Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #163470:
prepáč ?
Reply on: no.ev.di #163467:
ty si čo za sviňu??? ☠ to akože ideš písať pod mojím nickom, len dáš tu jednu bodku na konci preč? Žiadam administrátora aby nick tomuto (neviem ako ho normálne nazvať) zrušil! Na nadávky som si zvykol, ale toto už prekročilo všetko!
Reply on: Peon #163461:
pokial nie je nejaky vojensko-politicky dovod, tak hranicu urcuje katastralne uzemie. Cize za normalnych okolnosti by sa medzi statmi/krajmi/okresmi mali presuvat len ucelene katastralne uzemia. Myslim ze hranica CSR - ZSSR rozdelila nielen dediny, ale aj domy.
Pozn. nie som odbornik. 🙂
Reply on: ufo #163466:
Ty vole ? ?
Reply on: m@rtin #163445:
ale v podstate nič proti SORom nemám ?
Reply on: Solider #163464:
Tento týždeň sa situácia zmenila, aj v tomto sa bude pokračovať.
Reply on: no.ev.di. #163457:
Netreba nejak extra zvlast hladat zaujemcov o prevadzkovanie. Staci vypisat tender na kazdu trat zvlast na vykonanie vopred dohodnuteho/objednaneho poctu spojov, prihodit podmienku integrovanosti cestovneho a nejaki prevadzkovatelia sa uz najdu. Len kraje musia mat predstavu, kam budu posielat vlaky a kam busy. (Tj. napriklad ze t.c. na trati 169 nie su osobne vlaky, lebo vsetka miestna doprava sa vykonava autobusmi.)
Reply on: ufo #163462:
Idú sa síce kúpiť 861tky, ale napríklad rekonštrukcia Bdt na Bdteer sa dočasne (= navždy) stopla.
Reply on: MARAD #163460:
Vďaka za výborné info, hádam si ho všimnú aj admini a dopíšu do sekcie histórie liniek 🙂 A to očíslovanie - dávať ju do súvislosti s 26 ma nenapadlo, ale je to asi fakt najlogickejšie, toto vysvetlenie celkom dáva zmysel, najmä keď, ako hovoríš, jazdila len cez pracovné dni a 41 len cez vikendy. 😉
Reply on: MatejBA #163456:
Veď Figeľ a jeho ľudia z ministerstva rozhodujú, kde bude mať ZSSK aký gvd (netakt) atď.
Cena vlkm u Jančuru je takmer taká istá, nedokazal by voziť v súčasnosti platný cp na trati 131 lacnejšie.
ZSSK z direktívy ministerstva nemôže svojvôlne pridať vlaky na trať 131 (a všetky ostatné), neboli by jej preplatené. Regiojet dostal dvojnásobné množstvo vlkm (1,2 mil.) s takmer tak isto vysokou dotáciou na 1 vlkm, ale tp vozidiel a personálu bude mať rovnakú vďaka celodennému taktu. Takže bude mať nižšie jednotkové náklady, no dotáciu na jeden vlkm rovnako štedrú.
Spomínané navýšenie vlkm na trať 131 bude ZSSK ubraté, to znamená, že 600 000 vlkm sa uberie vďaka trati 131 z ostatných tratí na Slovensku (čo v podstate nie je zlé, nemá zmysel obsluhovať mnoho tratí mizerným gvd), no nijako ministerstvo nezohladní úspory, ktoré takt na trati 131 prinesie a nezníži sa cena vlkm na úroveň Českých dráh.

