heh - nie je -je tam len nejaky smiesny priplatok na IC/EC - ktory je samozrejme tym smiesnejsi, cim dalej ides - lebo je myslim konstatny.
Ale po pravde - cestovanie IC/EC sa da konecne nazvat kluturnym cestovanim. Je to ciste, pohodlne rychle. Clovek sa konecne neciti, ako prasa, ked vylezie z vlaku. Keby este tak obycajne rychliky vyzerali - bol by som spokojny... Tam sa to da ako-tak nahradit prvou triedou, ale este to nestoji za ten priplatok.
Ozaj - minule som siel obyc rychlikom (myslim, ze to bol R600 Ruzin) a mal jeden vozen 1tr. klimatizovany cisty a pohodlny - defatco ako IC. A neviete tu niekto - je to len nahoda, alebo to zacina byt trochu aj zvykom? Diky.
No to si ty myslis a ja ti pisem ako to je. Zmluva o vykonoch vo verejnom zaujme sa tyka vsetkych vykonoch, za ktore platis statom regulovane cestovne. NA zeleznici su to vsetky vykony okrem vlakov EC a IC.
Ad Hodžovo: Keď som bol prvý raz v živote v Bratislave (1995), prvý predpredaj CL, ktorý som zažil bol práve podchod na Hodžovom nám. Pomaly ešte ani nie hodinu v BA a už na mňa spravil dojem doslova prudký konflikt medzi jednou cestujúcou a pracovníčkou DPB. Konflikt spočíval tuším v tom, že pracovníčka DPB odmietla cestujúcej vydať žiacky mesačník pre jej syna s odôvodnením, že sú letné prázdniny a teda jej syn momentálne nie je žiakom ZŠ (!) Odkázalu ju na september a do tej doby poradila zúfalej matke, aby jej syn používal jednorazové CL. "Nechápavá" matka nevedela pochopiť, že jej syn počas júla a augusta nie je žiakom ZŠ a tak sa hádala a hádala a hádala... "Neomylná pracovníčka DPB sa hádala a hádala a hádala... A ja som sa čudoval a čudoval a čudoval...
Neviem, ako si to myslel, ze "stat navrhuje mestam zvysit dan z nehnutelnosti". Dost nestastna formulacia. O dani z nehnutelnosti pojednava zakon 317/1992 Zb. Ten urcuje hornu hranicu dane z nehnutelnosti, odstupnovane je to tusim podla velkosti obce. Takze nie je problem v tom, ze by sa mestam nechcelo dan zvysovat. Ono by sa aj chcelo, ale najprv by sa musela schvalit novela zakona, inak to nejde.
No ja som bol tusim v pondelok v Hodzovom kupit si mesacenku. Obycajne si kupujem na Obchodnej ale v poslednej dobe (niekolko tyzdnov) je tam sorisko ja svet , neviem ani preco :-I Tak som teda isiel na Hodzove.Ked som tam vosiel preistotu som sa poobzeral akosi instinktivne naokolo lebo som chcel platiti kartou , vsimol som si tie nalepky na okne tak som vedel kolka bije a postavil som sa do spravneho radu , aj ked som chcel prestupit vedla, ale tam tie nalepky neboli tak som ostal radsej v tej rade. Paradoxne vsade DP vypisuje ze sa tam da platit kartou ,ale co nenapise ,ze nie vo vsetkych okienkach!! Skutocne mas pravdu , clovek si to niekedy nemusi vobec vsimnut hlavne taky co tam ide raz za za cas. Ked som odchadzal tak sa tam tiez niekto hadal pri okienku s pracovnickou DP , mal som pocit , ze ten pan ju tam snad aj pretrhne.... Pre informaciu kolky a tel. karty sa nedaju platit na Hodzovom platobnou kartou
Ja neviem ako ty chapes, ale v celom clanku pisu o tom, ze tam budu rekonstruovat elinovu trat, takze neviem co si myslel tou otazkou. A premavat by mali od 1.11.2003.
