Skôr sa mohli robiť Bdtmee, aby sa v tom dalo pohodlne sedieť. A majú výhodu oproti Bdt - široké dvojdielne dvere ideálne na regiovlaky a podvozky na 160km/h bez akýchkoľvek potrebných úprav.
Stálo by za to aspoň na imhd dostatočne zmedializovať, čo sa chystá - vyhadzovanie plne funkčného systému a náhrada o nič lepším, len preto že to asi niekto chce.
Iný dôvod sa nedá nájsť, rozumný vôbec.
Nemáš celkom pravdu, len na rýchlo pozerám ten zákon a ak to nie je upravené ešte inak tak podľa § 35 ods. 1 je kritériom pre výhru:
a) ekonomicky najvýhodnejšia ponuka alebo
b) najnižšia ceny.
A vyhodnotenie ekonomicky najvýhodnejšiej ponuky je ustanovené v ods. 3: Ak sa ponuky vyhodnocujú na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky, verejný obstarávateľ a obstarávateľ určí jednotlivé kritériá súvisiace s predmetom zákazky, ktorými sú napríklad kvalita, cena, technické vyhotovenie, estetické a funkčné charakteristiky, environmentálne charakteristiky, prevádzkové náklady, efektívnosť nákladov, pozáručný servis a technická pomoc, lehota dodania tovaru, lehota výstavby, lehota poskytnutia služieb. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ okrem jednotlivých kritérií určí aj pravidlá uplatnenia kritérií, ktorými zabezpečí kvalitatívne rozlíšenie splnenia jednotlivých kritérií. Verejným obstarávateľom a obstarávateľom určené pravidlá uplatnenia kritérií musia byť nediskriminačné a musia podporovať čestnú hospodársku súťaž.
Z toho mi vyplýva, že DPB môže nastaviť aj iné podmienky napr. referencie, cena náhradných dielov, spotreba a pod. len si to musí vedieť ustáť.
810zssk