Určite je to krok správnym smerom, ale keď si to človek začne analyzovať v širších súvislostiach, tak je zrejmé, že by bolo vhodné do tohto zapojiť aj DPB. Už len z toho dôvodu, že L37 kapacitne nepostačuje už teraz, keď zachádza do Marianky. A teraz bude voziť aj Stupavčanov, najvyšší čas posilniť ju...či už vozidlami, alebo lepším intervalom, prípadne kombináciou oboch možností.
Nenapisal som nahodou zhruba to iste, akurat s inym objednavatelom? Amosov prispevok bol o sposobe FINANCOVANIA, ten je v poriadku. To na co poukazujes (a na co som poukazal aj ja) je zla objednavka.
Presun objednavania busov na ministerstvo, ktore by vypracovalo nejaku narodnu koncepciu verejnej dopravy by nebol zly za predpokladu ze by to tam dostal niekto schopny. Za Figela zacali robit celkom fajn zmeny na zeleznici, bohuzial po nastupe Pociatka to islo dole vodou.
Napríklad tak, že doprava vo verejnom záujme by bola regulovaná na ministerstve, to by podľa nejakého plánu dopravnej oblužnosti prideľovalo jednotlivé trasy, či spojenia jednotlivým dopravcom. Toto ale bude dosť ťažké presadiť, sadistická loby je dosť silná.
A ako inak chces riesit dopravu vo verejnom zaujme?
Problem je vo forme objednavky. Ono by to malo byt tak ze BSK (alebo jeho dcera BID) posle do Slovak Linesu cestaky a Slovak Lines ich odjazdi. Nie ako dnes ze SL keca do ich pripravy (samozrejme nemam nic proti pripomienkovaniu, ale dnes ich SL prakticky tvori).
Zle je tiez ze SL ma monopol na regiodopravu, verim ze hned ako im skonci zmluva sa zacne s tendrovanim dopravcov (idealne kazdy rok osmina vykonov s tym ze zmluva by sa podpisovala na 8 rokov s poziadavkou na nove vozidla).
Inak kto vymyslel, tento prij***i sposob financovania.
Co inspiruje spoloscnosti ako SL pre efektivne fungovanie, racionalne trasovanie, pripoje k vlakom, ked oni maju pravo na uhradu nakladov s primeranym ziskom. Keby som toto ako dopravca vedel, tak sa snazim viest linky tak aby jazdili co najvacsie mnozstvo km, vobec ma nezaujima ako rychlo ludi odveziem a uz vobec nie ako slusne sa spravaju moji zamestnanci. Zisk mam zaruceny a cim viac km odjazdim tym bude vacsi.
Toto je uplne na hlavu postavene...
No ja som tam šiel predpisovo 50 kmh a môžem Ti povedať ako sa to dodržiava: predbehli ma všetky automobily čo ma dobehli vrátane spoja L28 ?.
Je hlúposť aby tá 50 kmh platila paušálne. Keď už, mali tam dať aspoň mechanické premenné značenie (ten najmanuálnejší typ, čo existuje) a cez víkend tam prehodiť 50 kmh a cez pracovný deň 70 kmh
K bodu 1: je jasné, že sa to ako zóna chápať nemôže. Faktom je, že situácia spred 2 týždňov a roky predtým to tak evidentne chápala (rušenie neexistujúcej 70ky a pod)
Ako sa stanovuje termin zmeny GVD? Tento rok je to 9.12. (druha nedela v decembri), buduci 14.12. (tretia nedela v mesiaci)... jedine co mi logicky vychadza je ze GVD plati vzdy do druhej soboty v mesiaci a potom sa meni - je to spravne?
Na jednom z tých linkov je naspodu napísané "Platí prepravný poriadok a Tarifa spoločnosti Slovak Lines,a.s. Dopravu v plnom rozsahu financuje mesto Stupava pre svojich občanov."
Je tam štandardná tarifa Slovak Lines. Ja som myslel, že financovanie v plnom rozsahu znamená prepravu cestujúcich bezplatne... Bude to teda prepravovať aj neobyvateľov Stupavy?
Takze mi poslali zo SL mail, ze vyrozumeju vodicov, aby vyckali vzdy na zmeskany R max. 3 min, cize vlak s +8 min.
Zaciatky prac na prestupnych terminaloch v Senci a Pezinku sa dalej posuvaju, nic sa zatial nedeje. Caka sa na podpisanie Dodatkov k zmluve o poskytnuti NFP.
Je mi jasne, ze to nemohli dat hocikde, ale vychadzal som z toho ze ked sa dohodli na umiestneni v troch Tescach tak stvrte by nemalo byt problem Pripomeniem.
slavius