli bez strachu použiť v prípade nejazdenia električiek a trolejbusov.
on-line