Pokial ide o zastavky, riesenie podla mna nie je len tak povyberat zastavky a zrusit ich. Problematiku treba riesit komplexnejsie a okrem rusenia treba aj budovat nove zastavky (napr. zlucit dve zastavky do novej v strede).
Akurat ja by som tie zastavky v centre riesil uplne inak: http://goo.gl/maps/vNGar - chyba sice zastavka Nam. L. Stura smer KV, ale je to kompenzovane priamym pristupom do centra zo zastavky Hviezdoslavovo namestie.
100% preferencia bude len pri mimourovnovom krizenim, akonahle tam mas semafory tak to nebude nikdy preferencia, len drahy system, ktory KDI alebo niekto vypne. nejaky blabol infantilneho vlcika ma nezaujima, lebo to je snilek od stola, ktoreho ouput bude veskery zadny.
co sa tyka rusenia zastavok a uspory, 20% je setsakramensky vela, dalej ta priemerna rychlost je bohuzial ciste teoreticka
aj ked hej zrovna dubravska radiala je na tom este docela OK, ale uz aj pri pokracovani od borskej po molecovu je to hustejsie, kde by sa to mozno dalo optimalizovat
je velka skoda, ze sa clenitost terenu nevyuzila na jedndouche a lacne zahlbenie isty casti trate uz pri uvodnom budovani a tym aj zvysena preferencia.
dalej nehovorim o zastavkach od seba 900m, ale napriklad zastavky tak vzdialene ako su v povodnom plane v petrzalke .. to je docela optimum,
skor v meste sa snazit o vacsi rozostup medzi zastavkami.
avsak takyto komplexny dokument ako pisal aj valec a viaceri bratislave chyba.
pritom s viacerymi malymi zmenami by sa dalo dosiahnut nesktutocne vela.
uz len potiahnutie dubravskej radialy po bory, urobit tam s TID a parkovisko, to iste pri predlzeni ruzinovskej radialy po TID ruzinov a napojenie na business cluster avion, detto predlzenie vajnorskej radialy po zeleznicnu zastavku vajnory a urobit tam prestupny bod.
radialu na mlynske nivy, pripravit petrzalsku radialu na vetvenie v ramci petrzalky..
ale normalne projektovane veci a nie hluposti CSSkovej lobby..
aj ked dubravka je na tom este docela dobre co sa tyka rozostupov
Ono je to všetko pekné, ale my s tým aj tak nič neurobíme, a kompetentným je to jedno, veď robiť preferenciu električiek, to by znamenalo, že by vo svojom Bavoráku strávil cestou do práce možno o pár minút viac, a to je nevýhodné
Inak tak isto Pri Vinohradoch/Komisárky sú pomerne blízko, Kraksňany a Nový záhon sú oproti špičke vždy nevyužité, nikto nevystupuje, nenastupuje, v 1. prípade maximálne vodiči, ale nie vždy... viem, že spraviť električkové zastávky na znamenie nie je len tak, minimálne by potom nesedeli časy, takže v konečnom dôsledku by sa čas neušetril, maximálne trochu energie...
Tvoj príspevok znova dokazuje, že koľajová doprava ako nosný systém MHD v BA stačí, len treba drobnými a finančne zanedbateľnými úpravami dosiahnuť najvyššiu efektivitu. Čo sa týka neriadených prejazdov, polovica z nich by sa dala zrušiť. Pri niektorých riadených platí to isté - napr. Botanická. Stačí dovoliť otáčanie na CSS pri Riviére a celá CSS aj s priechodom sa môže zrušiť.
Ano Chlumeckeho, Borska, Jurigovo namestie (mozno), Vozovna Krasnany.
Dnes ma L5 Dubravku prejdenu s priemerkou 24,1km/hod. K novemu mostu to je 23,75km/hod. (hrubo ratane vzdialenost a cest cas v CP)
Prazske Acko ma priemerku 29,4 na svojej trase, samozrejme bez zapocitania cesty cestujuceho do/z pozdemia. Na namesti mieru na eskalatoroch stravi hore-dole tri minuty ak si dobre pamatam.
Skotucne teda treba rusit zastavky alebo poriesit zvodidla, neriadene prejazdy a riadene krizovatky, a dosiahnut rychlost metra tymito prostriedkami, pricom zachovame komfort blizkosti zastavok.
Takze v prvom rade, smiesni nie som a nehaj si tento styl na domov ked si tak zvyknuty sa rozpravat.
Mimourovnove riesenie alebo 100% preferencia OK.