Juro: No tak ja si myslím, že dotácia zo štátneho rozpočtu a to 677mil. je vykrývanie strát z poskytovania zliav. Ak by DPB zľavy neposkytoval nepotrebuje štátnu dotáciu, lebo príjmy z cestovného by pokryli náklady.
Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.
Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.
Kedze mi konci civilka, musim si zaobstarat elektricenku. To som aj spravil. Ale ako!...
Kedze som kedysi mal este kontaktnu cipovu kartu, tak mi bolo jasne, ze budem musiet kupit novu, za 160 Sk. To mi ale vyhovovalo, nakolko sa stara povoda karta zosuchala a znicila, vyhodil som ju. Bolo to v case nastupu na civilku. Teraz som chcel zakupit novu aj s elektricenkou. Tak som teda zasiel do podchodu na Hodzovom nam., ze tam si to kupim. Najprv som vyplnil tlacivo za 1 Sk. Potom som ho odovzdal aj s fotografiou. Predavacka chcela odo mna aj povodnu kartu. Povedal som jej, ze ju nemam, ze som ju vyhodil, lebo bola znicena. Ona mi teda vratila fotku a tlacivo a poslala ma na Olejkarsku, kde si mam najprv vyzdvihnut kopiu tej starej karty za 160 Sk, a potom mozem ist k nej. Ja som to pochopil tak, ze mam dat 160 Sk za nejaku kopiu a potom dalsich 160 Sk za skutocnu kartu. To ma samozrejme nasralo, vsak co to ma byt? Nechcel som sa tam s nou hadat, ze chcem novu kartu, ale bola to slepka. Tak som nasraty isiel na Olejkarsku ulicu. Tam mi po predlozeni papiera, fotky a vysvetlenia pani za oknom povedala, ze vsetko je v poriadku a ze mi da novu kartu. Este dodala, ze nechape, preco mi ju odmitli dat na Hodzovom namesti. Okrem ineho aj povedala, ze ked su tam neschopni, tak maju dvihnut telefom a zavolat jej, ze to je lepsie, ako prehanat ludi...
Co z toho plynie?
POJEM IMIDZ SPOLOCNOSTI JE V DPB a.s. NEZNAMY
Co robia ludia, ako ta predavacka na Hodzovom nam. vobec v DPB? Mate dojem, ze prispievaju k dobremu menu spolocnosti? Ja nie. A to iste plati aj na vela inych ludi, ktori su v primom kontakte s cestujucim, ako zakaznikom - isty nemenovany vodici. Zarazajuce podla mna je, ze DPB velmi dobre vie, kto su tito, ale akosi nic s tym nerobi.
Som sklamany. Ani sa necudujem, ze MHD v BA je taka aka je. Na hovno. Neochota, lenivost a ***nutost ludi nema konca kraja....
2) Ak to bude tak ako hovoríš, tak môžem správať pokojne, nakoľko prešovská radnica požíva moju dôveru. A hádam aj VÚC.
Kiež by to bola pravda, lebo dobre vieš, čoho sa presne bojíme. Od štátu síce nedostaneš (vymyslím s číslo) 60 mil., ale "tieto" prachy prejdú na VÚC, ktorý tak dostane 25 mil. Sk
Vykony vo verejnom zaujme nie su zlavy su to vsetky vykony, kde stat hradi rozdiel medzi nakladmi dopravcu a statom (MF) stanovenym cestovnym. Nie su to len zlavy, ale aj normalne cestovne.
Vladimír: S tým živením som to myslel tak, že dane, ktoré sa vyberú v BA tu neostávajú, ale pekne putujú inde. V súčasnom stave je to tak dobre, ale po vstupe do EU by to bolo nefér voči BA, lebo nebude mocť čerpať fondy, resp vo veľmi obmedzenom množstve. Pretože fondy EU môžu čerpať oblasti, ktorých tvorba HDP dosahuje menej ako 75% priemeru tvorby EU. Bratislava už dnes dosahuje 108%.
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.
J
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.