Je to asi 1,5 hodiny, co mi volal m@rtin. S jakýmisi světelnými a kouřovými efekty mu zemřel počítač, takže ho prý nějakou dobu budeme muset na síti postrádat.
Predbežne počítam s týždňom od 23.6. do 29.6. Ak sa to posunie, tak len smerom na neskôr.
Stretnutie bude možné len v BA. BB som navštívil v novembri a som z nej akosi, ehm... presýtený.
Ale samozrejme podrobnosti už dohodneme cez e-mail. Adresa je hore.
Iba doplnim technicky pohlad na vec. Dnesne loziska, z ktorych sa tazilo, resp. lepsie povedane, tie loziska, z ktorych sa kedysi tazilo este stale obsahuju dost ropy. Technologicky to predstavuje znacny problem odcerpat cely obsah. Ak sa niekde podari vycerpat 75 %, tak sa to povazuje ze veliky uspech. Pri zemnom plyne je to sico o nieco lepsie, ale tiez je problem s ucinnostou. Mozno ani nevieme, kolko ropy a plynu sa nachadza v miestach, ktore su uz opustene. Osobne si myslim, ze ak sa raz ropa vycerpa, tak sa budu investovat obrovske peniaze do modernych technologii tazenia.
A k tej volenj energii. Ak niekto pocul teoriu o rezonancom motore, tak asi vie, o co ide. Iba jednu vec by som chcel podotknut. Je velmi zavadzajuve tvrdit, ze ono zariadenie pracuje s ucinnostou nad 100 %. To je nemozne a nad slnko jasne. To, ze vlozena energia je nizsia ako ziskana neznamena, ze to ma ihned ucinnost nad 100 %. Znamena to akurat to, ze tu energiu od niekal ziskalo. Preto sa niekedy tato energia oznacuje aj ako energia z vakua. Pohlcovanim niecoho okolo nas, co nevidime, a prevedenim toho na mechanicku pracu (nasledne elektricu) tieto zariadenia naozaj dokazu vyrobit energiu z vakua. Akurat do nich treba vlozit primarny zdroj, ktory nie je maly. Ono si to mozete predstavit analogicky ako solarny clanok, z ktoreho pojde vystup na ziarovku. Samozrejme je to blbost, nefungovalo by to, ale ked takuto sustavu umiestnim do slnecneho ziarenia, tak ziskam istu malu cast energie (napriek tomu, ze sa mi velmi vela vytrati v ziarovke. Vyhodou solarneho clanku je to, ze nepotrebuje ziarovku na nastartovanie, funguje bez primarneho zdroja energie. To sa vsak o rezonancom motore povedat neda. Do neho treba vlozit istu cast energie, aby sme z neho ziskali mechanicku pracu, pricom tento pri svojej cinnosti "pohlti" nejaku energiu z priestoru okolo seba a jeho mechanicka energia by bola vyssia ako vlozena. Teda stacilo by spravit isty typ MG-cka - motorgeneratoru, kde by rezonancny motor pohanal generatorom, ten by vyrabal nejake mnozstvo prudu, z ktoreho by cast musel dat spat motoru. Ono to znie ako nezmysel, ale teoreticky to moze fungovat. Fyzika sa tomu nebrani. Ostava vsak vyriesit prakticky model, ktory by aj fungoval. Totiz straty by boli dost velike a ak by sa vobec podarilo nejaku energiu ziskat, nemuselo by ist o vyrazne mnozstvo. To, ze si presne nevieme vysvetlit, odkial tato energia pochadza mna osobne vobec netrapi. Vezmime si to analogicky: Solarny clanok dokaze premienat isty rozsah elektromahnetickeho ziarenia (ktore je vsade okolo nas) priamo na energiu. Konkretne je to viditelne svetlo. Ale vo vesmire urcite exituju aj ine ziarenia, ktore vobec nevnimame a mozno o nich ani nevieme. A prave to je ta energia, ktoru dokaze rezonacny motore premenit na uzitocnu pracu, ktoru mozeme dalej menit ako sa nam chce. Mozno teraz pisem uplne nezmysly, ale kto vie? Inac, odbornikom na tuto problematiku je SPECTRE, takze ak mate nejake dotazy, tak adresujte ich prosim jemu, nie mne. Dakujem.
Tak, tak... Ani ja nemám sklony udávať vodičov. Mám zásadu, že ak mi niečo vadí, tak si to s dotyčným vydiskutujem osobne.
U nás je taký zvyk (samozrejme neplatí 100%-ne), že vodiči na konečnej vyjdú pred autobus a fajčia na voľnom priestranstve obratiska. Len občas vidím niekoho fajčiť na konečnej vo vozidle, no počas jazdy si dovolím tvrdiť, že je to takmer vylúčené.
Nooo... ak mi bude dopriate, tak presne o dva týždne oslávim 21. rok života (a hneď na to sa odoberiem na výlet do BA ). Takže s tým fajčením za volantom som sa stretol pomerne nedávno.
no, trochu oneskorene, ale predsa . Este sa vratim k teme ropnych nalezisk.
Tazko povedat, co je pravda, resp. ta sa v case meni. V podstate som cital nejaku mensiu studiu o tom, a v skratke by som to zhrnul tak, ze sa presne nevie, na ako dlho vydrzia ropne loziska.
Je to preto, ze je dost tazko mozne urobit kvalifikovany odhad ich zasob. Lebo jedna vec su zname loziska, z ktorych sa tazi, potom su zname, z ktorych sa (v tomto case) tazit neda (bud kvoli technologii, ci ich velkej nedostupnosti), dalej su zname loziska, o ktorych sa pred par rokmi vedelo, ze sa neda z nich tazit, ale dnes pokrocila technologia natolko, ze sa z nich zacalo, ci zacne v blizkej buducnosti tazit, dalej su objavovane nove loziska (kanada) a nakoniec je este stale velke mnozstvo dnes neznamych lozisk. Celkovy zaver, ktory mi vysiel z danej ministudie je ten, ze to s ropou nie je az take cierne , ako sa pise. Samozrejme, to moze a nemusi byt pravda, ale skeptickym reciam, ze ropy o 20 rokov nebude moc neverim. Tak isto si nemyslim, ze by ludia nic nerobili, resp. sa nepripravovali na stav, ked ropa nakoniec dojde. Myslim, ze este min. takych 100 rokov nas to realne trapit nemusi a ako tak realne uvazujem, na zaklade roznych inych analogii (mozem sa mylit :D), tak za urcitu dobu sa najde iny zdroj energie a ani nepride k tomu, aby sa zasoby ropy uplne vycerpali. Ale vsetko moze byt nakoniec inak...
Jo, niekedy je zaujimave precitat si a aspon porozmyslat nieco o "kvazi volnej energii", o N. Teslovi a podobne "bachorky"....
Vladimír: Ja sa s tým u nás nestretávam, ale vždy sa nájde blbec, ktorý v tej kabíne fajčí. Minule som na konečnej čakal a vodič fajčil vo voze. Stál som tam s babenkou a tak jej hovorím: Jakto, že fajčí vo voze. Kedže boli otvorené okná počul ma a pekne zaliezol do kabíny. Uvedomil si svoju chybu a zrejme sa aj bál, že ho natrem. Neurobil som to veď aj na čo. Zrejme pustil vetráky, lebo keď sme o pár minút nastúpili, tak nebolo nič cítiť. (Bol to Ik412)
Apropo teraz máš koľko rokov.
To pisal urcite "tiezodbornik".
Ako LPG je skvapalneny ropny plyn? LPG znamena Liquid Propane Gas - tekuty propan. Preco nenapisaly skvapalneny propan? Otazka: Je ropny plyn propan? Dalej Autobusy na beznzin? Mono niekedy v 20 rokoch minuleho storocia...
So situáciou, keď vodič fajčil počas jazdy som sa vo svojom živote stretol po prvý raz, keď som mal 19 rokov. V Košiciach...
Je to niečo úplne absurdné a je hanbou dopravcu, ak niečo také strpí.
Mam maly postreh z vikendoveho "vyjazdu do terenu".
Jedna sa o kratke draciky konkretne. Hovorila som vcera s kolegom, jazdiacim kratkeho dracika a potvrdzuje sa mi hypoteza-je obrovsky rozdiel medzi kratkym a klbovym dracikom. Klbovym sa aspon trosku podarilo "zachovat" pracovisko vodica na znesitelnej urovni v letnych horucavach-vo vacsine kratkych je v tychto teplach v kabine neznesitelne-fuci tam horuci vzduch, kabina-ako aj zadna cast busu nad motorovym priestorom-je prehriata a vodic ma co robit, aby nekolaboval-ako sa to minule takmer komusi v kratkom draciku stalo
Martyk