Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Keď sa tak nad tým zamýšlam, aký význam má stavať pomalodráhu do Petržalky? Veď tie autobusy sú fajn, a aj tak to nahradí len 95, nejaké autobusy budú musieť ostať.
Reply on: ophis #187668:
cize treba mat v stavoch v BA 74 vyhybkarov a dalsie stovky po celom Slovensku, lebo co ak pride snehova kalamita! ? outsourcing je bezna zalezitost no u teba ide skor, ze bud teba alebo niekoho znameho vyhodili od zeleznic, tak si tu riesis komplex.
Ano vlaky jeden den meskali skrz prirodu. A co, teraz sa vsetci poserme z toho.
http://www.doprastav.sk/11145 Pod Euroveou mala byť zastávka metra? ?
Reply on: dopravak88 #187675:
Ja navrhujem petíciu proti see&go a wifi vo vozidlách ?
Nocne elektricky??? wtf ? pri sucasnych zastaranych kolajniciach urcite nie..... Rano o piatej, relativne ticho, zacina doprava, a je to neuveritelne neskutocne a hlasne piskanie ☠ este si to neviem predstavit o jednej ci tretej nad ranom....
Reply on: Petto #187655:
navrhujem odmontovat vsetky see and go.
hlasi to zastarale spravy, reklamy, pozyva na silvester 2012 a podobne blbosti.
a este potom dokumenty alebo reklama na psy z utulkov:
"Volam sa Rony. Som veľký vlčiak....." -- komu sa to chce vo vozidle pocuvat, radsej nech si kupia od soza prava a pustia rozhlas. to by bolo osoznejsie.
a vecer reginu - aby bolo citanie na pokracovanie 🙂
aspon vodic by z toho nieco mal nie ako teraz mu tam huci zastarala reklama.....
Reply on: ophis #187673:
Skôr som myslel nejaké teplovzdušné prenosné dúchadlo... 😃 Niečo ako vysokotlakový kompresor 😛 . Aspoňže DPB vykuruje výhybky ako sa patrí
?
Reply on: Andreas.Papak #187670:
Automatízácia existuje, lenže sa má zapnúť v dostatočnom predstihu, keď sneží a nie keď už nasneží pol metra na výhybku a potom sa "expert" čo to má pod palcom diví, že tam môže akurát tak odhrnúť sneh aby sa na tom ľade dal hrať ľadový hokej ? Okrem toho vykurovanie výhybiek nemá takú teplotu, že to rozmrazí kopy snehu, ale iba prebežne menšie vrstvy, preto ho zapnúť pod kopou snehu vedie iba k tomu, čo som napísal nižšie.
Mám takú spomienku z toho mosta. Ideme aj s kamarátom na bicykloch, pomaličky, derieme sa cez ľudí, vybehne tetka a, že prečo nezvoníme... ok. Cestou naspäť zvoním, a druhá tetka, že čo zvoníte, neviete počkať? 😃 😃 😃
Reply on: Ike #187669:
Myslel som to ironicky 😛 Ja tadiaľ v lete chodím len na bicykli, takže koridor si nájdem, a pešo radšej len mimo sezóny 😛 Ale iste, je to málo.
Reply on: ophis #187668:
To, že sa to na na ŽST Kvetoslavov robí ručne (to čistenie), kde je 6 výhybiek aj s odstavenými je ok - osobne som tú tetku pozoroval, je to v pohode... 😃 Ale, že na HL. Stanici sa to robí metličkou a lopatkou ma prekvapilo. Na to neexistuje nejaká automatizácia? ?
Reply on: Andreas.Papak #187666:
Stačí? si si istý?

