Reply on: TomJ #188810:
Ale 27 nemá číselne s Dúbavkou spoločné nič. Mohli ju prečíslovať na 36 alebo 38, príp. na 13x. Inak to oblastné číslovanie bola zbytočnosť aj, lebo iba limituje pri číslovaní liniek, aj keď máme v každom rade k dispozícií 20 čísel pre autobusy a trolejbusy, viď. 20-29 a 120-129. Ibaže u nás je problém, že sa čísla rozhadzujú na kraviny a máme to nejednotné. Na jednej strane sa spoje s 2-3 rôznymi trasami číslujú pod jednou linkou (77 a 80) a na druhej strane, kvôli skráteným vloženým spojom alebo spojom na rovnakej trase s rozdielom jednej zastávky máme dve linky úplne na prd (28/29, 31/39, 91/191, 92/192, 96/196, a 25 by mohla byť 121). Nepovedal by som nič, keby sme boli v časoch plastových cedúl, kde toto malo zmysel, ale dnes máme elektronické tabule a prehľadné CP, a orientácia cestujúcich je tak ľahká ako len môže byť. K dokonalosti chýbajú tie stropné displeje vo vlečkách autobusov a trolejbusov, príp. tie obojstranné monitory využiť na informácie o MHD pre cestujúcich a trase danej linky.
ophis