Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #187843:
a kto tvrdi, ze to musi byt zelozebetonove monstrum ? je to vec zasadenia do prostredia, a to iste co si tu dal nas potom caka pri estakade artmedia, tam to ozaj hrozi, a ako spomenul tr3mp maximalne sa to bude vyuzivat na divoke parkovanie. nic ine ..

kym estakada nad bosakovu by nemala taky osud ako hlubocepy, kedze by to islo nad cestou 🙂 cize by mala zhruba asi taky osud ako zaustenie noveho mostu nad nabrezim .. ale funkcnost by bola uplne niekde inde.

chudaci pouzivatelia metra, tiez musia ist dalej zastavke a teraz prestanu nim jazdit ? nebud smiesny, sam dobre vies, ze preriedenie zastaviek a mimourovnove riesenie by rapidne zrychlilo elektricku a potom by aj ludom doslo, ze radsej sa prejdem 2-3 minuty navyse, ale usetri mit o mozno aj pol hodiny oproti autu a to nehovoriac o strese.

cize tata estakada by mala len a len pozitivny vplyv na okolie, nehovoriac o tom, ze sa to dalo vyuzit aj na mimouorvnove prechadzanie chodcov a cyklistov ..

ako spomenul 810zzk, tiez by som bol proti len estakadovemu variantu, v ale o plne mimourovnovo rieseny kombinovany varianty, s polozapustenou trasou ci uz elektricky, alebo ciest, ale aby sa v ziadnom bode elektricka nekrizovala s IAD
Reply on: Solider #187858:
A v čom to mení estetický aspekt?
Reply on: S499.1023 #187857:
No ano, ale to sme v dobach kedy sa mesta stavali pre ludi a vsetko muselo byt esteticke. V dobach takzvanych - La Belle Époque.
Dnes ide o naliatie co najvacsieho mnozstva betonu. lebo kubik betonu ma svoju presne stanovenu cenu s presne stanovenym ziskom. je jedno ako to bude vyzerat, len nech je to co najmohutnejsie.

Aj dnes prebudovana estakada v New Yorku na jeden krasny park je uzasne. U nas sa radsej zvolil variant vystavby noveho mosta ako premeny na most promenadny a zeleny - http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/images/2009/200902_starymost1.jpg
Reply on: Ike #187850:
Rozdiel medzi estakádou na Barrandove a estakádou v Petržalke je v teréne. Kým v Prahe prekonáva údolie, v Bratislave je to rovina.
Reply on: Ámos #187854:
Videl si niekedy Negrelliho viadukt alebo nadzemnú časť U6 vo Viedni?
Reply on: Ámos #187855:
Tak samozrejme, že estakády potrebujú údržbu. Smetisko a grafftti zrovna nepredstavujú estetické prostredie 🙂 To si trúfam povedať, že na to nemáme mentalitu. Ale každopádne bude úspech ak nejaká estakáda bude. Inak v BA sú aj niektoré miesta celkom pekné pod estakádami, napr. pod Apollom je to celkom slušné. Ale možno by som priestor pod estakádou využil na poriadny cyklochodník.
Reply on: Ike #187852:
neviem ci by to dopravu zrychlilo a ci linka iduca centrom by nebola od tunela na racianskom myte v rovnakom case ako ta po "obchvate"
No ale rozhdone by to pomohlo obsluhovat atraktivne uzemia v okoli dostojevskeho, karadzicovej. Sucasne aj buduce. Neviem si moc predstavit, co sa stane s dopravou po dostavani projektov penty a hb reavis group v danej lokalite. teda viem, ale pekna predstava to nie je.
Reply on: Ike #187850:
Tu predsa nejde o to ako vyzera estakada na vrchu. to iste miesto http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Praha,_Hlubo%C4%8Depy,_tramvajov%C3%A1_estak%C3%A1da_z_%C3%BAdol%C3%AD_potoka.JPG na prechadzku by si tam asi nesiel...

Ja si vlastne momentalne neviem, ci tu niekto vobec cita prispevky ostatnych pozorne.
Opakujem, nemam nic proti estakadam! Ale musia byt esteticke. zatial som skutocne esteticku este nevidel. Spodok estakady by sa dal vyuzit na maly amfiteater, skate park,, detske ihrisko, lanove centrum, horolezecku stenu, male kaviarne a krcmy s vonkajsim sedenim, na prepojenie s existujucim parkom etc etc. alebo cokolvek co by si ludia navrhli.
Reply on: Ámos #187848:
V BA chýba "električkový obchvat". A pritom by stačilo trať potiahnúť cez Dostojevského cez Legionársku, križovať Vajnorskú radiálu, pokračovať cez ŽST Filiálka a napojiť sa na Račiansku radiálu + dať tam riedko zastávky Umožnilo by to vznik liniek, ktoré sa vyhýbajú centru. A vznikli by také dopravné uzly + možnosti ako trasovať linky mimo centra (aj prípade výluky)
Reply on: Ike #187850:
Aj toto je celkom pekné na to, aké je to monštrum (aj keď som nebol zástanca tohto variantu)
http://www.casopiseurostav.sk/images/galeria_stavieb/slovensko/2010/estakada.jpg
Reply on: Ámos #187849:
Je to vec vkusu, ale toto je podľa Teba tiež škaredé?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Hlubo%C4%8Depy_tram.jpg/800px-Hlubo%C4%8Depy_tram.jpg

Ja viem, že v BA estetika neznamená nič, ale myslím si, že keby to pekne zladili napr. s mostom Apollo, tak by to bolo pekné. V podstate ani novšie diaľničné estakády na D1 a R1 nie sú škaredé. A pritom stačí, keď sú bielej farby s farebným zábradlím.
Reply on: 810zssk #187846:
ano z estakadou sa da vyhrat. ja to nepopieram. uz len keby sa z nich urobili vysute zahrady, napriklad. so sedenim. no problem je, ze na slovensku sa taketo nedeje. a tak som apriori proti.
Ved uz len keby sa dnesne estakady v petrzalke dali obrast brectanom ci pavinicom. bola by to pastav pre oci miesto nechutneho betonoveho monstra, pod ktorym stavaju slapky.
Reply on: 810zssk #187845:
osobne si nemyslim, ze problem stania na zastave tak prilis brzdi elektricku.
Co je problem su krizovatky a nesmierne vlecuci sa prejadz centrom.
Ked idem rano pesi do prace a zo sturovej zbadam L9 pri divadle, tak ma predbieha pri dvoch levoch a niekedy az pri medickej.
K estakáde Artmedia, je otázka, aké bude reálne využitie priestoru pod ňou. V územnom pláne zóny je len jedna komunikácia, zvyšok bude parkovisko? Ak áno, tak to bude trochu drahé parkovanie. ?
Reply on: Ámos #187844:
Lenze mi nehovorime o estakade napriec Petrzalkou (osobne som skor za podjazdy, ci uz cestne, alebo elektrickove), ale o JEDNEJ estakade na jej kraji.

Bol som v mnohych mestach kde estakady maju v husto zastavanom uzemi (ostatne, je ich dost) a posobia prijemne.. Ked uz niekomu tak vadila esteticka stranka, mohol sa tam spravit nasyp a estakada by bola len v useku nad cestou.. moznosti bolo vela, vybrala sa najmenej vhodna.
Reply on: Ámos #187843:
Otazka je ci viac ludi presadne do aut, lebo sa im nebude chciet turistikovat na zastavku, alebo ich viac presadne lebo elektricka je desivo pomala.
Reply on: 810zssk #187842:
samozrejme ze sa da. No kedy boli architekti na slovensku prizvani na riesenie estakad? A ked ich k tomu verejnost vyzve, tak nejaky mostar sa vyjadri, ze most je dielo technicke a ziaden architekt nema do toho co hovorit.
No to si urcite povedali aj pri Millennium Bridge v Londyne.

okrem toho ked sa riesili varianty vedenia trasy v petrzalke, hovorilo sa aj o nejakej severskej studii aky zly vplyv maju na okolie estakady v zastavanych castiach mesta.
Reply on: aquila #187841:
Nie nie je, estakada je vzdy zle riesenie, pokial je to dielo cisto technicke.
Ne nevidim zle, Petrzalka je husto zastavane a osidlene uzemie. A tie zelene plochy. O to skor by sa vec mala riesit inak ako estakadou. Nic neznici park viac ako zelezobetonove monstrum. Ak nesuhlasis, postav sa na zapadny koniec sadu janka krala a presvedca sa.

Argumentuj a nenavazaj sa do ludi. To ze s niekym nesuhlasis, neznamena, ze musis urazat. Ono to vlastne takmer vzdy skor ukazuje nedostatok argumentov.
Ty zas navrhujes riedenie zastavok v Dubravke. Samozrejme elektricku to zrychly, ale ludia budu jazdit autom, lebo sa im nebude chciet "turistikovat" na zastavku.
Reply on: Ámos #187840:
Estakada sa da spravit esteticky a moze byt mestotvornym prvkom. Predovsetkym by to ale z funkcneho hladiska bolo ovela lepsie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.