Este raz, cestujuci nemaju co pouzivat ine dvere. V Bratislave je zavedeny nastup a vystup vsetkymi dverami a vodic to ma respektovat, ak nie tak holt, nezasluzi si nic ine ako uz spominane strhnutie premii.
V prednej časti vozidla sa nachádzajú sedadlá vyhradené pre nevidiacich a osoby s telesným postihom a sťaženou mobilitou, prečo asi?? No aby vodič ma priamy výhľad na ťažšie sa pohybujúceho cestujúceho a neprivrel ho do dverí. Tak o čom tu vlastne debatujete, predsa je jasné že tieto hendikepované skupiny cestujúcich budú na nastupovanie-vystupovanie používať dvere č.1 a 2. Bolo obdobie kedy priamo DPMB žiadal starších cestujúcich aby nastupovali výhradne prednými dverami a to jazdili B731 a B732 ktoré určite nemali uzavretú kabínku pre vodiča. ☺
myslíš že by to pomohlo ? vo veľa vozidlách je napísané že nech ludia postupujú ďalej do vozidla že brania vodičovi vo výhľade , myslíš že sa posúvajú .......
no len možno by sa to mohlo riešiť aj inač než strhávaním prémií vodičom ,asi by stačilo vymyslieť niečo aby im do kabín nefúkalo a bolo by vo väčšine prípadov po probléme , lenže to by pre DPB znamenalo vynaložené náklady a nie ušetrené
No ved dobre, ja chapem ze nie je prijemne ked ti fuka, ale neotvarat cestujucim kvoli tomu dvere to nie je celkom normalne. A kazdopadne je to v rozpore s predpismi.
Ale zas treba uznať aj vodičom že keď im každú minútu fúka na kríže studený vzduch do kabíny tak to nie je moc príjemné , lenže to je hlavne problém zlého riešenia vozidla . Ešte som nevidel aby vodič nechcel otvoriť predné vo vozidle s oddelenou kabínou (ikarusy , Tbusy ...) , nechápem prečo sa takéto kabíny nemontujú všade z priestoru pre cestujúcich by to aj tak neubralo , keďže v priestore predných dverí by aj tak cestujúci nemali stáť .
A tak ako píšeš už veľa krát som videl že vodič zbadal na zastavke staršiu osobu tak zastavil tak aby mala dvere pri ktorých sú "NP sedadla" rovno pred sebou no a milá osoba sa aj tak pchala do predných dverí .
A zažil som už aj to že sa "babka akrobatka " dožadovala miesto v kĺbovej sorke pred motorovou vežou pritom boli volné aj nižšie položené miesta asi chcela mať dobrí výhľad ?
Nie ze by som obhajoval takyto postup vodicov mhd, ale neraz som videl, ako najma osoby skor narodene musia just nastupit prvymi dvermi, potom prejdu celym vozom, vyberajuc si svoje oblubene miesto na sedenie (vzdy je to nejake sedadlo "na schodiku") prevazne v strede alebo v zadnej casti vozidla. No a vystup z vozidla musi byt tak isto realizovany zasadne prvymi dvermi a po vystupeni osoba odkraca opat niekam dozadu.
Chapem to asi tak, ze osoba chce vidiet pana vodica. Este viac by som to chapal, kebyze chce vodica na zaklade slusneho vychovania pozdravit/ podakovat za (pri)jemnu jazdu - ale toto nechcu nikdy, tak teda neviem.
A osobne nikdy neuvolnim v NP buse miesto na sedenie starej osobe co sa ledva hybe, pokial sedim vo vysokopodlaznej casti a v NP casti su volne miesta, pricom osoba potrebuje sediet just "hore"...
No, mozno nie su definovane, ale ak rozposles zakladny harok, vytlacit a aby kazdy odtialto naplin jedne harok ludmi z okolia Naraz zozbieranie, a uz to efekt moze mat
No tak asi pouvažujem nad tou petíciou avšak nakoľko som študent a ešte k tomu pracujúci tak by bola asi len elektronickou formou keďže čas behať s hárkom príliš nemám... Čo som však študoval magistrát neodmieta ani elektronické i keď nie sú definované v zákone ako som čítal. ?
petoo
A tak ako píšeš už veľa krát som videl že vodič zbadal na zastavke staršiu osobu tak zastavil tak aby mala dvere pri ktorých sú "NP sedadla" rovno pred sebou no a milá osoba sa aj tak pchala do predných dverí .
A zažil som už aj to že sa "babka akrobatka " dožadovala miesto v kĺbovej sorke pred motorovou vežou pritom boli volné aj nižšie položené miesta asi chcela mať dobrí výhľad ?