Takže keď tadiaľ s priateľkou idem a musíme ísť za sebou, lebo inak by sa nezmestili ľudia idúci oproti, resp. šialene jazdiaci cyklisti, tak to stačí?
Reply on: Ámos #187657:
Taký názor aký prezentovala pani Pavlíková má možno iba ona, pár diletantských darmožráčov a politicky dosadených likvidátorov u ŽSR. Nech najprv si urobia analýzu koľko sa ročne rozkradne vďaka "odborníkom" na najvyšších postoch, nech si urobia aj analýzu, že koľko debilov živia na Klemensovej 8, ktorí viac ako fungovanie železnice ovládajú manažment a kopu teórie, s ktorou môžu ísť akurát tak šéfovať do LIDL-u či Kauflandu. Zaujímalo by ma, že či ŽSR aj nejak odškodní potom dopravcov, ktorí vinou hlúpeho prístupu ŽSR mali meškania svojich vlakov. Čo som počul, tak výhybky sú vyhrievané, no somári u ŽSR ich zapli až keď na ne nakydalo snehu a nie predtým, aby sa sneh priebežne topil, no stalo sa iba to, že roztopila sa vrstva snehu okolo výhybky, no tá zamrzla vzápätí a vytvoril sa krásny ľad. Okrem toho pracovníci, ktorí majú v prípade potreby naskočiť do služby aby odstránili ľad/sneh z výhybiek chýbajú, no podľa vedenia ŽSR je to úplne normálny stav a normálne je aj to, že si "outsourcujú" tieto služby, ktoré sú pritom dosť potrebné pre chod železnice, teda v jazyku stupídneho prepúšťania-chtivého politického manažéra je to core business.
Reply on: Max #187656:
V mojich fiktívnych CP existujú aj nočákové električky 🙂 ak bude čas doladím ich aj uploadujem a môžte skákať, urážať, ...
Reply on: tr3mp #187665:
Až na tú prvé vetu to znie rozumne 😛 Ja len že teraz tá lávka čo je tam má 1,5m asi, a "stačí" to pre všetkých. A pokiaľ tam majú byť 2 lávky široké 4 metre (dokopy 😎, tak ti to moc nesedí, lebo 1.5+0.3+3=4.8 😉
Reply on: Andreas.Papak #187633:
Poznáš dĺžkové miery, že koľko je meter, koľko dva a koľko štyri? ?

1,5 m je absolútne minimum na dosť nepohodlné vyhnutie sa dvoch chodcov. Pritom bežne sa stáva, že idú vedľa seba aj dve či tri osoby (rodič s dieťaťom alebo s dvomi). V takom prípade sú tie dva metre minimum pre jeden smer. Či je podľa teba správne, aby išli v takom prípade chodci ako húsky za sebou, ako je to bežné na našich chodníkoch, keďže viac miesta chodci často nemajú kvôli divokému parkovaniu?

Minimum pre jeden smer pre cyklopruh 1,5 m, v stiesnených pomeroch (čo neplatí pre novostavbu mostu) je to 1 m. Tých 1,5 m je v dĺžke pár sto metrov (napr. most) rozumné, len ak ide o obojsmernú cestičku pre cyklistov, teda existuje možnosť predbehnutia pomalého cyklistu (dôchodca, malé dieťa) cez protismer. Na Starom moste bude mať pruh pre cyklistov 1,5 m, ale vedľa bude ešte 30 cm deliaci pás od chodcov, takže cyklisti sa budú teoreticky môcť obísť.

Šírkové usporiadanie jednej lávky má byť (zvnútra von): 1,5 m jednosmerný cyklopruh, 30 cm vyvýšený deliaci pás, 3 m chodník. Ak by to malo byť komfortné, tak by šírky boli 2 m pre cyklistov a 4 m pre chodcov.

Dnes to možno stačí, ale raz príde doba, že nebudeme v podiele cyklistickej dopravy sto rokov za opicami a podiel cyklistickej dopravy sa dostane na primeranú úroveň podobným mestách, čo môže napr. na Starom moste znamenať aj 10 x viac cyklistov ako dnes.
Problem je ze elektricky su pomalsie ako nocaky, preto nahrada abusovych nocakov elektrickami by nebola prili stastna.. podla mna by mala zmysel tak zberna linka z centra na stanicu ("N13"), ktora je ale tiez nahraditelna presmerovanim nocaku (napr. N31 cez Jesenskeho a Namestie SNP by bola super).
Reply on: Valec #187661:
Vsak soto-imidzovka predsa 😃
Reply on: 810zssk #187659:
Takto - pokial by to papierovo aj realne vychadzalo, tak by bol na Obchodnej zabezpeceny prestup medzi N5 a N1, pripadne (keby N1 sla na stanicu cez Stefanikovu) - tak na Nam. Snp alebo na N8 na tom novom prestupnom uzle Vazovova.
Ale to je zatial iba sci-fi, lebo to by chcelo najprv mat trate v dobrom stave. Svojho casu som navrhoval iba nocnu 5ku - dva vozy iduce proti sebe, so zachadzkou na stanicu.
Reply on: 810zssk #187659:
Ak by sa zaviedli električkové nočáky (i keď neviem na čo), tak by sa hádam pomenili aj autobusové nočáky a teda prestup by mohol byť inde ako na stanici.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.