Pokiaľ viem tak nebolo... celú trasu určite nezvláda bez problémov, minimálne odbočenie z Košickej v smere od Duláku k Trhovisku by bolo problematické. Ale tých problémových úsekov je tam viac.
Z kĺbov na sóla sa išlo z dôvodu nedostatku kĺbakov, teraz keď na 2dp stoja nevyužité kĺbaky sa opäť uvažuje na návrat na 10 min. interval s kĺbmi... ale to sú iba hypotetické špekulácie, určite sa toho netreba hneď chytať...
Kĺbak má rovnakú manévrovateľnosť ako sólo, niektoré kĺbaky ešte lepšiu ako sólo. Akurát 15m. voz má horšiu, ale aj tu je rozidel solaris, kde sa 3. náprava natáča iba podľa skutočnej dráhy vozidla (teda pasívne; je tzv. "voľná", niečo ako na nákupnom vozíku), alebo 15m MAN, kde sa 3. náprava natáča aktívne podľa otočenia volantu, teda vie lepšie prejsť niektoré zákruty, ale zasa za cenu väčšieho vybiehania zadku...
Čo si ja pamätám, bolo to presne naopak. Klbáky z L50 sa nesťahovali kvôli zahustenému intervalu. Najprv padlo rozhodnutie klbáky z L50 stiahnuť a následne sa rozhodlo o skrátení intervalu, aby kapacita postačovala. Inak povedané, ak by kĺby na L50 dodnes jazdili, určite by sa s intervalom nehýbalo.
nech MÁV vyskúša, žily nám to trhať nemusí, aspoň sa uvidí, či veľké reči o tom ako by ľudia využívali boli fakt pravdivé alebo iba kecy lebo si dotyční myslia furt, že vlak bude chodiť každú hodinu a presne ako oni potrebujú ?
Čo sa týka toho návrhu prestupu vlak+L59, tak mám na mysli nejaké spojenie, ktoré je funkčné celý rok.
"Z týchto všetkých staníc je podľa MÁV potenciál prepravovať ľudí do Bratislavy. Nech to vyskúšajú, buď sa popália alebo uspejú. Roky sa nad vlakom z Maďarska do BA cez Rajku iba láme palica zo stupídneho dôvodu, že ľudia nevyužívali Pannoniu, resp. Amicus premávajúci v úplne tupom čase"
Čo to tu trepeš, aký potenciál? Potenciál možno je, ale slabý aj na autobus. Prečo asi tak prestal jazdiť Blaguss, a prečo by prestal aj DPB keby to nemusel 5 rokov prevádzkovať? Palica sa neláme kvôli Pannonii resp. kvôli Amicusu, ale práve kvôli tomu, že tých ľudí je neskutočne málo. Keby ich bolo dosť, tak by nezrušili časom všetky Os a R vlaky čo na tej trati jazdili.
Re #164525 no.ev.di.: 2015? To preháňaš, tak skoro isto nie. ?
Re #164528 MiroBA: Ďalší expert? A kto by sa tými vlakmi vozil? Keby si presmeroval všetky rýchliky z KE do Petržalky, tak by si dosiahol akurát to, že jedna polovica vlaku vystúpi na Predmestí a druhá na Novom meste. Do Petržalky sa povezie maximálne tak vlaková čata.
Re #164530 no.ev.di.: Ešte rýchlejšie je vystúpiť na Vinohradoch a ísť L59.
Chcem sa opýtať či boli 15-metrové vozidlá skúšané na L50 a ak, tak či autobus zvládaj prejsť celú trasu bez problémov? Tiež ma zaujíma, že aký je dôvod premávky krátkych vozidiel na L50? Stalo sa tak kvôli nedostatku klbákov v čase keď sa prechádzalo na súčasný interval so sólami, alebo aj kvôli lepšej manévrovateľnosti kratších vozidiel na tejto linke? Ďakujem za všetky odpovede vopred. ? ?
