Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #187878:
Ocakavs snad to, ze MBCC ktore ide raz za 5min a vezme do 200 ludi, ked nahradi elektiricka co ide kazdych tiez 5 minut po tej istej trase, ale vezme tych ludi 400, myslis ze to nepostaci? A vazne poredpokladas, ze DPB dokaze spravit intervaly ako metro (i ked budu prebytocne)? ?? A navyse, nezabudaj, ze elektricka sa napoji na safku do siete. Uz teraz je tam prehustena doprava. Nechcem byt kazisvet, ale ocakavas, ze to krizovatka spolu so zastavkou vydrzia? taky napor? predsatv si interval 90 sekund pri elektricke. Minut bude stat na safku nez dostane volno, to tam budu elektricky dve. dalsie sa s tiez velmi malym intervalom budu lepit od noveho mosta.....na zastavke treba aj odstanicovat. Ocakavs, ze proste na zastavke nebude do pol noci klud, lebo kazdych 30 sekund pojde elektricka? Ako, je to komfortne cestovanie, to ano, ale mame na to vozit vzduch? (nespominaj uz existujuce pripady vozenia vzduchu ako l.82, to je ina tema)
Reply on: ophis #187879:
Keby si si aspon precital co sa tam vlastne stalo ? ? ?
za chvíľu aby vlaky na všetkých nechránených priecestiach chodili 30km/h lebo idioti na cestách musia liezť na priecestie zrovna keď ide vlak ?
Reply on: fanatikmhd #187875:
A prepac, ale netusim akym myslienkovym pochodom si prisiel k tomu ze Petrzalka by mala mat najhorsi interval zo vsetkych radial. Prave naopak.
Reply on: fanatikmhd #187875:
"Stale riesite CSS v Pe pre elektrickovu trat, ktora nebude hadam ani 5 rokov" - Ta CSS je na useku po Bosakovu a ten by do troch rokov byt mal. A nie je dovod mysliet si ze nebude dalej - musi byt, inak by ten tramtrain nemal zmysel (nedal sa prevadzkovat) a bolo by bubu od unije.
http://www.zeleznicny.net/aktuality-z-nasich-trati/nehoda-ic507-pri-benadikovej/1/1433/0

Kto by chcel vidiet galeriu k vcerajsej nehode IC507 Kriváň s cestármi. Vidno, že rušňovodič vďaka plne loženému nákladiaku posypovým materiálom nemal najmenšiu šancu.
chlapci chlapci, ukludnite sa 🙂 Stale riesite CSS v Pe pre elektrickovu trat, ktora nebude hadam ani 5 rokov. Vcil sa vyuziju EF na stavbu po Bosakovu, a smitec. Dalej prachy nebudu (ak EU neuvolni dalsi riadny balik pre JeTi). CSS sa da nastavit tak, aby elektricka nikde nestala, pricom napr v takom svedsku som sa prave stretol s takym prvkom, ze na menej vytazenych "priecestiach" bolo normal zabezpecovacie zariadenie, kratke predzvananie, a elektricka preletela. V liberci tusim to je tiez, Petrzalka nema absolutne take cesty, kde by sa tvorili kolony alebo to nebolo mozne. Podla povodneho planu vedenia trasy (ktory +- je vzdy rovnaky) nastane problem akurat pri Jungmanovej, kde je celkom slusna doprava (Ale CSS by rovno vyriesila problemy s prejazdom cez tu retardovanu Tkrizovatku), a dalsie miesto asi az pri Technopole. Inde nie je taky prepravny prud, kde by nastalo akekolvke zdrzanie, co i len pri 90s intervale. A po dalsie, aj s nakupom novych vozov, sa Dp dle meho zbavi par poslednych srotov. Teraz ten vysmech v podobe znovuobnovenia uz davno vyredeneho vozidla z dovodu akutneho nedostatku prevadzkyschopnych vozidiel.......Moc tych elektriciek neostane volnych. Trat do Pe dostane minimalne interval l.95 co je 5min. Takze kazde 2,5min ak by sa vozy triafali na krizovatkach by bola krizovatka zastavena na malu chvilku. Problem?