Rovnako naše ministerstvo s Figelom ešte viac ide podporovať ŽOSky, už sa zdalo, že nezmysel 757 skončí, nakoniec sa bude pokračovať a dokonca sa v druhom kole z eurofondov ide kúpiť ďaľších 33 predražených jednotiek 861 zo ŽOS Vrútky, ktoré už 3/4roka meškajú...
Reply on: Peon #163351:
To tu vážne nie je žiadny odborník na vytyčovanie štátnej hranice? Veď tu sú predsa odborníci na všetko! ? ? Na ten môj príspevok postačí, keď zareaguje aj neodobrník/čka. ?
Reply on: Beus #163446:
Linka č. 126 vznikla 1.4.1996. Premávala len cez pracovné dni v intervale 15/30/15 po trase Krematórium – Hlavná stanica. Cez víkendy premávala linka 41 po trase Krematórium – Patrónka. K 1.7.1996 bola linka zrušená a nahradená linkou 41, ktorá premávala celotýždenne po novej trase Krematórium – AS Mlynské nivy s intervalom cez pracovné dni v špičke 20 min. a v sedle 38 min.
Linka mohla byť určitou ″posilou″ k vtedajšej linke 26 do Lamača. Odtiaľ zrejme číslo 126.
?
Toto je načo dobré, keď nie sú peniaze? Alebo sú?
Za čo sa bude vymienať BS100??? Keď sa stále dodáva do nových vozidiel a je postačujúce.
http://www.bakurier.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600618&id=5854&p1=1658
Reply on: MatejBA #163456:
no keby skôr zošalel, tak by tie regionálky zrušil. Spomeň si na populárny ťah toho retarda z východu Prokopoviča, čo sa dialo, jak boli ľudia zúfalí, keď sa namiesto vlaku museli tlačiť v autobuse.
Prv by bolo treba nájsť záujemcov o prevádzkovanie dopravy na daných tratiach a potom až rušiť dopravu v réžií ŽSR. Lebo to by bola podobná blbosť ako tu už navrhol jeden mimo obrazu, aby prestali trolejbusy na DD premávať dokým nebude trať na DD spojená so zvyškom siete, čiže to by tá trať pekne dlho visela bez trolejbusov, takisto ako by sa mohlo stať, žeby po zrušení spojov na lokálkach zostali prázdne trate. Apropo, na úseku Zvolen - Šahy by sa mohla konečne po čase obnoviť osobná doprava, aspoň tak to sľúbil víťazný kandidát na post šéfa VÚC BBSK. Možno aj tu by mohol do hry vstúpiť súkromný dopravca a zvážať aj Mn vlaky na tejto trati. Snáď sa tých 74km trate dočká pravidelnej osobnej dopravy po 8 rokoch.
Reply on: MatejBA #163456:
nemuselo by to tak nutne byť, aj keď u súkromníka je menšia pravdepodobnosť, že si tak bude istý svojím monopolom a nebude vyhadzovať vlastné peniaze. ZSSK je napr. totálne upísané vo všetko ŽOSkám a platia im za totálne blbosti predražené peniaze, potom niesú peniaze na spoje. Zaujíma ma ale, že ako dlho im bude trvať kým prídu na to, ako zosúladiť autobusové a vlakové spoje. Ono zas nie všetky lokálky sú také, že by ich súkromník aj prevádzkoval. Také trate ako Čadca - Makov by fakt pustil len blb z rúk, lebo tam to ľudia hojne využívajú. Však keď ľudia počuli, že sa mali vlaky skracovať po Turzovsku skoro ich kleplo ? od KDhákov pobožných ktorým svätuškárske blbosti lietajú po rozume by si chcel veľa. Však rozhadzujú peniaze na nakupovanie obrazov a sôch svätých, krucifixy a pod. kraviny, ešte špeciálny vlak na blahorečenie, či čo to bude pre J.P. II., však 2,5 mesiaca gen.r. na ZSSK a ostatní KDHáci s tým všetkým obžierajú uši. Toto je tam problém č.1. tak si domysli čo tam asi je ? teraz menia štruktúru oddelení s tým, že "ak to nebude fungovať takto tak to po chvíli zmeníme" - sa pýtam : Toto je revitalizácia železníc, metódou pokus-omyl? Veď oni nevedia čo so sebou, natož aby vedeli čo so železnicami ?
Reply on: no.ev.di. #163454:
Keby Fígeľ dostal trochu rozumu, tak by razantne zrusil vsetky regionalne linky v rezi ZSR/ZSSK/keri-teroristi a urobil by to, co sa chysta medzi BA - DS - KO kde sukromny prepravca prepravi ludi lacnejsie, kvalitnejsie, v modernych vozidlach a s lepsim taktom/intervalom 🙂
Reply on: Beus #163453:
ešte by som ale dodal, že rozdiel medzi L47 a 47-S neskôr 47 a 127, a 81 a 181 bol ten, že L47/81 zachádzala cez zastávky Záporožská, Kremnická a Einsteinova zatiaľ čo L47-S,127 a 181 išla od Hálovej skratkou cez zast. Dvory a priamo cez Nový most ?
Ešte späť k ŽOSkám tak oblúkom prídem k ich cenám a kvalite :
ČD :