A ešte mi napíš ako by si prepravoval tie masy študentov v nedeľu zo ŽST Nové mesto/UNS/Petržalka na internáty v Mlynskej doline a Horskom parku? Ďalšie vlaky, ďalšie prestupy (fakt pohodlné), predĺženie posilových liniek 131/141 (okrem navýšenia vlkm ešte by sa navýšili vzkm pre DPB).
Osobne sa mi z pohladu ciest do BA zda byt tiez lepsie vedenie vlaku Nove Mesto - Petrzalka (Os so zastavkou na lepsie spropagovanej UNS), lenze tym by sa ti rozbili prestupy na vlaky z/do Kutov a Ceska..
keby to malo zmysel a bol by dopyt po cestovaní vlakom do Petržalky tak by tie vlaky čo chodili z Galanty a Leopoldova/Trnavy chodili inak využité a nie iba 10-20 ľudí na 5-vozňový vlak ? ani mňa to neteší, no taká je realita, že ľudia tým nemajú moc dôvod cestovať rýchlejšie sú na ŽST Petržalka kombináciou vlak + L93 ako vlakom cez ŽST Nové Mesto, ÚNS a most.
A byť na mne - ja by som (pokial by to bolo technicky možné) práve všetky Rýchliky Bratislava-Žilina-Košice presmeroval do Petržalky. Pre Obyvatelov Dúbravky, Karlovej vsi, Dolných Honov a Vrakune by som zaviedol vlakové prípoje a prestupovalo by sa na stanici Nové Mesto a Rača.
-Od 1. 5. 2011 bude pozastavená osobná železničná doprava v úseku Nové Mesto - ÚNS - Petržalka.
- Vedenie ZSSK - TUPCI!!!
Doboha, to nemyslia vážne...namiesto toho aby bola snaha zaviesť v rozumných intervaloch spoje napr. Petržalka - Rača tak zrušia celú dopravu.
Je to absurdné už aj preto, že Petržalka má o dosť lepšiu Železničnú stanicu ako terajšiu hlavnú -s katastrofálnym s prepáčením zašťatým predstaničným priestorom ? .
Vobec byť na mne by som ako Hlavnú stanicu urobil Petržalskú a polovicu rýchlikov od Žiliny presunul tam.
Ako, kedysi som bol bez rozmyslu z každú lokálku a je mi jasné, že trať kde vlaky chodia s 2-3mi ľudmi medzi dedinami cnemajú zmyslel. Ale Petržalka má 120 000 obyvateľov.
Sám som veľakrát vlak z Petržalky využíval aj na smer Trnava, Žilina. Okrem toho aj do viedne je lepšie ísť z Petržalky - cez Parndorf chodia lepšie súpravy.
NAČO má Petržalky takú Stanicu, NAČO sa stavala keď bude z 2/3ín nevyužitá.
..aspon ten rýchlik na prievidzu mohli nechať.
Ten Tríbeč? tiež takisto... to isté je aj v Os vlaku z Galanty ráno.
peon: učel? náklad tam vezú. Viackrát za týžden tam vidím rakúske cargácke vozne. zdržanie neviem, ale podla mna nie až tak vela. Využívajú iné typy rušnov, ktoré sa sem hodia. Vlak do rajky teraz radšej nie. O niekolko rokov však dúfam, že sa tam objavia Os vlaky.
Iné: Mesto Senec už velmi chce postaviť terminál integrovanej dopravy, ? ..projektová dokumentácia je už odovzdaná, finálna podoba hotová, už len začať stavať a vyčerpať peniaze z BSK.
Mesto Malacky ešte neide stavať, ? ale chystajú aj tam dokumenty. Pezinok neviem.
integrovaná doprava vyzerá trochu inak ako toto čo máme my... za tie roky mohli aspoň postupne integrovať postupne prímetské linky, tak ako to robili v JMK. Takýmto tempom prvé prímestské BID linky budú možno v roku 2015. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír