ako vieš, že je rozumne nastavená tá zmluva a ešte k tomu aby bolo niečo v prospech mestského/štátneho podniku keď je v tom J&T a celé to spáchal Chrunislav Gardenescu? Si spadol z višne na znak? Tých 35 pochybení pri rôznych obstarávaniach nebolo len tak pre nič za nič. ? Ako vieš, že by tržby pre DPB padli? O čo tam vlastne ide? Ten kto chce reklamu dodá plagáty, DPB to iba osadí do tých vitrín vo vozidlách alebo nacapí na vozidlo. Jediné na čo by som si spravil outsourcing by boli tí pracovníci čo by lepili CVR-ky (ak to nerobia teda zamestnanci DPB) a objednával ich iba podľa potreby lepenia CVR-iek na vozidlá a osádzania do vitrín. Tým by dali príslušné množstvo peňazí.
Uplne zabudas na dopady toho keby si to robil DPB sam. Je dost mozne ze by mu v skutocnosti trzby padli (aspon oproti rozumne nastavenej zmluve s externou agenturou).
treba si vypočítať, že či by viac vyšlo penále za odstúpenie od zmluvy alebo vyžieranie ziskov z reklám za daný čas. Každopádne by bolo dobré, keby aj toto začal Ftáčnik riešiť.
Ano, predpisy porusujem, porusujeme ich asi vsetci, to neznamena ze to je OK. Napokon, realita je ukazka toho co sa snazim povedat - ked si kazdy svojvolne meni pravidla ako sa to jemu hodi, vysledkom je chaos. Chodci skacuci pod auta, vodici jazdiaci po chodniku, cyklisti jazdiaci na cervenu, atd.
Zaujíma ma názor účastníkov tohto fóra na otázku, či sú billboardy (tie staticke aj tie pojazdné) a veľké svetelné tabule (napr. tá na hale na Pasienkoch) nebezpečné pre cestnú premávku alebo nie. V niektorých krajinách (?) je vraj ich umiestňovanie na rizikových úsekoch ciest zakázané. Vie niekto o takých krajinách?
Však ale cez cestu sa môže prechádzať aj mimo priechodu pre chodcov.. teda cyklista by v takejto križovatke po správnosti mal zosadnúť z bicykla a ako chodec by mal ten bike pretlačiť cez križovatku, čo môže úplne legálne.. ?
Dám ti takúto otázku: Prídeš na bicykli na dynamicky riadenú križovatku, indukčná slučka ťa ako cyklistu nezachytí. Ideš zo smeru, z ktorého chodí málo áut (nie je problém čakať aj 5 minút na auto). Paralelne nie je dokonca ani prechod pre chodcov.
Čo by si urobil ako cyklista ty? Čakal by si päť minút na zelenú, ktorá naskočí po príchode auta? Alebo by si spravil niečo iné? Čo?
(Príklad je z existujúcej križovatky v Bratislave.)
Až se přerozchoduje TT síť v Bratislavě na 1435mm s výstavbou TT do Petržalky viz. 2tý rozchod TT Petržalka-Hlavná Stanice. Zůstane aspoň dvojitý rozchod. Vozovna Vinohrady-oblast Centra i pro 1000mm, aby mohly někde jezdit i historické tramvaje až budou přerozchodované všechny TT v Bratislavě. Viz nový plán s TT do Petržalky? A které úseky přesně zůstanou s oběma rozchody 1000 a 1435mm.
Keď sa to vezme čisto technicky, máš pravdu, ale dopravné predpisy pre mňa nie sú nejaká dogma, a viem sa zamyslieť, rozlišovať konkrétne situácie a dopady správania jednotlivcov.
Zamysli sa, koľko krát pri svojom pohybe cez mesto denne porušíš nejaký dopravný predpis, ako to je možné, a čo s tým.
prvá myšlienka (získať späť) by bol asi ešte väčší tunel (možno niečo v štýle pozemky a PKO, že zrazu Hedbury ponúkol pozemky naspäť za obstarávaciu cenu + "pár €" navyše) skôr tá druhá vec, teda že by si DPB robil reklamu sám, ale to zrejme musí počkať, kým skončí zmluva, alebo ju vypovedať, len bohvie aké sankcie sú za výpoveď...
Ved ja viem ze sa bicykle cez tyzden prevazat nemozu. V tomto si vodic zasluzi pochvalu. Neviem co sa tam presne stalo, ale urcite by si vodic vysluzil aj cestne uznanie keby tej cyklistke prepravu povolil na vlastnu zodpovednost To ma vsak ani tak netrapilo, skorej tie otvorene okna a zapnuta klima.
je možné vôbec získať Recar späť alebo spraviť to, že si DPB jednoducho začne robiť reklamu sám? T.j. vo vlastnej réžií a 100% zisku by šlo iba im a Recar by nemal nárok. Ftáčnik by mohol v tejto veci konať.
