Reply on: Peon #165705:
Preboha občas zapoj aj to čo máš v hlave, myslím že sa to volá mozog. Ale najlepšie asi zistíš, ak sám zinscenuješ nejakú MU v Rakúsku na 901/ v Maďarsku na 801, kľudne môže byť aj nehoda busu s Tvojim igk a uvidíš, ako sa to bude riešiť. ?
Peon
Re #165702 Peon: Pri dopravných nehodách a napr. zraneniu cestujúcich vo vozidle asistuje oblastný dispečer alebo nehodovka DPB. Stalo sa už niečo podobné aj na 801-ke alebo 901-ke v Maďarsku / Rakúsku - neviete náhodou?
Keďže prítomná býva aj polícia a RZP, ako sa to celé rieši? Keďže naša RZP tam nemôže zasahovať (a polícia asi tiež nie), určite je to zložité... Polícia totiž, pokiaľ viem, môže v inej krajine EÚ v schengene zasiahnúť do určitej vzdialenosti od štátnej hranice iba pri cezhraničnom prenasledovaní - bezodkladne však musí kontaktovať tamojšiu políciu, ktorá to na svojom území preberie. A ak by "nebonedaj" museli zasahovať aj hasiči, predpokladám, že tamojší (z tej krajiny) by tam išli.
Príklad: Nedajbože nehoda 901-ky s rakúskym osobným autom. Ak nevie dispečer po nemecky ani anglicky, asi veľa neporieši..
S poistením vozidiel DPB v zahraničí je to ako približne? Sú poistené? A na krytie materiálnej škody cestujúceho napr. vplyvom dopravnej nehody má DPB nejaké poistenie do zahraničia?
PS: Za akým účelom jazdil oblastný dispečer do Hainburgu v prvý deň premávky 901-ky? Iba kvôli monitorovaniu počtu cestujúcich (na prípadné posilnenie dopravy) ALEBO aj nejaký iný dôvod bol?