Preferencia sa da spravit aj dobre. Dokonca velmi dobre! Staci len chciet, a mat spravneho dodavatela. Aj siemens to vie, ale musi byt aj spravna objednavka 😉 Siemens iba programuje zadane udaje. Ak sa mu zada, ze na tej a onej krizovatke ma stale prednost IAD, tak pref nepref, stale auta prejdu a elektricka postoji.
Reply on: VLK #187873:
ja ich bohuzial mam tiez a mozes si masirovat ego kolko chces, krizovat v PB bol najvacsi tunel a fiasko zaroven co sa tyka CSS na slovensku a neprekonaho ani IDS na dialniciach.

cize presne podla toho viem, ze aj ta vasa preferencia v petrzalke len vyusti do toho, ze elektricka bude cisty fail, bohuzial. co uz no, ked si taki sebastredni neschopaci masiruju ego 🙂
Reply on: aquila #187838:
nebudem to ďalej rozoberať, nakoľko ja mám fakty a štatistiky z priepustnosti križovatky pred a po... a ty ❓ iba bláboly a urážky...

v blízkej dobe sa zrejme ukáže, kto tu kecal a potom bude infantilná aquila a nie vlk ?
normálne by som sa rád opýtal, čo dokázala aquila, ale asi by som bol veľmi sklamaný, pretože okrem veľkohubých rečí a urážok sa zrejme na viac nezmohla...
Reply on: petoo #187871:
Fíra mŕtvy, údajne aj niekto s ním daľší na mašine. Zatiaľ stále agentúra JPP. Možno irónia, ale 350.009, 350.010, a teraz 350.011...
Minútku ticha za košického fíru.
Pokial ide o zastavky, riesenie podla mna nie je len tak povyberat zastavky a zrusit ich. Problematiku treba riesit komplexnejsie a okrem rusenia treba aj budovat nove zastavky (napr. zlucit dve zastavky do novej v strede).

Podla mna je blizko k idelu intonyho navrh: http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=2774

Akurat ja by som tie zastavky v centre riesil uplne inak: http://goo.gl/maps/vNGar - chyba sice zastavka Nam. L. Stura smer KV, ale je to kompenzovane priamym pristupom do centra zo zastavky Hviezdoslavovo namestie.
Reply on: Ámos #187863:
100% preferencia bude len pri mimourovnovom krizenim, akonahle tam mas semafory tak to nebude nikdy preferencia, len drahy system, ktory KDI alebo niekto vypne. nejaky blabol infantilneho vlcika ma nezaujima, lebo to je snilek od stola, ktoreho ouput bude veskery zadny.

co sa tyka rusenia zastavok a uspory, 20% je setsakramensky vela, dalej ta priemerna rychlost je bohuzial ciste teoreticka
aj ked hej zrovna dubravska radiala je na tom este docela OK, ale uz aj pri pokracovani od borskej po molecovu je to hustejsie, kde by sa to mozno dalo optimalizovat
je velka skoda, ze sa clenitost terenu nevyuzila na jedndouche a lacne zahlbenie isty casti trate uz pri uvodnom budovani a tym aj zvysena preferencia.

dalej nehovorim o zastavkach od seba 900m, ale napriklad zastavky tak vzdialene ako su v povodnom plane v petrzalke .. to je docela optimum,

skor v meste sa snazit o vacsi rozostup medzi zastavkami.

avsak takyto komplexny dokument ako pisal aj valec a viaceri bratislave chyba.

pritom s viacerymi malymi zmenami by sa dalo dosiahnut nesktutocne vela.

uz len potiahnutie dubravskej radialy po bory, urobit tam s TID a parkovisko, to iste pri predlzeni ruzinovskej radialy po TID ruzinov a napojenie na business cluster avion, detto predlzenie vajnorskej radialy po zeleznicnu zastavku vajnory a urobit tam prestupny bod.

radialu na mlynske nivy, pripravit petrzalsku radialu na vetvenie v ramci petrzalky..