Po regionálních tratích v Libereckém kraji a na Vysočině budou jezdit dieselové jednotky od švýcarského výrobce Stadler. Jeho dceřiná firma Stadler Pankow zvítězila jako jediný účastník ve výběrovém řízení na nákup 33 vozidel. České dráhy za ně zaplatí 1,8 miliardy korun, část peněz budou moci čerpat z regionálních operačních programů. Mělo by se jednat o typ RS1 Regioshuttle, oznámily České dráhy tiskovou zprávou. Nové motoráky se na českých tratích objeví na přelomu let 2011 a 2012, šestnáct z nich bude jezdit v Libereckém kraji, sedmnáct v kraji Vysočina.
Nové vozy by postupně měly nahradit staré a nepohodlné motoráky řady 810, které jsou symbolem regionální
železniční dopravy již od 70. let minulého století.

Do tejto súťaže sa prihlásila aj ŽOS Vrútky no pre privysokú cenu ich zo súťaže vylúčili, ani sa nezaoberali ďalej ich ponukou. Takže tí čo zastávajú platenie za predražené služby a produkty ŽOS niesú úplne OK. Otec mi poslal mail kde bol tento text, plus k tomu aj obrázky a ďalšie technické parametre s nákresom možných vyhotovení interiéru. Narozdiel od Vás "znalcov" má môj otec prehľad o tom, aké prachy každoročne vysolia za predražené služby ŽOS a veci čo odtiaľ kupujú.
Reply on: albert.BKV.zrt #163449:
Ja si 126 naživo nepamätám, takže fakt neviem...ale mohla vzniknúť ešte pred 1995, teda v časoch nočákov 13x a 14x...

Re #163448 no.ev.di.: no veď som napísal že jednosmerná posila v rannej špičke 🙂 Či 127 jazdila aj poobede jednosmerne nazad, si už nepamätám, tunajšia sekcia histórie tvrdí, že áno. 🙂 Aj to som písal, že takmer kopírovali pôvodné linky 43 a 47 - s tými rozdielmi, že nestáli všade a nešli na stanicu ale na Vazovku, čo som nešpecifikoval. 🙂

A k linke 100 - tá neprešla vôbec žiadnymi zmenami. Vždy začínala od Vazovky (dolným oblúkom ako 94) a potom s vynechaním pár zastávok (tuším Tunel a Lafranconi) kopírovala 39-tku. Vypravované tam boli sólo vozy. Od istého času bola zrušená bez náhrady. Dlho dlho neskôr vznikla 31-tka ako kapacitná posila 39 v tomto úseku, to ale až po zatrhnutí ľavého odbočenia na Račku zo Šancovej do Mýtnej, a točila sa pôvodne na Jelačičke, neskôr kvôli problémom s prejazdnosťou a tiež kvôli zbytočnosti tejto 1 zastávky sa konečná zmenila na priebežnú okolo bloku rovno na Trnavskom, a takto jazdí dodnes 🙂 Čiže okrem väčšiny trasy vlastne pôvodná 100 s dnešnou 31 nemajú vôbec nič spoločné, nie je medzi nimi nijaká následnosť ani súvislosť.
Reply on: tbus #163450:
a to mám ísť do KE teraz? ? by mohol niekto vedieť kriste, že koľko im tie vozy žerú, však takéto info zas nebude také tabu ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.