Prepravovať bicykel cez prac. dni v MHD je porušením predpisov a za to môžu byť následky a dôsledky...
Základ ak chce cestujúci, aby vodič toto riziko podstúpil, je slušne sa ho to najprv na zastávke opýtať (poprosiť ho) a nie automaticky nastúpiť s bicyklom niekde dozadu...
Tak, tak, predaj Recaru, ktorý pomáhal vykrývať stratu DPB, bol jednou z prvých vecí, ktorú Záhradník urobil, keď sa stal pred 5 rokmi predsedom predstavenstva DPB. Predal ho bez verejnej súťaže a za neznámu cenu, ktorú sa dodnes nikomu nepodarilo zistiť...
Dnes je tých "pojazdných bilboardov" v uliciach BA už toľko, že to vyzerá, že hlavnou úlohou DP je voziť nie cestujúcich, ale reklamu.
Ozaj - a nie sú tie krikľavé reklamy na vozidlách nebezpečné pre cestnú premávku? Už sa mi zopárkrát stalo, že som sa na tie grafiti na električkách tak zapozeral, že som prestal sledovať cestu...
však to je práve tá maximálna zvrhlosť a úžera, že niekto prenajíma reklamné plochy na svojich vozidlách a namiesto toho aby z tých prímov vykryl nejaké svoje náklady, tak ich kasírujú nejakí novodobí zdierači. To slovo "outsourcing" mi inak začína poriadne liezť na nervy, lebo na Slovensku to väčšinou znamená to, že niekto si sprivatizuje nejakú výnosnú časť niečoho a tú časť, ktorá robí iba náklady, tak tú ponechá štátnemu/mestskému podniku ? skôr by som to na Sloevnsku nazval "outscoring" - teda, že všetko skóre (v tomto prípade prachy) ide mimo ?
Vcera som konecne aj ja zazil situaciu plne klimatizovaneho SORu s plne otvorenymi oknami. Cestoval som linkou 70 cislo vozidla 1824 s pod Noveho mosta a vodica vobec netrapilo ze vsetky okna okrem dvoch su otvorene. Ako ekby ich na konecnej nemohol zavriet a keby videl ze ich niekto otvara tak upozornit cestujuceho na klimatizaciu...
Zaujiamva situacia nastala pri Autobusovej stanici. Ked nastupili vsetci ludia a mali sa zavorit dvere, tak zrazu vodic vyskocil a isiel niekam dozadu (ja som sedel za vodicom). Dlho sa nic nedialo, nepocul som ziadny krik (najprv som myslel ze ide vyhodit nejakeho bezdaka), len zrazu pozeram a zo zadnej casti vozidla vystupuje nejaka baba so starsim bicyklom, ktory nasledne hadze (doslova) o zem a dost place. Vodic nastupil do autobusu a ako keby sa nic nestalo sme pokracovali v jazde. Z toho co som videl teda usudzujem ze sa babe pokazil bicykel, chcela sa teda zviezt domov v relativne velkom a ani nie do polovice naplnenom autobuse. Natrafila vsak asi na nekompromisneho vodica, kory ju proste vykazal z vozidla.
Nieco podobne sa stalo raz aj mne na cestnom bicykli v Raci. Roztrhla sa mi retaz a tak som na Peknej ceste nastupil do zadneho vozna elektricky a odviezol som sa aspon do mesta odkial som potom siel peso.
Raz som vsak zazil cyklovyhadzovku v trolejbuse linky 202 na Gagarinovej smerom do mesta, kde do poslednych dveri tiez nastupil cyklista aj s bicyklom (aspon keby siel na miesto pre kociky...). Vodic ho vsak zbadal, vyhodil a pokracovalo sa v jazde. Dalsia zastavka bola pri Lidli, ludi nastupili, zavrali sa dvere a zrazu nic, autobus ostal bez prudu. Pozriem von oknom a vyhodeny cyklista nas obieha. Vodic trolejbusu vystupi a musi ist dozadu nahodit zberace na troleje! Za vykazanie bicyklu z vozidla sa cyklista pomstil trolejbusarovi vyhodenim zberacov...
"krásne si to napísal... Je toho veľa, ale písal som povedzme o úseku Botanická záhrada - Nový most... "
Tak na tomto úseku je všetko možné, len nie pekná cyklotrasa - dennodenne ho používam a je to skôr offroad jazda.
Odporúčam test: naložiť si na bicykel (do košíka, nie do batohu) krehkejší náklad, napr. jogurt, a ísť najskôr po ceste a potom po nábreží. Prvá časť bude ok, pri druhej sa náklad v lepšom prípade poriadne ponatriasa, v horšom vyskočí aj von a bude po ňom
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Základ ak chce cestujúci, aby vodič toto riziko podstúpil, je slušne sa ho to najprv na zastávke opýtať (poprosiť ho) a nie automaticky nastúpiť s bicyklom niekde dozadu...