ale normalne projektovane veci a nie hluposti CSSkovej lobby..



aj ked dubravka je na tom este docela dobre co sa tyka rozostupov
Reply on: Ike #187867:
Ono je to všetko pekné, ale my s tým aj tak nič neurobíme, a kompetentným je to jedno, veď robiť preferenciu električiek, to by znamenalo, že by vo svojom Bavoráku strávil cestou do práce možno o pár minút viac, a to je nevýhodné 😉

Inak tak isto Pri Vinohradoch/Komisárky sú pomerne blízko, Kraksňany a Nový záhon sú oproti špičke vždy nevyužité, nikto nevystupuje, nenastupuje, v 1. prípade maximálne vodiči, ale nie vždy... viem, že spraviť električkové zastávky na znamenie nie je len tak, minimálne by potom nesedeli časy, takže v konečnom dôsledku by sa čas neušetril, maximálne trochu energie... 🙂
Reply on: Ámos #187864:
Tvoj príspevok znova dokazuje, že koľajová doprava ako nosný systém MHD v BA stačí, len treba drobnými a finančne zanedbateľnými úpravami dosiahnuť najvyššiu efektivitu. Čo sa týka neriadených prejazdov, polovica z nich by sa dala zrušiť. Pri niektorých riadených platí to isté - napr. Botanická. Stačí dovoliť otáčanie na CSS pri Riviére a celá CSS aj s priechodom sa môže zrušiť.
Reply on: on-line #187865:
pardon SNEHOVÁ ?
Ahojte pocujte tu http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/6909/zima-v-roku-2004.html#96706-4070-ako-udrzba-zastavok kolko platili ? ? lebo ten názov sa mi páči že "SNEŽNÁ HOTOVOSŤ" ? ?
Reply on: Valec #187862:
Ano Chlumeckeho, Borska, Jurigovo namestie (mozno), Vozovna Krasnany.
Dnes ma L5 Dubravku prejdenu s priemerkou 24,1km/hod. K novemu mostu to je 23,75km/hod. (hrubo ratane vzdialenost a cest cas v CP)
Prazske Acko ma priemerku 29,4 na svojej trase, samozrejme bez zapocitania cesty cestujuceho do/z pozdemia. Na namesti mieru na eskalatoroch stravi hore-dole tri minuty ak si dobre pamatam.

Skotucne teda treba rusit zastavky alebo poriesit zvodidla, neriadene prejazdy a riadene krizovatky, a dosiahnut rychlost metra tymito prostriedkami, pricom zachovame komfort blizkosti zastavok.
Reply on: aquila #187861:
Takze v prvom rade, smiesni nie som a nehaj si tento styl na domov ked si tak zvyknuty sa rozpravat.
Mimourovnove riesenie alebo 100% preferencia OK.
Preriedenie zastavok, nie som si isty. Porovnanie s metrom neobstoji. teda pokial nechces popri elektricke s preriedenymi zastavkami tahat busy ako priblizovadla a mat v Dubravke tri zastavky elektricky aby si mal cca priblizne 900m useky medzi zastavkami.
resp ktoru konkretnu zastavku by si v Dubravke zrusil? Dnes su od seba najblizsie 300m a priemerne 400m. vzdialenost, ktoru zdravy clovek prejde za asi 5 minut. Za tolko prejde L5 Dubravku. (Krcace neratam, tam sa moc o ruseni zastavok vraviet neda) Cize kolko chces tym zrusenim usetrit? 20% prepravneho casu? cize minutu? Takze niekomu predlzime dochadzkovy cas o tri - styri minuty aby si jednu usetril? ?
Reply on: Ámos #187843:
Tak záleží od toho, o koľko bude dlhšia celková doba cesty. Možno tým turistikovaním na zastávku zabijem naviac 2 minúty ale rýchlejšou cestou ušetrím 3,5. Hlavne, aby sa tie zastávky nerušili len tak od stola (ako tu padal návrh na zrušenie Chlumeckého), ale aby rešpektovali zaužívané pešie trasy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.