Preriedenie zastavok, nie som si isty. Porovnanie s metrom neobstoji. teda pokial nechces popri elektricke s preriedenymi zastavkami tahat busy ako priblizovadla a mat v Dubravke tri zastavky elektricky aby si mal cca priblizne 900m useky medzi zastavkami.
resp ktoru konkretnu zastavku by si v Dubravke zrusil? Dnes su od seba najblizsie 300m a priemerne 400m. vzdialenost, ktoru zdravy clovek prejde za asi 5 minut. Za tolko prejde L5 Dubravku. (Krcace neratam, tam sa moc o ruseni zastavok vraviet neda) Cize kolko chces tym zrusenim usetrit? 20% prepravneho casu? cize minutu? Takze niekomu predlzime dochadzkovy cas o tri - styri minuty aby si jednu usetril? ?
Tak záleží od toho, o koľko bude dlhšia celková doba cesty. Možno tým turistikovaním na zastávku zabijem naviac 2 minúty ale rýchlejšou cestou ušetrím 3,5. Hlavne, aby sa tie zastávky nerušili len tak od stola (ako tu padal návrh na zrušenie Chlumeckého), ale aby rešpektovali zaužívané pešie trasy.
a kto tvrdi, ze to musi byt zelozebetonove monstrum ? je to vec zasadenia do prostredia, a to iste co si tu dal nas potom caka pri estakade artmedia, tam to ozaj hrozi, a ako spomenul tr3mp maximalne sa to bude vyuzivat na divoke parkovanie. nic ine ..
kym estakada nad bosakovu by nemala taky osud ako hlubocepy, kedze by to islo nad cestou cize by mala zhruba asi taky osud ako zaustenie noveho mostu nad nabrezim .. ale funkcnost by bola uplne niekde inde.
chudaci pouzivatelia metra, tiez musia ist dalej zastavke a teraz prestanu nim jazdit ? nebud smiesny, sam dobre vies, ze preriedenie zastaviek a mimourovnove riesenie by rapidne zrychlilo elektricku a potom by aj ludom doslo, ze radsej sa prejdem 2-3 minuty navyse, ale usetri mit o mozno aj pol hodiny oproti autu a to nehovoriac o strese.
cize tata estakada by mala len a len pozitivny vplyv na okolie, nehovoriac o tom, ze sa to dalo vyuzit aj na mimouorvnove prechadzanie chodcov a cyklistov ..
ako spomenul 810zzk, tiez by som bol proti len estakadovemu variantu, v ale o plne mimourovnovo rieseny kombinovany varianty, s polozapustenou trasou ci uz elektricky, alebo ciest, ale aby sa v ziadnom bode elektricka nekrizovala s IAD
No ano, ale to sme v dobach kedy sa mesta stavali pre ludi a vsetko muselo byt esteticke. V dobach takzvanych - La Belle Époque.
Dnes ide o naliatie co najvacsieho mnozstva betonu. lebo kubik betonu ma svoju presne stanovenu cenu s presne stanovenym ziskom. je jedno ako to bude vyzerat, len nech je to co najmohutnejsie.
Tak samozrejme, že estakády potrebujú údržbu. Smetisko a grafftti zrovna nepredstavujú estetické prostredie To si trúfam povedať, že na to nemáme mentalitu. Ale každopádne bude úspech ak nejaká estakáda bude. Inak v BA sú aj niektoré miesta celkom pekné pod estakádami, napr. pod Apollom je to celkom slušné. Ale možno by som priestor pod estakádou využil na poriadny cyklochodník.
neviem ci by to dopravu zrychlilo a ci linka iduca centrom by nebola od tunela na racianskom myte v rovnakom case ako ta po "obchvate"
No ale rozhdone by to pomohlo obsluhovat atraktivne uzemia v okoli dostojevskeho, karadzicovej. Sucasne aj buduce. Neviem si moc predstavit, co sa stane s dopravou po dostavani projektov penty a hb reavis group v danej lokalite. teda viem, ale pekna predstava to nie je.
Ja si vlastne momentalne neviem, ci tu niekto vobec cita prispevky ostatnych pozorne.
Opakujem, nemam nic proti estakadam! Ale musia byt esteticke. zatial som skutocne esteticku este nevidel. Spodok estakady by sa dal vyuzit na maly amfiteater, skate park,, detske ihrisko, lanove centrum, horolezecku stenu, male kaviarne a krcmy s vonkajsim sedenim, na prepojenie s existujucim parkom etc etc. alebo cokolvek co by si ludia navrhli.
V BA chýba "električkový obchvat". A pritom by stačilo trať potiahnúť cez Dostojevského cez Legionársku, križovať Vajnorskú radiálu, pokračovať cez ŽST Filiálka a napojiť sa na Račiansku radiálu + dať tam riedko zastávky Umožnilo by to vznik liniek, ktoré sa vyhýbajú centru. A vznikli by také dopravné uzly + možnosti ako trasovať linky mimo centra (aj prípade výluky)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Podla mna je blizko k idelu intonyho navrh: http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=2774
Akurat ja by som tie zastavky v centre riesil uplne inak: http://goo.gl/maps/vNGar - chyba sice zastavka Nam. L. Stura smer KV, ale je to kompenzovane priamym pristupom do centra zo zastavky Hviezdoslavovo namestie.